Gå til innhold

BK:Jagerfly i sentrum

Anbefalte innlegg

Greide knipse tre bilder da jagerfly besøkte Oslo i dag, her er det beste...

Jammen meg ikke lett å gjøre ting når det skjer sånn plutselig, noen tips til hva som lønner seg?

Jeg stilte kamera på Av, og valgte en blender på 10. Hadde ikke bedre zoom enn til 55mm, så kom ikke så nærme. Men synes det er rart at bildet ble så kornete og grått når det var så lyst ute. Har det at jeg tok bildet i motlys noe å si? ISO på 200(beste hadde vel vært 100), lukkertiden havnet på 1/2500.

Har croppet, gjort lysere og skarpere.

post-33652-1212238253_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første bilde var kjepetøft! Støyen plager meg ikke i det hele tatt, det gir en analog følelse. Veldig stilig komposisjon synes jeg, du har fått rett øyeblikk her. Skulle veggen vært retta opp litt eller er jeg bare bakfull?

Den croppede versjonen blir mer sånn "og her ser dere to fly". Det gjør det ikke helt susen for meg, altså.

Lenke til kommentar

Med Pentax K200D med en eldre Pentax 28-200mm FA linse fikk jeg et greit nærbilde av det ene da det fløy over huset mitt i Østensjø området. Brukte manuell fokus, og det hadde kanskje blitt skarpere om jeg hadde aktivert bildestabilasatoren og kanskje andre instillinger...Jeg er helt fersk.

post-162948-1212350770_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Med Pentax K200D med en eldre Pentax 28-200mm FA linse fikk jeg et greit nærbilde av det ene da det fløy over huset mitt i Østensjø området. Brukte manuell fokus, og det hadde kanskje blitt skarpere om jeg hadde aktivert bildestabilasatoren og kanskje andre instillinger...Jeg er helt fersk.

Ved 1/750 sek så tror jeg ikke bildestabilisatoren hjelper noe særlig nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...