Gå til innhold

Hjelp med oppsett til ny gaming-pc. GTX eller GT(S)?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter noe lesing på forumet i forskjellige emner har jeg forsøkt å sette sammen et oppsett jeg tror vil fungere bra. Jeg er ikke helt sikker, og derfor håper jeg på respons / kommentarer til oppsettet =]

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=74233

Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal ha med Høytalere og nytt tastatur, men jaja.

( Får man med ledninger osv... hvis man bestiller alle delene fra f.eks Amentio? )

Endret av Kaffesau
Lenke til kommentar

Hei, jeg syns oppsettet ditt så greit ut. Et par ting bare..

-Det er mange som sier at hovedkort med nVidia brikkesett er ganske knotete å få til, og at Intel sine er mye greiere. Eneste grunn til å velge nVidia er om du skal ha SLI.

-Harddisken: Du sparer kanskje noen kroner på å velge samsung sin? Skal være bra!

-Kjøler til CPU: Med det kabinettet bør du har nok av kjøling uansett. Mulig typhoon vifta bråker litt mindre, men du skal ikke være spesielt bekymret for temperatur tror jeg :)

Så her kan det være noen kroner å spare.

-Lydkort: Ofte er de interne lydkortene (integrert på HK)helt ok. Det kan jo være lurt å prøve ut det før man bruker masse penger på et eget lydkort, men det er jo bare min mening :) De aller, aller fleste HK har lydkort idag.

Lykke til iallefall!

(Og ja, du får nok med ledninger om du kjøper på Amentio!)

Endret av Acey
Lenke til kommentar
Hei, jeg syns oppsettet ditt så greit ut. Et par ting bare..

-Det er mange som sier at hovedkort med nVidia brikkesett er ganske knotete å få til, og at Intel sine er mye greiere. Eneste grunn til å velge nVidia er om du skal ha SLI.

-Harddisken: Du sparer kanskje noen kroner på å velge samsung sin? Skal være bra!

-Kjøler til CPU: Med det kabinettet bør du har nok av kjøling uansett. Mulig typhoon vifta bråker litt mindre, men du skal ikke være spesielt bekymret for temperatur tror jeg :)

Så her kan det være noen kroner å spare.

-Lydkort: Ofte er de interne lydkortene (integrert på HK)helt ok. Det kan jo være lurt å prøve ut det før man bruker masse penger på et eget lydkort, men det er jo bare min mening :) De aller, aller fleste HK har lydkort idag.

Lykke til iallefall!

(Og ja, du får nok med ledninger om du kjøper på Amentio!)

Takker for svaret. Nå er neste problem å løse de spørsmålene spm reiste seg etter der ^^

- Jeg har ikke det minste peiling i det hele tatt på hovedkort, så har hatt vansker med å bestemme meg for et. Så hvis noen kunne komme med noen forslag til noen ikke altfor dyre hovedkort hadde det vært supert.

- Jeg har fundert lenge på om jeg skal ta Samsung sin Harddisk, men jeg valgte Seagate siden den har 32mb cache.

Trodde også jeg hadde Samsung sin i den handlevognen ^^

(Har hørt at Samsung skal være stillere enn Seagate)

- Jeg har egentlig aldri tenkt så mye på kjøling, fordi jeg ikke har peiling på ulike kabinett med bra kjøling, og jeg vet heller ikke hvilke hvilke vifter som er bra :p

Men skal jeg fjerne vifta fra listen da?

- Tenkte jo selvfølgelig ikke på integrert lydkort på HK xD. Men når du nevner det tror jeg at jeg husker det :p

I så fall er det ikke vits med et eget lydkort enda =]

Takker for alle svar.

Lurer også på om alle delene er kompatible med hverandre

Endret av Kaffesau
Lenke til kommentar

Er usikker på om jeg skal ha med et nytt tastatur og en ny skjerm. Den gamle skjermen og det gamle tastaturet jeg har er 7år gamle, men begge funker som bare det så =]

Om jeg skal ha med vifte, om hovedkortet er bra og om jeg skal bytte ut Seagate med Samsung er fortsatt ting jeg lurer på =]

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=74233

Endret av Kaffesau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...