Gå til innhold

Mass Effect (PC), Diverse spm og svar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke, men kjør windows update, og oppdater det du kan av drivere osv. Tror også at Mass Effect har en del drivere på disken.

Har ikke så fryktelig mye peil, men innstallerte DrectX-oppdateringen som fulgte med uten at det hjalp noe særlig.

Med fare for høy noobfaktor: Hvor finner jeg da driverene på Mass Effect-disken?

Og vet noen egentlig hva disc 2 er til?

Hvis jeg installerer windows på nytt, vill da alt som ligger på maskinen bli slettet?

Endret av Azumiel
Lenke til kommentar
Hvis jeg installerer windows på nytt, vill da alt som ligger på maskinen bli slettet?

Ikke dersom du bruker "Repair". Mulig noen innstilling vil bli tilbake stilt, men filene dine vil forbli der.

Og vet noen egentlig hva disc 2 er til?

Noen andre har nevnt det i emnen her tror jeg. Vet ikke hva det er jeg, har ikke hatt det problemet.

Med fare for høy noobfaktor: Hvor finner jeg da driverene på Mass Effect-disken?

Hm, fant bare den DX driver. Då må du nok oppdatere grafikkort drivere manuelt, og annet på Microsoft Update.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Vet du hvilke drivere det er snakk om, eller er det bare snakk om "det nyeste" generelt?

Tør ikke si, det er så mangen som kommer inn i bilde når det gjelder spill. Jeg pleier å holde system og hardware drivere oppdatert hele tiden for å unngå slike problemer.

Lenke til kommentar
Vet du hvilke drivere det er snakk om, eller er det bare snakk om "det nyeste" generelt?

Tør ikke si, det er så mangen som kommer inn i bilde når det gjelder spill. Jeg pleier å holde system og hardware drivere oppdatert hele tiden for å unngå slike problemer.

På hvilken måte er det du holder det oppdatert hele veien da?

Har windows xp, er det noen som kan gi meg noen helt spesifikke tips/eller veiledning til hvordan de selv har løst problemet, ville vært til utrolig stor hjelp!

Lenke til kommentar
Har prøvd å installere spillet flere ganger, men hver gang får jeg en error om at det er en korrupt fil. Har spillet på DVD, så det skal jo funke. Kommer opp at safedisk mangler eller noe sånt :(

Si fra hvis du får løst problemet!

Dere andre også ^^

Endret av Azumiel
Lenke til kommentar
Har prøvd å installere spillet flere ganger, men hver gang får jeg en error om at det er en korrupt fil. Har spillet på DVD, så det skal jo funke. Kommer opp at safedisk mangler eller noe sånt :(

Si fra hvis du får løst problemet!

Dere andre også ^^

Jeg løste ikke problemet på min pc, men installerte det bare på en bærbar pc. og så overførte jeg filene på en ekstern hd og så tilbake til pcen. Det funker ikke likevel, fordi spillet klikker før jeg kommer inn på det :(

Lenke til kommentar
Jeg løste ikke problemet på min pc, men installerte det bare på en bærbar pc. og så overførte jeg filene på en ekstern hd og så tilbake til pcen. Det funker ikke likevel, fordi spillet klikker før jeg kommer inn på det :(

Pleier som regel å funke dårligt å bare overføre installasjons mappen fra en PC til en annen....når du installerer legges inn andre små filer (som i Registry) som trengs for å kjøre.

Lenke til kommentar

Pleier som regel å funke dårligt å bare overføre installasjons mappen fra en PC til en annen....når du installerer legges inn andre små filer (som i Registry) som trengs for å kjøre.

Ja gjør vel det, men jeg prøvde nå å gå inn på selve exe fila, og da gikk det. Synd at spillet klikka etter bare ti minutter da:p

Lenke til kommentar

Dere som har problemer med å få spillt det, vet hvordan dere har det, men vet ikke helt hvordan dere kan fikse det =\ Dere kan jo prøve det som ordnet det for min del, selv om det ikke er helt det samme problemet - altså å rename "paul.dll" i mappen (eks:C:\Spill\Mass Effect\Binaries) til oldpaul.dll

Håper det ordner seg for dere :) Tro meg, når det funker er det verdt ventingen! Er helt forelsket i spillet!!

Lenke til kommentar

Ja gjør vel det, men jeg prøvde nå å gå inn på selve exe fila, og da gikk det. Synd at spillet klikka etter bare ti minutter da:p

Hva mener du med å gå inn på selve exe fila?

Har dere måttet oppdatere noen drivere for å kjøre spillet?

Endret av Azumiel
Lenke til kommentar
Ingen som opplever dårlige og hakkete skygger i ansiktene f.eks.? Irriterer meg dette :)

Jo, jeg opplever at det er skygger i ansiktene når kameraet viser de for ulike vinkler! Funnet ur hvordan dette kan løses? Er ikke no stort problem, men hadde vært digg å fiksa det. Opplever også at spillet er litt "kornete", men det skal vel kanskje være sånn?

Lenke til kommentar
Ingen som opplever dårlige og hakkete skygger i ansiktene f.eks.? Irriterer meg dette :)

Jo, jeg opplever at det er skygger i ansiktene når kameraet viser de for ulike vinkler! Funnet ur hvordan dette kan løses? Er ikke no stort problem, men hadde vært digg å fiksa det. Opplever også at spillet er litt "kornete", men det skal vel kanskje være sånn?

Du kan slå av "Grain" i options :) Og jeg har også sånn skyggebug

Lenke til kommentar
Dere som har problemer med å få spillt det, vet hvordan dere har det, men vet ikke helt hvordan dere kan fikse det =\ Dere kan jo prøve det som ordnet det for min del, selv om det ikke er helt det samme problemet - altså å rename "paul.dll" i mappen (eks:C:\Spill\Mass Effect\Binaries) til oldpaul.dll

Håper det ordner seg for dere :) Tro meg, når det funker er det verdt ventingen! Er helt forelsket i spillet!!

Dette hjalp meg, spiller i vei nå! ^^

Det hakker litt, lyd og bilde av og til, men gøy er det!

Endret av Azumiel
Lenke til kommentar
Det måtte jo være noe. Spillet er i hus, men når jeg prøver å loade ny karriere, står det "connecting to database", altså loadingscreen i en evighet. Det loader altså ikke. Noen løsning på dette?

Tror du må trykke på der det står connecting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...