marlboro! Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Det jeg skrev ordrett var: "Synes du var fin på håret i dag jeg, men tror du hadde passa enda bedre med rosa farge" med en smil om munnen ( hun elsker rosa ) Skrev? Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Grunnen til at hun slappa deg, kan jeg tenke meg rett å slett var fordi hun er dritlei sleng-kommentarene dine, og merker ikke forskjell på om det er kompliment eller ei og hun oppfatter det på andre måter en deg. Har du virkelig noe igjen for å holde på med dette? hva er poenget ditt med dette? Minner veldig om mobbing det du beskriver. Det virker jo som hun prøver å gjøre noe for deg, men det blir ikke bra nokk. Du sier jo det selv, hun farger håret sitt, men det blir ikke bra nokk. Forstår fint at du ble slappet. Endret 1. juni 2008 av 13375k1133z Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 dropp dama. kommer bare til å bli et enormt slit at du må forklare deg hver gang hun feiltolker noe el har en dårlig dag og blir fornærmet for ingenting. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Når ein lærer kvarandre å kjenne så er det ikkje lengre nådvendig å forklare så mykje. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hvis du liker å småerte litt er hun nok ikke den rette dama for deg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Aldri om jeg hadde sagt unnskyld etter å ha blitt slappet. Det du sa at ikke grovt men om hun føler å ha mer kontakt med deg så burde hun komme og si unnskyld, jeg synd du burde bare gå videre. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hørtes utrolig stressende ut, sånne jenter er slitsomme og du vil alltid sitte med en skyldfølelse hver gang noe går galt. Det gjør deg nok ikke mindre forvirra heller for å si det slikt. Du får bedømme selv om det er verdt det Lenke til kommentar
Nukem Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Er alltid forsiktig med å spøke med folk jeg ikke kjenner. Men ja, var litt drøyt gjort av hun. Skal også sies at det nesten er akseptert av jenter å slå gutter. Noe jeg syns er fryktlig irriterende. Si du har heftig diskusjon, så kan dama bare slå deg i ansiktet og sparke deg på leggen, mens du bare kan stå der å se på. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Nils_* Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Er alltid forsiktig med å spøke med folk jeg ikke kjenner. Men ja, var litt drøyt gjort av hun.Skal også sies at det nesten er akseptert av jenter å slå gutter. Noe jeg syns er fryktlig irriterende. Si du har heftig diskusjon, så kan dama bare slå deg i ansiktet og sparke deg på leggen, mens du bare kan stå der å se på. Det er ikke greit at damer slår/ bruker vold like lite som dete r greit at menn gjør det, sakens kjerne ligger vel her at menn er ofte sterkere enn damer og kan derfor forårsake mer skade. Enkelt og greit. men DET ER IKKE AKSEPTERT m vold i et forhold (venn,kjæreste osv)uansett! En slapp i kinnet er litt bedre enn en kniv i halsen, men det er allikavel både sårende og unødvendig. Om en dame hadde fika til meg ville jeg sannsynligvis nesten ikke kjent det og bare ledd av henne (eller grått hvem vet), men om en dame hadde sparka meg i balla, hadde jeg sparket tilbake i leggen eller fødemaskinen, eller hadde jeg det??? Vet virkelig ikke, hadde hatt ekstremt lyst, men vet ikke om jeg hadde klart det. Likestilling går flere veier. Jeg er absolutt ikke voldelig, men voldelige personer framstår for meg som så usmakelige at man bare er nødt til å reagere tilbake. Hadde jeg hatt en voldelig kjæreste for å si det sånn, kan jeg ikke se bort fra at jeg hadde slått tilbake. Andre som har synspunkter på dette? Nå har jeg heldigvis sluppet å oppleve dette i virkeligheten. Men er jo en interessant tanke. Er det egentlig så "slemt" å ta igjen??? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Det er jeg ikke enig i, da synker du deg bare ned på hennes/hans nivå. Bare si ifra at slikt er ikke akseptert og tolereres ikke i forholdet, og be om å få unnskyldning ellers så har vi ikke et forhold lengre. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Jenter er av naturlige grunner mer følsomme enn gutter. Som gutt er man nødt til å ta hensyn til dette når man spøker. Det som for oss gutter ville vært en spøk som har gjort hele dagen lettere for oss, kan være utrolig sårende for jenter. Vold løser ikke problemer, vold skaper nye. Gutter skal ikke slå jenter. Gutter som slår jenter fortjener verken venninner eller kjærester. Gutten passer på sin kjære, og sørger for at hun har det bra. At de begge to har det bra. Man slår som regel ikke uten en grunn, og en grunn til at hun slo deg, er det at hun følte seg såret eller angrepet. Hvorvidt det var god nok grunn kan selvfølgelig diskuteres, og jeg mener det ikke var en god grunn. Dessverre visste hun ikke hva hun skulle gjøre, hun hadde ikke ventet at du av alle personer skulle gjøre noe slikt. Jeg sier ikke at du gjorde det med vilje for å såre henne. Jeg vet du ikke mente det sårende. Jeg synes det å droppe dama på grunn av en slik krangel er en dårlig grunn. Dere liker hverandre, så hvorfor ikke heller snakke om det for å så lære hverandre å kjenne? Dere har ikke kjent hverandre lenge, og vet dermed lite om hva hvordan hver enkelt av dere er og hva slags syn dere har på forskjellige ting. Av egen erfaring vet jeg at slike ting er vanskelige, men det å ha en person man liker godt ved sin side, gjør det hele mer enn verdt det. Uenigheter er noe alle par opplever, og noe det er veldig vanskelig å unngå til tider. Man skulle tro dette var lett, men jeg har snakket litt med kjæresten min om dette, og hun vet at jeg ikke vil såre henne, og jeg vet at hun ikke vil såre meg. Likevel hender det at jeg sier noe som sårer. Heldigvis er hun villig til å høre meg forklare hva det var jeg mente, og rette opp det jeg gjorde feil. Kommunikasjonen i forholdet er av det aller viktigste. En ting er sikkert, jenta du er interessert i er følsom for kommentarer vedrørende utseendet sitt, og dermed er det for din del viktig at du gir henne positive kommentarer, og ikke kommentarer om hvordan det "kunne vært". Du liker henne for den hun er, sant? Det er tross alt slik du kjenner henne. Jeg for min del liker i hvert fall kjæresten min slik hun er, ikke fordi hun kunne hatt rosa støvler med spygrønne prikker. Som Blåbær sier burde dere diskutere hvordan dere vil ha forholdet. Være åpne og ærlige, men samtidig forsiktig slik at dere unngår å såre hverandre. Edit: Forandring i teksten. Edit: Flere forandringer. Endret 2. juni 2008 av notalive Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Vold løser ikke problemer, vold skaper nye. - ja, men når jenter slår løses alle verdens problemer. Gutter skal ikke slå jenter. Gutter som slår jenter fortjener verken venninner eller kjærester. Hva fortjener jenter som slår? Klapp på skulderen, en kjærlighet på pinne og diplom? Gutten passer på sin kjære, og sørger for at hun har det bra. At de begge to har det bra. "Jenta sørger for at hun selv har det bra." <- Synest nesten den passet inn etter det du skrev. For de som ikke viste det så kan gutter også ha dårlig selvtillit. Ikke at han har det i denne saken. At jenter er mer følsomme enn gutter tror jeg er en myte. Jeg mener det har mer med oppdragelsen å gjøre. Det kan gjøre mer vondt å bli fiket til av en jente enn blåveis av en gutt. Hilsen en som har blitt slått i ansiktet av jente. Edit: Ironi/sarkasme virker kanskje ikke så bra på internett. Det gjenstår å se. Endret 3. juni 2008 av PantZman Lenke til kommentar
notalive Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Vold løser ikke problemer, vold skaper nye. - ja, men når jenter slår løses alle verdens problemer. Som sagt, så løser ikke vold problemer. Gutter skal ikke slå jenter. Gutter som slår jenter fortjener verken venninner eller kjærester. Hva fortjener jenter som slår? Klapp på skulderen, en kjærlighet på pinne og diplom? Jeg mener ikke at jenter skal slå gutter, jeg mener at gutter ikke skal slå jenter. Jeg synes ikke jenter som slår fortjener noe som helst spesielt, og jeg synes heller ikke at det burde respekteres. Dog vet jeg at jeg ville krevd en forklaring på hvorfor, og deretter få en unnskyldning. Eventuelt at jeg gir henne en, alt etter hva som har skjedd. Gutten passer på sin kjære, og sørger for at hun har det bra. At de begge to har det bra. "Jenta sørger for at hun selv har det bra." <- Synest nesten den passet inn etter det du skrev. Jeg ville ikke hatt det bra om jeg ikke hadde visst at damen har det bra. For de som ikke viste det så kan gutter også ha dårlig selvtillit. Ikke at han har det i denne saken.At jenter er mer følsomme enn gutter tror jeg er en myte. Jeg mener det har mer med oppdragelsen å gjøre. Det kan gjøre mer vondt å bli fiket til av en jente enn blåveis av en gutt. Hilsen en som har blitt slått i ansiktet av jente. Edit: Ironi/sarkasme virker kanskje ikke så bra på internett. Det gjenstår å se. Jeg beklager. Jeg glemte å nevne at det stort sett, i alle tilfeller der det er snakk om større mengder personer, dyr eller lignende, så vil det alltid være unntak. Det finnes så klart gutter som er mer følsomme enn jenter, og jenter som er mindre følsomme gutter. Og når du sier at det gjør mer vondt å bli fiket til av enn jente, eller av en gutt, snakker du da om fysisk smerte eller psykisk smerte? Hvor følsomme man er, blir helt sikkert påvirket av oppdragelsen. Det vet jeg veldig lite om. Det jeg vet, on the other hand, er at jenter(Med unntak av unntakene.) veldig ofte er mer følsomme enn gutter(Med unntak av unntakene.). Det ligger en meget god forklaring på dette i denne boken. I boken står det flere meget gode forklaringer på hvorfor vi er som vi er, og hvordan vi kan lære å forstå hverandre bedre. Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Du prøvde å finna sjølvironi hos ei jenta du ikkje kjenner så godt, du beveger deg på tynn is. kva gjor du når du blei slappa, grein du? gjekk du til kompisar og kalte ho "tøs/bitch" eller noko? (tipper du gjor det ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå