Meuchelmorder Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Har lastet ned et include script .. men får det ikke helt til å funke ... Forsiden funker fint ... men når jeg prøver en link får jeg denne stygge feilmeldingen : Forbidden You don't have permission to access /<a href="index.php" on this server. Apache/1.3.23 Server at localhost Port 80 Har en mappe som heter include med .inc filer.. Dette er koden som er satt inn der jeg vil ha menyen: <?php $MenuPath = "./include/meny.inc"; include("$MenuPath"); ?> Dette er koden der jeg vil at inneholdet skal vises: <!--innhold--> <?php $IncludeDir = "./include"; $DefaultPath = "./include/forside.inc"; if (isset($side)) { $side = stripslashes(strip_tags($side)); $Forbidden1 = ereg("../", $side); $Forbidden2 = ereg("/", $side); if ($Forbidden1 OR $Forbidden2) { echo "<h1>Advarsel</h1>n"; echo "<p>Foresp&rsler p& tvers av definerte n"; echo "omr&der er ikke tillatt.</p>n"; } else { if (@fopen("$IncludeDir/$side.inc", "r")) { include ("$IncludeDir/$side.inc"); } elseif (!(@fopen("$IncludeDir/$side.inc", "r"))) { echo "<h1>Server Error 404</h1>n"; echo "<p>Finner ikke den forespurte siden.</p>n"; } } } else { include("$DefaultPath"); } ?> <!--/innhold--> Linkene ser slik ut : <a href="index.php?side=regler">regler</a> Hva er feil Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 ut fra feilmeldingen virker det som det er noe 'galt' med linken som du bruker for å vise index-siden. husk at hvis filen ligger i en subfolder av der index-filen ligger må du lage en link som går opp en mappe.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Prøv å droppe punktummet i stien. Jeg mener å huske at punktummet gjør at man går tilbake til roten, altså mappen /, som du garantert ikke har tilgang til. Altså noe slikt: $IncludeDir = "/include/"; $DefaultPath = "/include/forside.inc"; Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 på hjemmesiden min bruker jeg punktum for å gå til 'roten' av hjemmesideområdet. synes det hele gjør det lettere med hensyn til filer som ligger i forskjellige mapper. bruker du punktum kan du skrive stien til filen istedenfor hvor den ligger i forhold til den filen som linken er på. (er greit hvis du har en link-fil som brukes i forkskjellige mapper og lignende) Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 / i begynnelsen av ein filsti går til rotområdet på serveren, når ein nyttar dette i Include. Punktum i begynnelsen indikerer den katalogen som skriptet ligg i, eller spesifikt den noverande katalogen. Dersom du skal ha ting som ligg i "include"-katalogen, bruk "Include('include/minfil.php');" Det er og lurt å gje såkalla include-filer filendinga PHP, slik at dei ikkje vert sendt ut som tekst dersom nokon prøver å hente dei ned. Lenke til kommentar
Meuchelmorder Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 hvordan vil linken se ut da .. hvis man skal opp en mappe Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 For å gå opp en mappe, og inkludere fil.php: include('../fil.php'); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå