Gå til innhold

Optimalisering av PC for Age of Conan


Anbefalte innlegg

Det jeg i utgangspunktet lurer på er hvordan jeg skal få mest mulig ut av pengene mine ved oppgradering. Spesielt i forhold til Age of Conan. Dette synes et god tidspunkt å spørre om dette, ettersom dette er et brennhett emne om dagen.

 

PCen min består av følgene komponenter:

 

Core 2 Duo E6600

2GB GEIL 800MHz DDR2

Radeon X1900XT 256MB

MIST 500W PSU

Western Digital 7200RPM HDD

 

Skjermkortet, mistenker jeg, produserer en del artifacts, og gjør systemet ustabilt. Så det vil sannsynligvis bli byttet ut uansett. Ettersom jeg sålangt har dårlig erfaring med ATI, ser jeg helst at mitt neste grafikkort blir av typen Nvidia. Sålangt har jeg sett på 9800GTX og 9800X2.

 

Om noen kan hjelpe meg med dette blir jeg veldig takknemlig. Målet er å presse mest mulig FPS ut av Age of Conan, uten å blakke meg fullstendig. Sålangt svinger jeg mellom 10-25 FPS på medium grafikk, noe som er litt i minste laget for meg. Dere kan også ta i betraktning kommende hardware, ettersom dette ikke haster så enormt. Hva som eventuelt kan være lurt å vente med å gå til anskaffelse av. Så om noen av dere vet hvor flaskehalsen min ligger, og hva som kan være lurt å anskaffe seg, ikke vær sjenert. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet er nok det som holder mest igjen ja. Noe mer ram kan sikkert også ha noe for seg. Du kan jo også velge å overklokke CPU'en noen hundre Mhz om dette ikke er gjort.

 

Jeg ville avventet skjermkortet til neste generasjon dukker opp i andre halvdel av juni.

Lenke til kommentar

Ja, jeg mistenkte det. Skjermkortet kommer opp i rundt 90 grader under load, med standard kjøling og åpent kabinett. Synes det høres ganske mye ut, uten at jeg har noe relevant perspektiv på hvor mye et grafikkort burde tåle av varme. CPUen virker rimelig villig til overklokking, så jeg kan prøve det.

 

Vil du si at det kan være lurt å skaffe seg kjappere RAM, eller vil dette ha minimalt å si?

Lenke til kommentar

Ser ikkje helt ka du skal med mer RAM.

Det du trenger er ny GPU (Skjermkort)

 

Eg ville heller prøvd å klokke både CPU og RAM litt (om du ikkje har gjort det fra før).

 

Ville venta på neste generasjon når det gjelder GPU, men du kan sikkert kjøpe et billig 8800 GT 512 mb, til rundt tusenlappen om du er FOR utolmodig :p

 

Det gjer faktisk meget masse ytelse for pengane!

Endret av PanzerLoco
Lenke til kommentar
Flytter denne fra Annet om Hardware til "Kjøp og salg av PC" da den kategorien tar for seg investeringer i et komplette system.

 

 

Ville nokk kjøpt 2gb RAM til for er ikke det den anbefalte hardwaren?

 

Klokket prossesoren vis du kan det, ventet til 200 serien til nvidia kommer med en gt

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips. Jeg tror jeg ender opp med å kjøpe litt mer RAM og neste generasjons nvidia. Så får jeg heller nyte sommmeren i mellomtiden.

 

Ville nokk kjøpt 2gb RAM til for er ikke det den anbefalte hardwaren?

 

Klokket prossesoren vis du kan det, ventet til 200 serien til nvidia kommer med en gt

Den anbefalte mengden RAM for Age of Conan er 2GB, såvidt jeg kan lese av coveret. Men ettersom det ikke er rare investeringen, er jeg enig med deg. Man kan sjeldent ha for mye av noe. <3 Ski-Doo <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...