enden Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Flytter inn i Kleiva-området snart og har sjekket litt på nettleverandør. Huset har kabel fra FAAL, men hastighetene de opererer med er latterlig lave, så det ser ikke ut til å være noe alternativ. Sentralen er litt for langt unna for at jeg skal får skikkelig utbytte av ADSL2 også. Finnes det alternativer da? Betaler gjerne last mile dersom det er en fiberleverandør med spredenett i nærheten, men har ikke funnet noe... Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Litt drøy bump, men jeg bor på Mosseskogen selv, og vurderer å gå fra Ventelo 20Mbps/1Mbps (får 8Mbps/800kbps) til Telenor fiber 25/25 nå som de har tilbud på nytilknytning for 1990. Dette er jo ganske billig for å få fiber hjemme, det er heller ikke så drøye priser på hastighetene. 549 kr mnd for 25/25Mbps. Men så har det seg sånn at vi leier av en gammel dame som ikke har bruk for dette eller som kommer til å få noe igjen for det når huset skal selges(hun lever sine siste år). Så vi vet ikke hvor lenge vi blir boende her og om det vil lønne seg å gå for dette. Hadde Canal Digital vært i Moss så hadde jeg kjøpt det med en gang. 25/5 for 359 kr mnd, fri etablering og gratis modem hvis jeg husker rikitg. Hva slags internett har du nå hvis du fortsatt bor på Mosseskogen? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 Heh, kul bump ja Har sett pinnene, men legger merke til at de kun står sør for Jutulveien. Vi på nordsiden er vist ikke i målgruppen eller noe Ganske irritere med tanke på at jeg nesten ser Jutulveien fra verandaen. Skulle nesten sneket med et rør i gravingen de gjør i veien. Det graves helt til husveggen min bare halvmetern fra der jeg vil ha fiber inn. Jeg har Get nå, og får 18/2 for 51,- mindre pr måned enn Telenor 25/25. Jeg mener jeg har sett Get-bokser i master over mesteparten av området, så de burde kunne levere. Det er litt mindre omstendelig å trekke kabel fra mast enn å grave fiber hvis dere er redde for hva huseier kommer til å mene. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hehe, kult at du er her inne og følger med enda Har de ikke vært på døren din og spurt om du har vært interessert eller? Rart uansett.. Det virker jo teit å ikke bare legge fiber til hele området her, så er det gjort.. Det kommer garantert til å bli bygd flere hus her etter hvert. Det har jo blitt revet litt av skæven baki her, men de som bor her kjemper jo for at det ikke skal bygges mer her, dessuten er jo mesteparten av skogen freda også.. Angående Get så tror jeg ikke det blir noe billigere å betale for nytilknytning/gjenoppkobling til huset fra de, dessuten er opplastningshastigheten relevant for meg, derfor må det bli fiber hvis vi skal oppgradere. 1990 for å få fiber lagt inn til huset er igrunn jævla billig. Jeg tror jeg skal ta en telefon til Telenor(81500391, lagra det på telefon, hehe) Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Får det jo opp i mine innlegg Tok en telefon selv, men fikk bare bekreftet at det ikke var planlagt noe nordover. Men de noterte interessen min da Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Kjipt :/ Jeg ihvertfall at jeg skal slå til nå som jeg kan få det så billig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå