Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor treige er forsikringsselskap?

Leif1990

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvorfor forsikringsselskap er så treige av seg.

Det hele startet med i fjor september, jeg var ute å syklet på min racer. Så plutselig klarer jeg å krasje med en bil, som åpenbart ikke holdt vikeplikten sin. Dette førte til at jeg fikk ødelagt forhjulet mitt itillegg til noen andre deler på fronten av sykkelen. Sendte så inn skademelding til forsikringsselskapene sammen med bilfører, begge skrev forklaringen om saken. En måned senere får jeg post fra forsikringsselskapet mitt, og de mener jeg ikke er skyldig i saken. Problemet nå er at jeg ringte inn til mitt forsikringsselskap nå for en måned siden, og de hadde visst purret en god del ganger på bilførerens forsikringsselskap.

Jeg bare lurer, hva er rettighetene mine når det gjelder dette? Når kan jeg vente å få pengene mine tilbake for dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en skade i oktober 07. Åpnebart motpart som hadde skyld. Allikevel nektet motpart og vitner etc. måtte inn i bilde. I Mars var vitnebeskrivelser motatt og saken var i utgangspunktet grei. Likevel gikke det mange uker uten at motpartens forsikringsselskap svarte. Jeg snakket da med mitt selskap, og jeg mente da at saken mellom meg og mitt selskap egentlig var ferdig. I og med at mitt selskap hadde det de trengte for å bevise motpartens skyld så kunne jeg bare få utført reparasjon. Jeg tipper mitt selskap, motpartens selskap og motpart fortsatt krangler... Men altså så lenge ditt selskap sier de har de bevis de trenger kan du bare kreve å få kontantoppgjør eller bekreftelse på at du kan utføre repasjon.

og på ditt spørsmål "hvorfor" så er det vel mange som ikke gidder å følge opp og selskapene slipper unna utbetalinger. Spesielt interessant dersom begge parter har samme selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...