Rainmaker91 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Jeg har Ubuntu 8.04 og prøver å få skjerm nummer 2 til å funke på min bærbare ved bruk av vga kontakten. Jeg vil bruke skjerm nummer 2 som førsteskjerm men jeg finner ikke ut hvordan bruke flere skjermer i ubuntu eller få den til å funke som førsteskjerm (er litt uerfaren i linux). noen som vet hvordan jeg kan få dette til? takker for fremtidige svar har forresten ati xpress 200 skjermkort Endret 31. mai 2008 av __Rainmaker__ Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kan du forklare hvordan du får laptopskjermen som MAIN?!!! For hos meg blir skjerm 2 automaisk main. Noe jeg ikke vil. Prøv å still inni ati control senteret med root rettigheter sudo amdcccle Jeg har også ATI 200m med 8-3 driveren. Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) jeg vet ikke, som sakt er jeg ikke en erfaren linux bruker. Det eneste jeg har fått skjerm nummer to til å funke i hittil er windows . skal prøve amdcccle . I windows så kunne jeg stille lett hva jeg skal bruke med skjermer og alt i ccc. takker for svar. Lagt til: må jeg ha koblet skjermen i før jeg starter maskinen for å få skjermen som main eller... Endret 2. juni 2008 av __Rainmaker__ Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg må ivartfall restarte X (ctrl + alt + backspace) eller ha den tilkobla i fra start for å få skjerm 2 til å fungere Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 ok, DEt burde jo være en måte å få det til å funke enkelt slik som i windows. Men kan jo hende at ATI driverene ikke er helt på det nivået enda for linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå