Gå til innhold

Pishing? Hva er det? Hvorfor er jeg ikke beskyttet mot det lengre?

Anbefalte innlegg

Hei igjen! Jeg har enda ett spørsmål angående virus osv.

Virusprogrammet mitt (Norton) sier at det er ett problem med beskyttelse mot pishing. :S

Hva er pishing?

jeg klikker på en link jeg får opp, det står; "Det oppstod en feil med internettfiskingsbeskyttelsen. Gå til Symatecs tekniske kunnskapsdatabase for å igjenopprette funksjonene for beskyttelse mot internettfisking. 0x80040001."

Så klikker jeg på linken; http://service1.symantec.com/support/nip.n...ld=SCSS_Telenor

men jeg skjønner ingenting av det der! :S

Hva er Security tab for eksempel? Jeg ser ikke at det står settings eller intsillinger noe sted! :S

Hvordan skal jeg fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilken norton versjon har du? av og til er det nokk å sette det på igjen via norton og ta en restart.

du klikker på norton og velger innstillinger og klikker på phising beskyttelse.

phising er at noen henter opplysninger om deg.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Okey, er egentlig ikke noe pro på dette men skall prøve og forklare det uten at jeg helt vet om det er rett :)

Phising er at en nettside utgir seg for og være f.eks banken din og nettsiden ser helt lik den banken har, også skall de prøve og få deg til og skrive inn banknummer, passord o.l også bruker de det til og tøme kontoen din ! Så du bør passe deg, men viss du bruker hue så er det lett og ungå :)

Okey folkens, ikke skyt meg viss jeg tar feil :p

Edit: var litt treg der :p

Endret av Colaflasken
Lenke til kommentar
hvilken norton versjon har du? av og til er det nokk å sette det på igjen via norton og ta en restart.

du klikker på norton og velger innstillinger og klikker på phising beskyttelse.

phising er at noen henter oppøysninger om deg.

men hvor står instillingene til Norton? :p

Ser ikke at det står innstilinger noe sted!

Jeg oppdaterer jevnlig, så jeg tror nok den er ganske ny..

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Åpne Norton Internet Security 2007, helt oppe på toppen vil du se at det står "Norton Protection Center", rett ved siden av finner du fanebladet "Norton Internet Security". Trykk der og du finner hva du leter etter. :)

Ps. la merke til at det var litt komplisert å få lastet ned registerfilen som man bes om å laste ned, så om du ikke får det til kan du i stedet kopiere teksten nedenfor, åpne Notepad (Start > Kjør, skriv notepad og klikk OK) og lim inn teksten. Lagre filen som NCO_BHO.reg og følg de videre instruksjoner.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar]

"{90222687-F593-4738-B738-FBEE9C7B26DF}"="NCO Toolbar"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{1E8A6170-7264-4D0F-BEAE-D42A53123C75}]

Lenke til kommentar

Jeg gjorde som du sa BlueBench, limte inn i notepad og lagret som NCO_BHO.reg.

Men ingenting skjedde?

Skal jeg ikke laste ned det greine fra internettsida nå?

Jeg gikk inn på innstillinger, men ingenting kunne gjøres for å skru på pishingtingen.

Jeg fikk bare den samme beskjeden som istad. og link til nettsida.

Lenke til kommentar

Har du gjort det som står under steg 1? Hvis ikke så gjør du det først.

I steg 2 blir du bedt om laste ned en fil. Når jeg klikket på lenken så ble jeg kun ført til en tom katalog, og måtte gå tilbake noen underkataloger før jeg fant filen, derfor tenkte jeg det ville være enklere om du i steden for å rote med det heller opprettet filen selv.

Etter du har lagret filen dobbeltklikker du på den og svarer ja til å legge den inn i registeret. Når det er gjort følger du instruksene under steg 3.

Lenke til kommentar
argh! Jeg blir så forbanna!

Når jeg dobbeltklikker så står det at den ikke kan importere fordi den ikke får tilgang til registeret!!

Hva gjør jeg nå da? :S

Nei, det skal ikke være lett :p

Høyreklikk på filen og velg "Kjør som administrator", se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...