Schneiderlin Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hva er det meste en scooter kan ha på kilometer stand før den tar kvelden? Om den er 17000 kjørt er vel litt mye? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det kommer helt an på om den er kjørt hardt eller pent. Har hatt mye vedlikehold eller ikke. Skiftet slitedeler når det trengs eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 I tillegg vil jeg tørre å påsta at det kan være merkeavhengig. En scooter kan gå mye lenger enn 17 000 km hvis den er godt vedlikeholdt og hvis den ikke er hardt trimmet. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 I tillegg vil jeg tørre å påsta at det kan være merkeavhengig. En scooter kan gå mye lenger enn 17 000 km hvis den er godt vedlikeholdt og hvis den ikke er hardt trimmet. Ok. Takk for svar Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Yamaha Aeroxen min har rulla 24000 nå Eneste som nylig skjedde var at den har begynt å lekke litt vann pga pakninger i vannpumpa. En enkel operasjon å fikse. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Yamaha Aeroxen min har rulla 24000 nå Eneste som nylig skjedde var at den har begynt å lekke litt vann pga pakninger i vannpumpa. En enkel operasjon å fikse. Ok. For jeg vurderer å kjøpe meg en scooter men syns den skulle hatt litt lav kilometer stand. Burde jeg velge 4-takter over 2-takter? Hørt at 4-takter er mye bedre, er det bare oppskryt? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) MERKE 4-takter holder lengre enn 2-taktere, f.eks. den nye 4-takter-scooteren til Yamaha eller Honda sin Zoomer. 2-takterne går best - litt stress å holde på med 2-taktsolje, 4-taktere fyller du bare på bensin så kjører du. Kina-4-takt holder ikke... Endret 1. juni 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Bedre og bedre, alt etter hvordan du ser det. 4-taktere krever mindre vedlikehold, er "seigere" når det kommer til kraft. 2-taktere har ett mere markant og eksplosivt drag når den passerer ett visst antall rpm. På en moped tviler jeg på at du vil få så mye merkant eksplosivitet uansett. Jeg hadde en 125 2 takter og prøvde i tillegg en 125 med 4 takter, da kunne jeg merke forskjellen, men den var ikke helt syk. I tillegg hadde 4 takteren 2-3 hk mindre enn den med 2. Var jeg deg hadde jeg valgt 4 takter hvis du får en 4 takt til samme pris som en 2takt. Selv om du skulle velge en 2takt så kan de være meget holdbare også. Det er kun en moped vi snakker om her, og er den ikke trimmet så trenger de ikke så mye mere vedlikehold. Hadde en honda mt5 (2takt) og jeg kunne kjøre og kjøre uten å gjøre en ting med den (utenom småting som kjede o.l), den var ikke trimmet. Det er kun når man kommer på større volum som 250ccm og større man vil merke dette mere markant da alt får så mye større påkjenninger og man gjerne kjører lengre og mer enn man gjør på en moped. Har ingen erfaring med kina mopeder, men jeg er som hondaolav litt skeptisk til det. Hold deg til noe japansk. Det er som regel synonymt med kvalitet Spes honda har fått ett godt rykte på seg. Endret 1. juni 2008 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå