Gjest Guest_forvirret_* Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hei! Jeg er en gutt på 18 år som er skikkelig forvirret for tiden. For noen uker møtte jeg en jente jeg syntes var kjempesøt på en fest.. Vi snakket litt osv men så måtte hun hjem. Uka etter møttes vi igjen på samme fest og denne gangen ga hun meg nummeret sitt uten at jeg trengte å spørre om det og hun virket igrunn veldig interessert.. Noen uker senere var vi også sammen ute og hun hadde med en veninne. Jeg og veninna erta denne jenta litt ( bare småerting for moro skyld, ikke mye heller ), pluttselig bare reiser hun seg opp og drar hjem, vil ikke si et ord til oss på vei hjem.. Prater ikke så mye med henne, hun vil heller ikke fortelle veninna si hva som er galt ( selv om hun er på gråten ) Etter dette har hun var ekstremt avisende i pratemåten på msn og har ikke snakket så mye med henne. Men i går var jeg ute med henne igjen og hun virket helt normal igjen.. men pluttselig mens jeg spøkte litt med at hun burde farge håret sitt sa det PANG så alle snudde seg.. Jeg så på henne i 4-5 sekunder før det gikk opp for meg at jeg akkurat ble slappa hardt i trynet.. Reiste meg bare opp og gikk hjem for sånnt tåler jeg ikke.. Hva i alle dager kan det være som gikk av henne? Eventuelt jeg gjorde galt. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jenta har dårlig selvtilitt, og din erting / nudging fikk fram dette. Løsning: Unnskyld oppførselen din, si at du ikke mente noe alvorlig med det. Samt ikke gjenta den oppførselen igjen nå som du vet at hun er sår på det. Senere, når dere står hverandre nærmere, så kan du grave litt dypere om hvorfor hun er så følsom. Er nok sikkert en trist historie bak det, osv osv. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Glem dama! Greit nok at hun ikke tåler mild erting, men en kommentar om farging av håret skal ikke føre til vold. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Enig med okjatakk: Helt greit at man har ting man reagerer på, men det får være grenser for hva slags reaksjoner man skal akseptere. Lenke til kommentar
MrPancake Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hmm, jeg holder mer med dimethoxyphenethyl, kansje det kan være lurt å finne ut litt om hvorfor hun har så dårlig selvtillitt, og eventuellt hjelpe henne med å forbedre den? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Når skal folk forstå at det dei ser sjølv på som vennskapleg erting kan fortone seg heilt anderledes for andre, er folk så innmari navlebeskuande at det er heilt uforståeleg med andre reaksjonsmønster enn sitt eige. Teoretisk eksempel: Skjønner ikkje kvifor politiet kjem kvar gong eg har det morro, det er jo berre uskuldig morro når eg går på karl johan og skyter forran føttene til forbipaserene, det er jo berre skuldig morro. Til trådstarter. Prat med henne og beklag oppførselen din, ein spøk om å farge håret kan fortolke seg for henne som at du meiner at ho ser stygg ut. Ei slik overtolkninga kan basere seg på dårlig sjølvtillit, noko som gjer at ein bør lære den andre å kjenne før ein er meir seg spøkefulle sjølv. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirret_* Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det jeg skrev ordrett var: "Synes du var fin på håret i dag jeg, men tror du hadde passa enda bedre med rosa farge" med en smil om munnen ( hun elsker rosa ) Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Tror en del ser mildt på dette fordi det er en gutt som blir slått av ei jente. Hvordan hadde reaksjonen vært om det var gutten som slo jenta (midt i ansiktet!!)? I mine øyne er vold helt feil, uansett hvilket kjønn som utfører den. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det jeg skrev ordrett var: "Synes du var fin på håret i dag jeg, men tror du hadde passa enda bedre med rosa farge" med en smil om munnen ( hun elsker rosa ) Dette er et kompliment i mine ører. Mao. du har absolutt ikke gjort noe galt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det burde holde å si at det ikke var vondt ment, og da skal du nesten ha tilbake en skikkelig unnskyldning for slaget også. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Altså, slik eg ser det skal båe kjønn ha gått ganske langt over streken før motparten utøv vald. Du må jo tydelegvis ha sagt noko som trigga ein kraftig reaksjon hjå ho. Eg ville i alle fall aldri godtatt å blitt slått slik som det, i alle fall ikkje når eg ikkje visste grunnen. Då hadde eg heller tatt kontakt med jenta etterpå og spurt kva i helvette som plager ho, sidan ho slår slik utan grunn. Om ho er av den oppfatninga at "vald mot gutar er greit", ville eg glatt ha dumpa ho, men om det er noko heilt anna som ligg bak (kompleksar, depresjonar m.m.), ville eg heller ha prøvd å grave djupare ned i kva som verkeleg låg bak reaksjonen. