Gå til innhold

Vnc med N82 og windows xp

Anbefalte innlegg

Halla.. Har prøvd alt mulig for å fjernstyre PCen via VNC og wlan men får det ikke til å virke fra mobiltelefonen.. Har prøvd litt forskjellige program men enten så virker ikke programmene eller så skjer det rett å slett bare ikke noe.. Any tips fra noen som har fått det til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
go for it.. virker ikke som det fins noe vettug!

Personlig bruker jeg for tiden PT Pocket Office fra Parys Technografx Ltd. og er fornøyd med dette. Ikke akkurat for direkte spilling, men for enkel administrasjon av PC-en når jeg ikke er hjemme, er den helt ypperlig. Det koster derimot litt penger da, rundt 100-lappen.

Forsøkte meg med RDM+ før dette, men syntes den var litt for treig og kronglete å bruke, da musepekeren føltes som at den bare hoppet rundt på skjermen.

Jeg kjører dette igjennom en D-Link DIR-635 trådløst over til min laptop som jeg da administrerer fra mobilen. Noe som var spesiellt viktig for at dette skulle fungere for meg, var å sette på Allow loopback connection i WinVNC under Advanced, et program som fulgte med symbian programmet for bruk på PC-en.

Du kan også laste ned en testversjon fra sidene til Parys.

Programmet ser ikke direkte vakkert ut, men det gjør jobben godt nok for meg.

Nå kan man jo vel og merke også ta i betraktning at jeg kjører dette på min N95 8GB, og ikke en N82, men det skulle jo sikkert fungere på denne også. Gi den et forsøk? Den støtter også flere VNC servere.

Endret av Decurio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...