Ratleto Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Gikk Ladestien med kamera her om dagen, men det kanskje beste bildet, ble tatt før selve stien begynner, ved industriområdet ved Trondheim havn. Har etterbehandlet det. ISO 125, 10mm, f/4, 1/1000. Canon 30D, Sigma 10-20mm. Ja, jeg liker å leke med 10mm om dagen. Egentlig så burde jeg jo vært ute idag også, sånn som været er, men sitter nå inne likevel. Jaja. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Det kanskje litt vanskelig å vite hva det er ut i fra det bildet. Men veldig fint none the less Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Det er nok litt av poenget. Hehe. Hva det er, står i spoiler, men prøv gjerne å gjette først. Det er to siloer eller oljetanker. Så ikke så nøye etter. Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Hehe, jeg klarte faktisk å gjette riktig før jeg så spoileren. :-) Jeg syntes det var et veldig lekkert bilde, med fine grafiske efekter. Men så er jeg veldig glad i vidvinkelbilder også da, og sikler etter en Sigma 10-20 selv. Hm, kanskje man skal ta en handletur til uken.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Dette er sånne bilder som nesten bør være symetrisk og med like mål tatt bilde av. Dvs. Du skulle stått en tanke mer til venstre slik at ikke den ene siloen kom nærmere enn den andre, dette er selvfølgelig pirk , men når det er så lite å utsette på det må man jo pirke Ellers så ser man det negative med å komprimere bilder, de blir mer grovkornet som man ser av blå tonen over siloene. Bra bildet Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Takk for kritikk. EiSvIn: Ekstremvidvinkel er verdt pengene! Har fått til utrolig mye mer av det jeg ønsker med 10-20mm, enn med "bare" 18-55mm. Inc: Jeg prøvde faktisk å stå helt midtstilt, men da fikk jeg sola rett i ansiktet. Man ser det er noe overeksponert i midten mellom siloene. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 kult bilde! Gratulerer med vidvinkelobjektiv, det er artig å leke seg med:-) Gøy med slike abstrakte bilder som man ikke nødvendigvis ser hva forestiller, men som allikevel er interessante ut fra mer grafiske kvaliteter. Problemet med akkurat denne type bilder du har her er at det blir så stort dynamisk omfang at kameraet ikke klarer å registrere både høylys og skygger nøyaktig. Her har en del av høylysene brent ut, noe som distraherer litt for min del. Av og til funker det med sort/hvitt dersom farger eller høylys har slått seg helt vrang, ihvertfall for min del. Kanskje kunne du også kunne ha komponert litt lavere, med mindre himmel, som ikke bidrar så mye i mine øyne. Vignetteringen er også effektfull, men kanskje litt kraftig her? Bare min mening. Håper på å se flere artige ultravidvinkelbilder:-) Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Takk for kritikk og ideer, sverrelerre. Dine bilder i april-utfordringen er en vesentlig årsak til at jeg valgte ekstremvidvinkel istedet for makro-objektiv som neste objektivinvestering - spesielt bildene dine fra 11. og 15. april. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 artig å høre :-) Hvis du ser på bildet mitt fra 11. april vil du se at det "tilfeldigvis" er i sort/hvitt... Det er fordi jeg brant ut himmelen en del. Jeg klarte å redde en del ved hjelp av bibble (brukte RAW), men dessverre ble fargene og overgangene i himmelen fortsatt ikke helt bra. Det ser ikke så ille ut i sort/hvitt, nesten som en sky... Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Kult bilde med mykje stemning og mjuke, fine fargar! Overeksponeringa gjorde heller ingenting, føler ikkje at det øydela noe som helst, men eg er ingen ekspert, så... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Testa litt med sort/hvitt og andre varianter, men da ble bildet litt kjedelig, synes jeg. Så jeg tror kanskje slik bildet er, er av de bedre variantene som er å få til av det bildet. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Industrielt foto er alltid populært på fora, og slik er det nok her også. Dette er et hederlig bilde, som viser noe av essensen i det industrielle. Det er truende og ruvende, samtidig som bildet er dekorativt i sin abstrakte form. Det er litt pirk, men slikt gidder ikke jeg å bry meg om. Selv synes jeg det blir litt safe, uten noen utfordring. Det er min eneste kritiske kommentar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå