kingpin21 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg har nå kjøpt meg et nytt hovedkort Abit NV7-133 R og Amd XP 2200+ Jeg startet opp pcen. Alt gikk fint. Gikk inn i BIOS og så at temp var på 45 grader på cpu. Jeg stilte da alt inn av harddisker, cpu ov som det skulle være. Men da jeg re-startet pc var alt som jeg hadde fikset i BIOS borte. Jeg ikke inn i BIOS på nytt og la inn alt av innstilinger på nytt. Jeg startet da maskinen på nytt, og alt var borte igjen. Så da tok jeg å så litt mer nøye på hovedkortet, da jeg la mereke til at det jumperen manglet på ccmos. Jeg leste da i boka som fulgte med hovedkortet og fant ut at jeg skulle putte på en jumper jeg hadde liggende. Jeg satte da jumpern på 1 og 2 som det stå i boken at det skulle være. Da skulle den stå i normal modus. Etter at jeg har gjort dette for jeg bare svart skjerm og ingen "pip". Hva kan være galt ? Jeg har tatt ut batteriet og prøvd og sette jumpern på 2-3 for å resette BIOS, men ingenting funker. Er det mulighter for at jeg kan ha tatt bort hele BIOS`en ? Håper på raske svar. Lenke til kommentar
LordOfDeath Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 sikker på at du ikke har satt jumpern over en vifteutgang? har faktisk hørt om folkk som har gjort dette. Lenke til kommentar
kingpin21 Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Nei jeg har satt den på riktig plass. Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Prøv å demontere hele greia, for så og skru den sammen igjen...har en merkelig tendens til å fungere da! Lenke til kommentar
kingpin21 Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Har prøvd det også, men ingenting skjer. Går det ann å slette hele BIOS fra hovedkortet ? Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Nei tror nok ikke det går an å slette hele biosen! Fungerer det ikke uten jumperen du satt på heller? Muligens hovedkortet ditt har tatt skade av den... Lenke til kommentar
kingpin21 Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Ingenting funker med eller uten jumper. Broren min har akkurat samme hovedkort, så jumpern står på riktig plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå