iMono Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Skal digitalisere musikksamlingen min i FLAC og trenger en stor, god og pålitelig ekstern harddisk for å gjøre dette. Minimumskravet er 1TB og den skal ikke koste mer enn 2000 kroner. Noen tips og erfaringer? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Man kjøper ikkje ekstern disk om man vil ha pålitlighet. EOD Raid- 1 eller kanskje 5 eller 6 er å vurdere. Tilogmed en intern disk med aktiv kjøling forran har mye bedre pålitlighet enn en ekstern disk. Grunnen til at jeg hater eksterne disker er at jeg har hatt 3 stykker som har tatt kvelden. Bare 2 veldig gamle interne disker har tatt kvelden for meg. Stikkord er kvalitets psu, kjøling og litt flaks God helg Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hvorfor ikke bare kjøpe en vanlig 1TB SATA disk og sette i et HDD kabinett som f.eks denne? Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Kjøper du ekstern disk er det veldig veldig fort at den går i stykker, de er små, og tåler lite. Kjøp isåfall heller to billige(du får til rundt 1000lappen, bare bruk hw.no`s prisguide) og bruk den ene som backup. legg "aldri" veldig viktig data, eller data som er mye jobb å rekonstrere på en disk for seg selv, ihvertfall ikke en ekstern en:) Jeg har drevet brukerstøtte og har hørt mange gråte når de innser at dataen er borte og ikke produsenten kan gjenopprette. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Dere har overbevist meg om kabinett istedenfor ekstern. Hvilken harddisk og kabinett har folket her erfaring med? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hvis det er harddisk kabinett du tenker på kan jeg anbefale denne: Antec MX-1 Test Harddisk: Samsung Spinpoint F1 1 TB Lenke til kommentar
iMono Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) http://www.amazon.com/LaCie-Extreme-Extern...U/dp/B000AZFYQ0 Betyr det at denne egentlig har 2x2 TB i RAID slik at det blir en sikker harddisk på 2 TB? Bestekompisen min skal en tur over dammen (USA) og kan kjøpe med seg en løsning på lagringsplass. Hva er den lureste eksterne løsningen? Kabinett og 4x1 TB? Lurer fælt på dette. Endret 21. juni 2008 av iMono Lenke til kommentar
haalo Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Nei, RAID0 ofrer sikkerhet til fordel for ytelse. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Men går det an å rekonfigurere harddisken som jeg har linket til, til å kjøre RAID 1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå