Gå til innhold

Gud?...Jesus?..Julenissen?..Spøkelse?..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du glemte The Easter Bunny!

Men ja! Er enig med deg jeg. Men tipper det er en del som blir sint på deg nå :) Syns da folk skal få tro hva de vil så lenge de ikke lar det gå ut over oss andre. I de situasjonene de gjør det (som jeg føler blir oftere og oftere med disse semi-fundamentalistiske ny genrasjons-Jesusene), de gangen de prøver å trykke religionen sin ned halsen min...det er DA jeg blir ferbannat! :evil::yes:

Lenke til kommentar

Nå skal det først sies at jeg ikke tror på Gud.

Likevel er det drøyt å si at det ikke finnes andre livsformer enn de man kan se med det blotte øyet. I vår verden skal vi ikke se bort i fra at det finnes "spøkelser, ånder osv..". Selv om alle ikke ser de, betyr ikke det at de ikke finnes. Julenissen derimot er jeg ganske så sikker på at ikke finnes, men julenisseånden er vel over de fleste av oss ved juletider....

Lenke til kommentar

Alle tror at de har rett. Ingen kan bli overbevist om noe annet. Let it go.

De kristne kommer nok til å være kristen uansett hvor mye utviklingslære og big bang du kommer med, og ateistene kommer nok alltid til å være det uansett hvor mange lys de kristne påstår ha sett, mirakler osv...

La de som tror, tro. Alle har det best med sin egen tro.

Men det kvikker jo alltid opp med en liten diskusjon, og man blir jo ikke mindre intelligente av å høre andres argumenter... :-)

Lenke til kommentar

Min mening:

-Gud finnes ikke (dette er det minst sannsynlige)

-Spøkelser finnes ikke (dette er også veldig usannsynlig, synes jeg.)

-Julenissen er heller ikke her :cry:

-Liv på andre planeter derimot, det tror jeg på.

Dette var mine meninger, eller min tro hvis du vil si det slik.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Alle tror at de har rett. Ingen kan bli overbevist om noe annet. Let it go.  

De kristne kommer nok til å være kristen uansett hvor mye utviklingslære og big bang du kommer med, og ateistene kommer nok alltid til å være det uansett hvor mange lys de kristne påstår ha sett, mirakler osv...  

La de som tror, tro. Alle har det best med sin egen tro.  

Men det kvikker jo alltid opp med en liten diskusjon, og man blir jo ikke mindre intelligente av å høre andres argumenter... :-)

Du har så rett så rett........

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

-Gud finnes ikke (dette er det minst sannsynlige)

-Spøkelser finnes ikke (dette er også veldig usannsynlig, synes jeg.)

-Julenissen er heller ikke her :cry:

-Liv på andre planeter derimot, det tror jeg på.

Akkurat det samme so jeg mener jo :D

Lenke til kommentar

Det finnes mye mellom himmel og jord, men det er en del missoppfatninger..

- Gud finnes ikke.. Dette kan jeg bevise ved å henvise til alle andre religioners "guder" Hvorfor i all verden skulle kristendommen han den "riktige guden"? Og hvor mange guder har ikke blitt borte gjennom tidene? (forstår du det ikke så tenk litt på det) religion er dessuten laget for å underkue folk og få de til å gjøre som de regjerende/herskende vil.

- Det finnes helt klart noe som vi ikke vet om her på jorden, det være seg spøkelser, gjenferd eller noe annet overnaturlig. Antageligvis ikke slik som vi vil forestille oss, men noe i nærheten.

- Det finnes høyst sannsynlig også liv på andre planeter.. Vi kan da umulig være de eneste..

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...