Gå til innhold

Musikk: Prøvde å komponere en sang i C64 stil..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja... når du bruker en C64 til å lage musikken din så blir det ikke noe annet vettu :)

Var koslig denne låten her. Fikk litt assosiasjoner til remakes laget av Amiga-scene folkene.

Ser at du har gjort en del remixing. Har tenkt å bruke en del tid i sommer til å gjøre noe bra ut av Lotus (III) - The Ultimate Challenge soundtracket. Har du noen tips?

Lenke til kommentar

Eh, hva burde jeg kalle tråden da..? :dontgetit:

Ja... når du bruker en C64 til å lage musikken din så blir det ikke noe annet vettu :)

Ser at du har gjort en del remixing. Har tenkt å bruke en del tid i sommer til å gjøre noe bra ut av Lotus (III) - The Ultimate Challenge soundtracket. Har du noen tips?

Har aldri tatt i en C64, faktisk. Spilte Amiga når jeg var mindre, men ikke C64.

Tips, tja. Det jeg gjorde var å skaffe meg FL Studio og eksperimentere med det. Se noen tutorials på Youtube. Få litt kunnskap om VST'er, lære å bruke effekter og sånt. Etter hvert blir sangene bedre og bedre. De første sangene suger balle. :p

Og så kan du gå til RKO for å høre masse andre remixer, og sjekke linkene på den siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...