Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil til ca 850.000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vil ikke si at jeg er for uenig med rumblings her..

Lexus IS 250 har bagasjerom på bare 378 liter..

mens den vi har nå som er en Volvo XC90 har bagasjerom på 613-2403 liter... da snakker vi om mer enn 2000 liter større.. og det er et ALT for stor hopp i størelsen.. jeg har sakt tidligere at biler som Mercedes B-classe og BMW 3-Serie er ingen alternativer. de er for små. Lexus IS 250 sine konkurenter er nettop disse to bilene, Mercedes B-classe og BMW 3-Serie. Vi kan gå ned på størrelsen til en Audi Allroad som har bagasjerom som rommer 565-1660 liter, men særlig mye under det, går ikke...

Så Lexus IS 250 er dessverre ikke noe alternativ...

Lenke til kommentar

Går det ann å foreslå Mitsubishi Outlander, eller blir den litt "billig"....??

Har du sett på Subaru B9 Tribeca?

Har litt spesielt design, men personlig synes jeg den er kul....

Bra firehjulstrekk system, god plass(?), stor motor

Minus er at den har bensinmotor og bruker mye drivstoff. Men hvis du har råd til en så dyr bil, har du vel også råd til drivstoff kostnadene....

På en annen side er jo dieselen rundt 50 øre dyrere enn bensinen, så en stor dieselbil blir kanskje like dyr i drift som en stor bensinbil...

Lenke til kommentar
Går det ann å foreslå Mitsubishi Outlander, eller blir den litt "billig"....??

Har du sett på Subaru B9 Tribeca?

Har litt spesielt design, men personlig synes jeg den er kul....

Bra firehjulstrekk system, god plass(?), stor motor

Minus er at den har bensinmotor og bruker mye drivstoff. Men hvis du har råd til en så dyr bil, har du vel også råd til drivstoff kostnadene....

På en annen side er jo dieselen rundt 50 øre dyrere enn bensinen, så en stor dieselbil blir kanskje like dyr i drift som en stor bensinbil...

Ja det går fint ann å anbefale outlander.. den er jo ikke for billig. men om du hadde nevnt C-Crosser eller 4007 hadde det vært noe annet.

Tribecaen er ikke noe pen i det hele tatt men den kommende er jo kjempekul! (på bilde er den øverst den kommende modellen og den under den nåværende...) Men siden den ikke har Diesel, er den ikke npoe alternativ, pappa er retailer i Shell og eier 11 stasjoner hvor 3 av de er Shell Express.. derfor spiller det ingen rolle for oss hva dieselen og bensinen koster... og vi kjenner en som er sjef for markedsføringen eller noe slikt i subaru norge, og mannen hennes er sjef for en subaru bilbutikk. vi har sett litt på Outback, man den har ikke diesel så den er ikke noe alternativ lenger.

post-130293-1213014687_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jepp, den dieselmotoren har fått hederlig omtale har jeg sett. Dessverre finnes den ikke med automatgir enda, og en versjon med litt mer krutt hadde ikke akkurat vært negativt.

Og hva gjelder Tribeca så har den allerede fått en facelift, og ser altså ut som på det øverste bildet. Med andre ord ingen grunn til å blande inn den utgåtte modellen. Den kommer til gjengjeld bare med en (bensin-)motor, en 6-sylindret boxer på 258 hester.

Lenke til kommentar

Enig i at 5 serie med x-drive høres ut som det beste valget.

Når man først kjøper bil for nesten en million blir det litt kjedelig med en Toyota eller folkevogn. Det er i alle fall min mening. SUV er unødvendig med mindre du bor på svalbard. 5 serie har både plass, kjøreegenskaper, utseende, bakkeklaring og kraft så det holder :)

Lenke til kommentar

Hva er det å ikke forstå? :p

Se på bilen da!

Den er meget pen, den er veldig økonomisk (0.7-0.8 blandet kjøring), den er veldig rask(og kan bli enda raskere!), den har 4x4, den er stor.

Det finnes jo ingen andre alternativer - spør du meg! ;)

Lenke til kommentar
bmw..

haha, jeg skjønte jo det da. også at du seff vil ha begrunnelse.

skal vi se her da. BMW's motorer, små som store, bensin som diesel, er verdens beste. etter det jeg vet er det ingen annen produsent som har fått flere priser for kraftverkene sine (citation needed). de er raske, sterke, miljøvennlige og sofistikerte. min favoritt er nok bensinen med bi-turbo..

de ser flotte ut.. med M-sport styling, enda bedre.

sportsrattet alene er verdt pengene!

se på setene! jeg hadde nok tatt komfortsetene; gode å sitte i samt at de gir deg den støtten du trenger.

så til BMW klisjeen over dem alle: kombo'n mellom komfort og kjøreegenskaper er uovertruffen!

jeg orker ikke mer, men avslutter med en svensk reklame for forrige 5-serie. den mente at sveriges svar på NAF eller no', Motormännen, hadde gjennomført en undersøkelse bland 5-serie eiere. 96% av de spurte, anbefalte bilen til andre!

nevnte jeg at BMW har norges mest fornøyde kunder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...