Gå til innhold

Luft temp iforhold til vann temp

Anbefalte innlegg

Har bare et spørsmål angående vanntemperaturen..

Hvor mye ligger vanntemp ca over luft temperaturen?

Min vanntemp er nå 33,5C og rommet er på 27C. Er en trippel-radiator som står utenfor kabinettet, så blir ikke påvirket av indre komponenter.

Radiator har 3 x 120mm vifter. Og den kjøler kun CPU, Q6600 B3.

Temp på cpu IDLE er: 47 - 45 - 42 - 43 .. Noe jeg synes er veldig høyt men..

Temp med small FFT er: 60 - 58 - 55 - 55

Den er ikke klokket i det heletatt.. Men er veldig varmt ute nå..

Er det veldig gale temperaturer?

vann komponenter:

Black Ice® GTS360 Xflow Black

Swiftech Apogee GT Extreme Performance CPU Waterblock - Rev.2

Swiftech MCP655 Pump

XSPC High Quality 1/2" Tubing

Endret av NeXz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro den er satt riktig, da jeg har tatt den av og på et par ganger.. Og byttet pasta vær gang.. Kan jo hende jeg ikke har tatt på nok pasta.. Får prøve det :) Også kommer jeg tilbake med temps da..

Skal prøve en ny måte jeg fant på nettet. Før tok jeg bare en liten kladd på midten.. Fant på hjemme siden til artic silver at man skal ta en strek over heat sinkel for å treffe alle cores.

Ok, var litt godt å se.. Men får prøve å legge på ny pasta for det.. Også finne ut litt flere metoder for å få ned temp..

Endret av NeXz
Lenke til kommentar

Sjekk at CPU blokka sitter skikkelig på hovedkortet. jeg har selv Apogee GT blokka på CPU og slet med høye temperaturer i starten. Så jeg tok av blokka og så at kun 1/4 av blokka faktisk var i kontakt med CPU'en. Jeg lå også da på over 40 grader idle uten overklokk. Så jeg fant ut at jeg måtte bruke litt makt for å få den skikkelig på plass, la begge hendene på blokka og pressa skikkelig hardt på den og med et lite smell smatt den skikkelig på plass.

Med 28,1 grader i rommet har jeg 32grader på CPU- kjernene ved 1,52v og en god overklokk på CPU. Kjøler også GPU forresten.

Ikke ta på for mye kjølepasta da det kan ha motsatt effekt. Når du har tatt av kjøleblokka, har det da vært kjølepasta på blokka også? Hvis ikke tyder det helt klart på at blokka ikke har skikkelig kontakt.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Skal ta en titt på det i morgen.. Men hva mener du med presse ned?

Jeg har fire skruer jeg har skrudd fast, mener at jeg ikke får skrudd dem noe mer fast..

Så ville du forklart litt mer om denne pressingen?

Lenke til kommentar

Det har gått en stund siden jeg fikset dette, men jeg mener å huske at jeg skrudde skruene litt til og deretter bare la handa over kjøleblokka og presset den ned. Plutselig kom det en lyd og den smatt bedre på plass merkelig nok. Så strammet jeg skruene med det det gikk, og enda litt til. :)

Første gangen da jeg hadde dårlig kontakt var også skurene skrudd så langt ned som mulig, men likevel oppnådde jeg ikke skikkelig kontakt. Men om du som sagt ser på kjøleblokka når du løsner den, så bør det være en firkant med kjølepasta på blokka også, hvis ikke er det kontktproblemer.

Lenke til kommentar

De kan vel strengt talt ikke sammenlignes helt opp mot hverandre. Men det kan gi en pekepinn. Hvordan vannkjølinga er ellers ogå har en del å si. I og med at jeg hadde litt overvolting og en overklokk og i tillegg hadde en del lavere temperaturer enn deg virket det litt merkelig bare.

Lenke til kommentar

Men det jeg stusser litt på er at temp på vann er oppe i 33C idle med 40-42-43-45 grader på vær core.

Har 3 mist vifter på den triple radiatoren, den er plassert ved vinduet og den får trekke luft.. Radiator er uten for kabinettet..

Fikk beskjed om at vannkjøling på nb/sb vil gjøre temp enda bedre.. brigh ligger veldig nærme CPU og lager veldig mye varme.. Den passive kjølingen er veldig varm, så du ikke har lyst til å ta på den.

Endret av NeXz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...