Gå til innhold

Hjelp med å forandre enn grill til en pc`?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har netopp fått alle delene til min nye pc:

-XfX 790i hovedkort

-2 stk 9800gtx i sli

-Q6600 (2,4 ghz)

-4 gb ram

Bruker stock viften som følger med prosessoren. Kjøpte også en Thermaltake BlueorbFX, men denne passet ikke på hovedkortet. Jeg slår på pcen, og åpner BIOS for å sjekke temp. Prosessoren begynner på ca 50 grader og økeren grad i sekundet til den år 90, og pcen slår seg av. Avog til (helt random) holder den seg stabiltpå rundt 68-70 grader. Da fikk jeg innstallert windows og lasted need speedfan. Den viser litt høy temp på prsessor (50-60) men systeme tempen ligger på 110 :O

Bruker et Coller Master stacker etellerannet nvidia editon. Har 2 stykk 120mm com blåser rett mot hovedkortet og prosessoren, og en 60mm vifte som blåser varm luft ut i bakant. Vet at kabinettet egentli skal brukest med ca 7 stykk 120mm vifter, men kan det senke system tempen med 60-70 grader?

Har brukt artic silver 5 kjølepasta mellom prosessoren og prosessor viften. Skal jeg bestille et lass me 120mm vifter, eller er det noe gale med komponentene?

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har gjort det på den måten som du sier, burde det ikke vært så varmt der inne. Stock kjøler på Q6600 burde holde den på mye lavere temperatur. Det du kan prøve er å ta av alle paneler på kabinettet og sette alle vifter på fullt. Hvis det fortsatt er så varmt, er det mest sannsynligvis noe galt med komponentene. Jeg antar at du har bygd pc før, og dermed veit at statisk elektrisitet ødelegger komponenter? Du kan prøve å koble alt fra hverandre og så koble det skikkelig sammen igjen, og så sette så flere vifter blåser ut enn inn. Jeg har fått for meg at det vil virke bra.

-Emil

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...