master_al Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg løste ikke problemet på min pc, men installerte det bare på en bærbar pc. og så overførte jeg filene på en ekstern hd og så tilbake til pcen. Det funker ikke likevel, fordi spillet klikker før jeg kommer inn på det Pleier som regel å funke dårligt å bare overføre installasjons mappen fra en PC til en annen....når du installerer legges inn andre små filer (som i Registry) som trengs for å kjøre. Ja gjør vel det, men jeg prøvde nå å gå inn på selve exe fila, og da gikk det. Synd at spillet klikka etter bare ti minutter da:p Hva mener du med å gå inn på selve exe fila? Har dere måttet oppdatere noen drivere for å kjøre spillet? Jeg mener at jeg kunne ikke gå på autostart fordi da klikket det, men når jeg trykket på masseffect.exe gikk det fint, helt til spillet klikka. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Skygge problemet kan man visst gjøre litt mindre irritabelt, for om man skrur av Dynamic Shadows skrur man av alt. Den første løsningen, som jeg har gjort på min pc (har ikke testet den enda da) kan du finne her, og den andre kan du finne her Er det mange her som synes det er bedre å spille når man har skrudd av "grain"? Endret 6. juni 2008 av vestlia Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Det måtte jo være noe. Spillet er i hus, men når jeg prøver å loade ny karriere, står det "connecting to database", altså loadingscreen i en evighet. Det loader altså ikke. Noen løsning på dette? Tror du må trykke på der det står connecting Ja ser man det. Føler meg litt . Lenke til kommentar
Azumiel Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Har det sånn at jeg må gjøre om Paul-meldingen hver gang jeg skal starte spillet. Flere som har det sånn? Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Det måtte jo være noe. Spillet er i hus, men når jeg prøver å loade ny karriere, står det "connecting to database", altså loadingscreen i en evighet. Det loader altså ikke. Noen løsning på dette? Tror du må trykke på der det står connecting Ja ser man det. Føler meg litt . Haha gjorde akkurat det samme. Satt der i 10 min og ventet og ble smått forbannet før jeg fant ut at jeg kunne trykke Har nå endelig fått tilgang til galaxy map og jeg står mer fritt til å utforske. Men er et par ting jeg lurer på som jeg håper noen kan svare meg på. Er soldat og regner da med at jeg ikke kan lære meg electronics. Men på den første planeten jeg landet på så hadde jeg ikke mulighet til å plukke opp debris, fordi jeg har for lav eletronics skill. Funker det om jeg har med en i teamet som har høy nok skill, eller kan jeg bare glemme å plukke opp slikt? Regner med det må gå an på et vis da jeg fikk jo questen om å samle div.. Når man lander på en planet så får man div interessepunkter på kartet. Blir alle slike punkt markert på kartet, eller kan jeg finne ting som ikke er markert ved å utforske? Lenke til kommentar
Livert Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 -snip- Er det mange her som synes det er bedre å spille når man har skrudd av "grain"? Har ikke testa det, synes grain-effekten er litt stilig Lenke til kommentar
Livert Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Når man lander på en planet så får man div interessepunkter på kartet. Blir alle slike punkt markert på kartet, eller kan jeg finne ting som ikke er markert ved å utforske? Jeg har i alle fall kommet over ressurser(mineraler) som ikke har vært merket på kartet. Regner også med at man finner ting som ikke står på kartet, ellers har utviklerne oversett/gått glipp av en kul del av spillet. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg har i alle fall kommet over ressurser(mineraler) som ikke har vært merket på kartet. Regner også med at man finner ting som ikke står på kartet, ellers har utviklerne oversett/gått glipp av en kul del av spillet. Ja fant ut det jeg også nå. Trodde først man fant slikt fra debris, men regner med det inneholder gear og div som ikke henger sammen med quests. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Er det mange her som synes det er bedre å spille når man har skrudd av "grain"? Ja. Var det første jeg skrudde av. Den og Motion Blur. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 7. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2008 Ok, fant ut at det var bedre å skru av disse jeg også Jeg synes også skyggene i ansiktet har blitt bedre etter den første "fixen" jeg linket til lengere oppe i tråden! Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Er det mange bugs enda? hørte det var veldig bugga etter utgivelsen.. Finnes det noe demo eller noe sånn? lurer på om maskinen min kan kjøre det uten å lagge fælt Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Er det mange bugs enda? hørte det var veldig bugga etter utgivelsen.. Finnes det noe demo eller noe sånn? lurer på om maskinen min kan kjøre det uten å lagge fælt Klarer du Oblivion klarer du denne. Tror faktisk at denne er dårligere i grafikk. Enaste "tung" grafikken er på folka. Omgivelsene er drit dårlige. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Klarer du Oblivion klarer du denne. Tror faktisk at denne er dårligere i grafikk. Enaste "tung" grafikken er på folka. Omgivelsene er drit dårlige. Uten å ha spillt oblivion mer enn i en times tid mener jeg du tar feil her. Textures etc er helt fantastiske i spillet Sikker på du har på high? Ellers er mass effect så langt et spill jeg kunne drømt om. Er ikke halvveis engang og gleder meg allerede til å spille gjennom som det andre kjønnet og være skikkelig rævhål Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Jada, har alt på max og 1680*1050 oppløysning. Men nå har ikke jeg spilt voldsomt langt, mulig ting blir bedre utover. Jeg er for tiden enda på stasjonen og fullfører quests. Har nettopp blit et Jedi..nei en Specter(eller hva det nå het). Spillet skuffer meg litt, dialog er tullete og valgene du tar i samtaler har nesten ingen virkning. Du kan jo bare gå tilbake og spørre på nytt og svare anderledes. Er ikke det beste som har kommet ut av BioWare i min meining. Handingen og "eventyret" er flott og gøy men den mangler "personliget"...dette føles bare ut som et remake av KOTOR...men men, mulig det forbedrer seg. EDIT: Jippi, kartet funker ikke på skipet, så jeg kan ikke gi kommando hvor vi skal reise/lande....haha, da kommer ikke jeg noe lenger i spillet. Endret 7. juni 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Ganske fornøyd med spillet, spilt i hele dag. Skrudde av motion blur, grain, bloom og alt annet stygt fluff som de nyeste spillene følger med og ikke kan fjerne i menyen(dra til cfg fila heller). Starter å bli litt lei av snakkingen, men jeg følger enda med, prøver bare å svare frekkest mulig og ikke dra de ut. Jippi, kartet funker ikke på skipet, så jeg kan ikke gi kommando hvor vi skal reise/lande....haha, da kommer ikke jeg noe lenger i spillet. Det er kommet en crack som fikser det, du finner den lett. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Temmelig dårlig at vi må ty til cracks/mods for å få spillet til å funke sikkelig. Kult med Seth Green som Joker. Sjokkerande mangen kjendiser med i spillet. Endret 7. juni 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Om dere må ty til cracks for å få spillet til å funke, har dere en piratversjon Lenke til kommentar
MrL Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Om dere må ty til cracks for å få spillet til å funke, har dere en piratversjon Det er nettopp det man ikke trenger å ha, ofte er det mer feil i det versjonen man kjøper enn laster ned. F.eks når jeg kjøpte Crysis, kom det opp error når jeg skulle spille det, så jeg brukte en crack og da fungerte det helt fint + at jeg slipper stresset med å ha i dvden hele tiden. Egentlig bare utrolig at jeg må gjøre sånt for å få et lovlig spill til å fungere Endret 8. juni 2008 av MrLG Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Greit nok at man bruker crack for å spille uten cd, men i Mass Effect er det allerede fixa så man slipper å bruke CD-en! Greit, noen bruker nok crack for å forbrede ytelsen, men de aller fleste som bruker cracks har nok en piratversjon Og det at man ikke kan reise fra galakse til galakse med piratversjonen, uten crack, er et kjent problem som piratene brukte et par dager på å fikse Endret 8. juni 2008 av vestlia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå