Gå til innhold

Nytt innhold til PC; CPU, HK, RAM, Skjermkort m.m

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg altså bestemt meg for å kjøpe ny hw til dataen min.

Fra før av har jeg PSU; OCZ StealthXtream 500w og kabinett; Antec 900

Så det jeg trenger er:

Prosessor

Skjermkort

Hovedkort

Arbeidsminne

CPU-Vifte

Forlengere til P20 og P4

Skal jeg velge AMD eller Intel?

Jeg har "handlet" fra Komplett og dette er oppsettet jeg har sett på:

post-154124-1212232606_thumb.jpg

Endret av St0neCld
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil anbefale quad core framfor dual core. har sjekket noen tester og fant ut at quad er bedre enn dual.

Pøh langtifra, kommer helt an på hva du bruker PC-en til. Quad CPU'er er utrolig overdrevne, har selv en Q6600 Go-stepping på 3.6 Ghz nå. Veldig bra CPu, ikke noe å si imot det.

Men en E8400 er mye mye bedre til spilling og lignende.

Det kal utrolig mye til for at du bruker alle 4 kjernene.

en god E8400 er rett og slett et kjempe valg! og skal du klokke når mange 4 Ghz!

Lenke til kommentar
Ser ganske bra ut det der! Men jeg tok meg den friheten å sette sammen noe jeg veit er veldig bra. Men før du kjøper husk å dobbelt og trippelsjekk at de passer sammen da. Vil ikke ha skylda for noe :!:

quad-core på nVidia chipsett er lik blåskjerm og heilt bortkasta tid og pengar.

Til speling er dual-core det klart beste kjøpet så framt ein ikkje klokkar ein quad-core litt då. Einaste eg ville ha bytta på i forhold ti det fyrste oppsettet er rammen, velg ein som kjører på 800mhz. F.eks denne: http://www.komplet.no/k/ki.aspx?sku=347150

Ps thermalright extreme er ein betre cpu-kjølar enn zalman sin. Viss du ikkje er overdreven kresen med støy og ikkje skal klokka klarar du deg fint med boxed vifta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ser ganske bra ut det der! Men jeg tok meg den friheten å sette sammen noe jeg veit er veldig bra. Men før du kjøper husk å dobbelt og trippelsjekk at de passer sammen da. Vil ikke ha skylda for noe :!:

Til speling er dual-core det klart beste kjøpet så framt ein ikkje klokkar ein quad-core litt då. Einaste eg ville ha bytta på i forhold ti det fyrste oppsettet er rammen, velg ein som kjører på 800mhz. F.eks denne: http://www.komplet.no/k/ki.aspx?sku=347150

Ps thermalright extreme er ein betre cpu-kjølar enn zalman sin. Viss du ikkje er overdreven kresen med støy og ikkje skal klokka klarar du deg fint med boxed vifta.

Jeg har kjørt quad-core og nvidia chipset i snart ett år uten problemer.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt quad-core og nvidia chipset i snart ett år uten problemer.

eg og gjer det, angrar veldig. Går nesten ikkje ann å klokke. I tillegg er nokon som ikkje har problem, medan andre berre har problem. Bare les litt på forumet. Noken anslår at 3 av 10 nVidia hovudkort er det mykje problem med. nVidia er og spela i lotto, vil du virkeleg ta den sjansen når ein skal ha ny pc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...