Archeron Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg har akkurat lasta ned BOINC igjen, et program som utnytter maskina di når du ikke gjør det. Jeg har vært registrert på SETI@home (Search for Extra Terrestrial Intelligence) i mange år, men ikke brukt det nå på en stund. Det funker kort og godt slik at programmet er suspended når jeg bruker den, men slår seg på som en skjermsparer etter 1-3min idle-tid, og bruker CPU'en til å analysere data som lastes opp og ned på nettet automatisk. Jeg har en Asus A6JA laptop, med en Intel T2400 @ 1,83Ghz dualcore CPU. Når programmer går, altså hele tiden jeg ikke bruker maskina, så utnytter to BOINC-klienter hele dualcore-cpu'en med 100%. Er det egentlig skadelig for CPU'en at den står slik og jobber kontinuerlig over tid? Har det noe å si, eller tar jeg knekken på maskina til slutt? Jeg er jo ikke hjelpsom for Saken for enhver pris! Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Du kutter nok ned levetiden fra 15 til 10-12 år, altså absolutt ingenting å bry seg om Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Nei det er ikke skadelig for cpu. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Så lenge du har grei kjøling, slik at temperaturen på CPU ikke blir for høy, så har det ingen ting å si. En CPU har ingen bevegelige deler som kan slites eller noe slikt, så eneste skaden den kan får er fra overopphetning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå