ThaKladd Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Greide knipse tre bilder da jagerfly besøkte Oslo i dag, her er det beste... Jammen meg ikke lett å gjøre ting når det skjer sånn plutselig, noen tips til hva som lønner seg? Jeg stilte kamera på Av, og valgte en blender på 10. Hadde ikke bedre zoom enn til 55mm, så kom ikke så nærme. Men synes det er rart at bildet ble så kornete og grått når det var så lyst ute. Har det at jeg tok bildet i motlys noe å si? ISO på 200(beste hadde vel vært 100), lukkertiden havnet på 1/2500. Har croppet, gjort lysere og skarpere. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg fikk ingen følelse av bevegelse. Er også vanskelig å tenke seg proposjoner. Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Ja, vanskelig å panorere på jagerfly som flyr nesten mot deg i stor fart med enfarget uteksturert bakgrunn... Proporsjoner ja... her er et av de andre croppa, gitt litt farge, skarpet opp og fjerna litt støy: Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Likte dette bildet mye bedre! Det blir mer kontrast i bildet, og skyggene gir mer detaljerte fly! Fin formasjon også! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnBeuk Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 11 September følelse Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 31. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg syns det bildet i førstepost er noe av det bedre jeg har sett av flybilder. Bildet er noe mer.. jagerfly i byen. Tøft- Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg likte det første bildet, interessant med bymotivet, særlig etter 9/11, og det gir rom for refleksjoner og tanker. Det andre bildet er mest dokumentasjon på hvordan et jagerfly ser ut. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg forstå godt hva folk mener med referansen til 9/11, men får ikke samme følelse selv. Jeg får bare følelsen av at det er et godt bilde. Sterkt grafisk uttrykk, med muligheten for å lese et budskap inn i det. Lenke til kommentar
si Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Første bilde var kjepetøft! Støyen plager meg ikke i det hele tatt, det gir en analog følelse. Veldig stilig komposisjon synes jeg, du har fått rett øyeblikk her. Skulle veggen vært retta opp litt eller er jeg bare bakfull? Den croppede versjonen blir mer sånn "og her ser dere to fly". Det gjør det ikke helt susen for meg, altså. Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Den skulle vært retta opp bittelittegranne mere egentlig... Men mindre en det man får intrykk av. Tror den ville sett skjev ut selv om den hadde vært rett på grunn av perspektivet til bygget. Lenke til kommentar
tomassi Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Med Pentax K200D med en eldre Pentax 28-200mm FA linse fikk jeg et greit nærbilde av det ene da det fløy over huset mitt i Østensjø området. Brukte manuell fokus, og det hadde kanskje blitt skarpere om jeg hadde aktivert bildestabilasatoren og kanskje andre instillinger...Jeg er helt fersk. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2008 Med Pentax K200D med en eldre Pentax 28-200mm FA linse fikk jeg et greit nærbilde av det ene da det fløy over huset mitt i Østensjø området. Brukte manuell fokus, og det hadde kanskje blitt skarpere om jeg hadde aktivert bildestabilasatoren og kanskje andre instillinger...Jeg er helt fersk. Ved 1/750 sek så tror jeg ikke bildestabilisatoren hjelper noe særlig nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå