Gå til innhold

Ubuntu 8.04 treg?

Anbefalte innlegg

Min laptop: AMD Turion64x2 med 1Gb RAM og Ati MobRad X1600

Har kjørt 8.04 siden den kom og 7.10 før det. Jeg har merket meg at 8.04 er merkbart tregere enn 7.10 var. Er det flere som har den erfaringen?

Vel, det var for 10 minutter siden. Så installerte jeg nytt theme. Gikk fra "Gelatin" til "vision" og nå virker det som om det er litt mer futt i maskina. Skal virkelig et theme som Gelatin kunne slowe ned en laptop såpass mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke Ubuntu er så veldig treg, litt slap i oppstart/Avslutting, men i vanlig bruk er den veldig rask. Ikke det at jeg kjører så veldig tunge programmer, men jeg synes programmer starter fortere enn på min XP pc som har betydelig kraftigere hardware(snakk om samme programmer, OpenOffice, Opera osv.)

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke 8.04 er så mye tregere enn 7.10, men det er dog etter en clean installasjon. Prøvde først å opgradere, da synes jeg ting gikk litt tregere.

Men alt føles litt dyppa i sirup, responsen på programmer og bytte mellom dem og taber i opera/firefox (dette er en raportert bug). Virker som dette kommer av compiz på en eller annen måte, og dermed også hvilket theme man bruker. Min blir iallefall helt herlig å bruke uten compiz :)

Endret av Smif
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke 8.04 er så mye tregere enn 7.10, men det er dog etter en clean installasjon. Prøvde først å opgradere, da synes jeg ting gikk litt tregere.

Men alt føles litt dyppa i sirup, responsen på programmer og bytte mellom dem og taber i opera/firefox (dette er en raportert bug). Virker som dette kommer av compiz på en eller annen måte, og dermed også hvilket theme man bruker. Min blir iallefall helt herlig å bruke uten compize :)

Ah, jeg har ikke fått med meg at det er rapportert... Ja, stemmer, det er som om alt er i sirup :) Jeg skal teste ut litt flere varianter og settings og finne den beste. Takker for fin respons!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...