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Forvirret_* Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 tror jeg bare driter i hele jenta, om hun ikke tåler noe som jeg får god respons tilbake fra alle andre jenter så kan hu ha det så godt syns jeg.. gidder ikke stresse med det Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Et ord: HOLD DEG UNNA. Mennesker som tyr til vold (selv om det er simpel slapping, men i dette tilfellet kom det jo "ut fra det blå") har som regel en del annen skummel mental bagasje.. og det er IKKE DIN JOBB å leke psykolog!! Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Tror en del ser mildt på dette fordi det er en gutt som blir slått av ei jente. Hvordan hadde reaksjonen vært om det var gutten som slo jenta (midt i ansiktet!!)? I mine øyne er vold helt feil, uansett hvilket kjønn som utfører den. Har vel i utgangspunktet ingenting med saken å gjøre i og med at dette ikke er en likestillingsdiskusjon. On topic: Det kan virke som at hun liker deg, men at hun bra føler seg mer usikker på seg selv når du fleiper/erter med tanke på utseende. Når det kommer til den første gangen da du og veninnen hennes "fant tonen" med å fleipe. Du skal ikke se bort i fra at hun har fått en knekk på selvtilliten tidligere. Er enig med dimethoxyphenethyl om at det beste er å beklage samt si at du ikke mente noe ved det. Hvis du virkelig er interessert i henne vel å merke. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Har vel i utgangspunktet ingenting med saken å gjøre i og med at dette ikke er en likestillingsdiskusjon. Prøvde bare å få frem at vold utført av kvinner/jenter kan være like ille som vold utført av menn/gutter. Er enig i at dette ikke er en likestillingsdiskusjon, dette er en diskusjon om voldsbruk. Lenke til kommentar
Odovacer Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det er vel hovedsakelig en diskusjon om hva som kan være grunnen til jentas reaksjon. Men du har i utgangspunktet rett i forhold til at vold er ille uansett vilke kjønn som utfører det. Lenke til kommentar
Gjest Guest_sd_* Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Er selv ei jente med store problemer mtp på selvtillit og mentale greier. Jeg reagerer med å bli såret og "gjemme" meg hvis noen fleiper, selv om de ikke mener noe vondt med det. Hvis hun sliter og du er en ok fyr, så synes jeg ikke du skal gi henne opp, selv om hun reagerte på en negativ måte. Prøv å bli litt kjent med henne. Si unnskyld og at du er lei deg for det du sa, men at du ikke mente det som kritikk. Da vil jeg tro også jenta beklager slaget. Ellers.. hvis du ikke egentlig er interessert eller villig til å satse på henne, så synes jeg du burde holde deg unna. Det virker jo ikke akkurat som om hun tåler en "knekk", mtp på hvor mye hun ser ut til å slite. Men du gjør selvsagt hva du vil. Vil bare nevne til slutt at selv om jenta har problemer, så betyr ikke det at hun ikke er noe å samle på. Og for ordens skyld: Vold er ikke bra uansett. :/ Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Som andre har nevnt så stammer dette mest trolig fra dårlig selvtillit, nærmere bestemt en prosess som kalles "match/mismatch". Jeg skal forsøke å unngå en bibelsk avhandling her, men "match/mismatch" går veldig enkelt ut på at man tolker andres uttalelser ut ifra hva slags verdensbilde man har. Med andre ord, hvis jenta har dårlig selvtillit så er det gode sjanser for at hun slo til deg fordi hun tolket det du sa som at du gjorde narr av henne og egentlig mente at hun ville se tåpelig ut med rosa hår. Uten sammenligning forøvrig har jeg selv stått i samme suppa, og blant annet avvist jenter som praktisk talt hoppet i fanget mitt og sa "ta meg" fordi jeg ikke så muligheten for at hun faktisk kunne være oppriktig interessert og vridde det til at hun var ute etter å "ta" meg. Så, poenget her er at hun sannsynligvis tolket det du sa i aller verste mening og handlet på impuls fordi tolkningen hennes gjorde deg til verdens største drittsekk, og selv om du muligens kunne ha lest situasjonen bedre og bakket ut litt før så er min oppfatning at du bare var uheldig og sa feil ting til feil tid. Mine to cent Endret 1. juni 2008 av Raven_Heart Lenke til kommentar
notalive Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Uansett om du velger å satse på jenta, eller om du velger å ikke gjøre det, så synes jeg du burde si unnskyld for det du sa, og forklare henne hva du mente. Som flere her sier så har hun det trolig ikke enkelt fra før av. "Synes du var fin på håret i dag jeg, men tror du hadde passa enda bedre med rosa farge" Det virker for meg som at hun tolket det slik at du syntes hun så stygg ut. Selv om det ikke var det du mente, og selv om de fleste andre her inne på forumet(inkludert meg) ser/skjønner at det ikke var det du mente, så kunne det likevel vært slik hun tolket det. Jeg mener du burde unnskylde det du sa, og få forklart henne hva som skjedde. Edit: Ordnet et par setninger. Endret 1. juni 2008 av notalive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå