2ball_ Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Jeg ser at det ofte er folk som spørr om dette og jeg lager derfor en liten tråd der vi kan samle tips og triks. Hva som hjelper varierer fra person til person. Men noe som er felles for alle er at det er viktig å ha minst mulig "døtid". Det hjelper også å få et lite sukker kick, men det er også viktig å opretholde dette.. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ting man kan gjøre/spise/drikke: -Generell brus -Cola (får et eget pungt pga. at dette virker) -Gå en tur(helst om natten pga. kulden) -Energi drikk. (OBS! dette gir deg energi en lite stund og så blir du mer trøtt etter på. ikke så lurt å starte med dette.) -Fremkalle nysing.(kan hjelpe å nappe nesehår eller å kile seg i nesen med en lite papirit eller lignende)(se opp omt et lys, f.eks. lampe/sol, når du nesten nesten nyser. da er du sikker på at du ikke mister et nys ) -Om det er mer enn en pers. så kan det hjelpe å "tirre" hverandre litt. -Fryseelement mot sentrum av ryggen, nakken eller skrittet.(uprøvd, men definnitivt oppfriskende) -Spille spill med høyt tempo. (cs unreal turanmen o.l.) -Et par shotter vodka/sambuca -Dusje i lunkent/kalt vann.. -Hamstre redbull. (tror en slik tilsvarer 16-24 kopper kaffe...)(det er lov å overdrive) -Et strikk rundt armen. (dra i strikket for å kvikne till litt.)(her hjelper det sikkert å være 2 pers. da får man ledd litt også.) -Kofein tabletter. osv. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ting man ikke børr gjøre/spise/drikke: -Se film.(dette er jo en passiv aktivite og veldig godt sovemiddel) -Gjøre tunge fysiske oppgaver. (jogge maraton o.l.) -Ligge seg ned. -Energi drikk/kaffe. (dette gjør at du blir helt i hundre en liten stun, så blir du enda trøttere etter på.) osv. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Hold deg våken på jobb ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Jeg trenger litt hjelp til å fylle inn ting man kan/ikke børr gjøre. håper at dette kan hjelpe når vi har fylt inn med litt flere ting/prodykter som kan hjelpe. Mvh. 2ball(s) Endret 29. mai 2010 av 2ball(s) Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Napp ut nesehår. Høres rart ut, men det hjelper...så lenge du har hår da...lol Grunnen til at det virker er at det 98% av tiden vil få deg til å nyse..og det skaper endorphins (ehh skrive?) til hjenen... Så egentlig prøv å få degselv til å nyse. Nesehår funker for meg. Endret 31. mai 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Napp ut nesehår. Høres rart ut, men det hjelper...så lenge du har hår da...lol Grunnen til at det virker er at det 98% av tiden vil få deg til å nyse..og det skaper endorphins (ehh skrive?) til hjenen... Så egentlig prøv å få degselv til å nyse. Nesehår funker for meg. la til nysing.. takker.. nappe nesehår Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Ta et fryseelement mot sentrum av ryggen, nakken eller skrittet når trøttheten kommer snikende Ikke testet, men høres effektivt ut Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Ta et fryseelement mot sentrum av ryggen, nakken eller skrittet når trøttheten kommer snikende Ikke testet, men høres effektivt ut hehe.. kan legge det til som "uprøvd".. Lenke til kommentar
vgard Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Spille spill som har litt tempo, type CS, Unreal Tournament osv.. Har selv spilt UT2004 i 23 timer sammenhengende, med bare et par tissepauser og en røyk. Funka gull det. Bare litt stressa etterpå. Holdt meg våken i hvertfall 12 timer til etter det, med andre aktiviteter da.. Litt kjipt å gå på butikken når du ikke har sovet på ca 30 timer, ser litt dradd ut i trynet kan du si. Mat fungerer ikke for meg, må spise så lite som mulig. Chips/nøtter/snop er gull. Kanskje en grandis en liten time før jeg skal sove, for å bli enda litt trøttere. Røyk fungerer også, for de som liker sånt. Jeg er en av de. Dessuten røyker jeg kun ute, så da får jeg jo frisk luft også. *EDIT* Et par shotter vodka/sambuca gjør også susen når du begynner å sovne foran PC-en eller hvor det nå er du prøver å holde deg våken. Kaffe virker utrolig nok ikke på meg. Har bøtta nedpå store mengder, for deretter å sovne en liten halvtime/45 minutter etterpå. Samme med energidrikker. Slokner som en stein, også smaker de guffent.. Endret 1. juni 2008 av vgard Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Samme hva man drikker, så lenge man må ofte på dass (gjerne gå på dass og pisse ute) Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Å dusje fungerer svært godt. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Napp ut nesehår. Høres rart ut, men det hjelper...så lenge du har hår da...lol Grunnen til at det virker er at det 98% av tiden vil få deg til å nyse..og det skaper endorphins (ehh skrive?) til hjenen... Så egentlig prøv å få degselv til å nyse. Nesehår funker for meg. Nå blir vel endorfiner også utløst som et resultat av orgasme, så en kan vel også skrive opp denslags på listen. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Napp ut nesehår. Høres rart ut, men det hjelper...så lenge du har hår da...lol Grunnen til at det virker er at det 98% av tiden vil få deg til å nyse..og det skaper endorphins (ehh skrive?) til hjenen... Så egentlig prøv å få degselv til å nyse. Nesehår funker for meg. Nå blir vel endorfiner også utløst som et resultat av orgasme, så en kan vel også skrive opp denslags på listen. Er ikke de samme, når du nyse blir du oppkvikket. Orgamse endorphins er beroleggende og sløver hjernen. Derfor folk blir som regel søvning etter sex. Lenke til kommentar
Anech Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Napp ut nesehår. Høres rart ut, men det hjelper...så lenge du har hår da...lol Grunnen til at det virker er at det 98% av tiden vil få deg til å nyse..og det skaper endorphins (ehh skrive?) til hjenen... Så egentlig prøv å få degselv til å nyse. Nesehår funker for meg. Nå blir vel endorfiner også utløst som et resultat av orgasme, så en kan vel også skrive opp denslags på listen. Er ikke de samme, når du nyse blir du oppkvikket. Orgamse endorphins er beroleggende og sløver hjernen. Derfor folk blir som regel søvning etter sex. Men dersom du bare gjør ting/ser på ting som får deg opphisset uten å prøve å få orgasme så holder det vel en liten stund... Og til den som sa ta en dusj, ikke dusj i varmt vann! Jeg blir værtfall litt søvning av det... (kan jo ha veeldig varmt vann da, men...) Endret 1. juni 2008 av Anech Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Har drukket så mye koffeindrikk i mitt liv at jeg er mer eller mindre immun mot effekten. drakk en red bull for en time siden. sover som en stein om jeg legger meg nå ^^ Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) helle på med kaffe hvis du ikke drikker kaffe. prøvd Endret 1. juni 2008 av Crazy_Man Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Har drukket så mye koffeindrikk i mitt liv at jeg er mer eller mindre immun mot effekten. drakk en red bull for en time siden. sover som en stein om jeg legger meg nå ^^ redbull varer aldri mer enn en time uansett.. så lir man trøtt etter på.. men det hjelper vist man har et brett Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 helle på med kaffe hvis du ikke drikker kaffe. prøvd sier jo at jeg har drukket koffein hele livet mitt det inkluderer ca 2 kopper kaffe daglig Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) cola skal ikke være bra, da dette øker blodsukkeret en liten stund, for så senke det ned igjen til lavere nivå enn det var tidligere, og du har dermed mindre energi og er mindre opplagt. Druesukker derimot gir mye bedre effekt og er sunt for kroppen. evt kan ett brett med Powerking om dagen anbefalles for å ikke bli trøtt, jeg døgnet mer eller mindre ufrivelig i nesten 3 døgn etter å ha drukket 1 brett med greiene pr dag.. edit: noe jeg tror er veldig personlig, for å holde seg våken: programering Endret 2. juni 2008 av aklla Lenke til kommentar
lilko Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 -om det er mer enn en pers. så kan det hjelpe å "tirre" hverandre litt. rly? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg trenger ikke noe for å holde meg våken i 24 timer.. Sov i telt med klassen for 2 år siden, og da gikk meg og en kompis tur, og jeg gikk ofte ut å pisset. (Lese donald fungerer ikke særlig bra, med tanke på at det alltid er en historie om hvor trøtt og sliten donald er, eller en historie om Guffen, som bare ligger på gården og slapper av). Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg trenger ikke noe for å holde meg våken i 24 timer..Sov i telt med klassen for 2 år siden, og da gikk meg og en kompis tur, og jeg gikk ofte ut å pisset. (Lese donald fungerer ikke særlig bra, med tanke på at det alltid er en historie om hvor trøtt og sliten donald er, eller en historie om Guffen, som bare ligger på gården og slapper av). hehe.. 24 timer er ikke noe problem for meg heller, men det er det for noen.. jeg sliter deri mot nor det er snakk om 48 timer.. hadde en hard helg en gang.. 3 timer søvn på 3 døyn! jeg sovna nesten stående Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Sniff kokain Uansett, en Red Bull inneholder IKKE 24 kopper kaffe - det må være det dummeste jeg har hørt den siste timen (skulle til å skrive "i dag", men jeg kom på at jeg har hørt noe dummere i dag, og jeg liker ikke å lyve). Kaffe gjør deg heller ikke trøttere etter at effekten er over, men det gjør at du holder deg våken lenger. La oss si at du egentlig skulle legge deg klokken 2 - men du drakk 2 kanner kaffe, og har derfor holdt koken til 8. Altså 6 timer. Hadde du ikke drukket kaffen, men presset deg selv til å være oppe til kl. 8, f.eks. ved å stå oppreist eller gått rundt - ville du vært like trøtt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå