Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser seg ofte.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en HP Pavilion PC som er nesten 3 år gammel, og jeg har et problem ved at den fryser seg ganske ofte, og enda oftere når jeg spiller 3D-spill (F.eks: World of Warcraft, CSS, Age of Conan). Når den fryser seg kan ikke gjøre noe i det hele tatt. Spiller jeg musikk når den fryser, vil musikken henge seg opp (spiller 1 sek, stopper 1 sek, spiller det samme igjen i 1 sec, stopper 1 sec, osv). Da er det ikke noe annet enn å ta en svensk en, altså holde in restart knappen.

 

Dette hender som sagt, veldig ofte. Og det er ganske irriterende at maskinen fryser seg, og at jeg må restarte den gang på gang.

 

System Info:

Windows XP 32-bit

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+,

NVIDIA GeForce 7800 GTX Skjermkort,

2048 MB Memory (RAM)

MSI AMETHYST-M, IXP SB400 PCI-ISA Bridge

 

 

Kan det være at viftene ikke går som det skal og at det blir for varmt inne i kabinettet? Har en vifte på skjermkortet, en på PSU, og en til som jeg ikke husker hvor den er (mulig hovedkort?).

 

-N-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gjør noe med minnebrikkene, kan aldri se for met at det er der problemet ligger.

 

mitt forslag: støv i kjøleribbene og\eller døde vifter. pleier å bli sånn når det blir varmere ute.

 

kjøp en boks med trykkluft på clas og blås ut av maskinen.

 

strømforsyning, vifte til cpu, til skjermkort og evt andre vifter og kjøleribber du har.

 

musa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...