Montolio Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Har ett lite problem. Flytta PCen min i går til en kompis for et lite helge-LAN, men etter jeg hadde kobla opp alt, kom det bare "No Signal" på skjermen min. Har dobbelt og trippelsjekka alle kontakter at de stitter ordentlig. Har tatt ut unødvendige ting og prøvd å starte opp med bare 1 minnebrikke (har prøvd flere forskjellige). Prøvde et annet skjermkort i maskinen også, men til ingen nytte, fortsatt bare svart skjerm.Prøvde også en annen skjerm og kabel, men ingen resultater der heller. Har en liten skjerm som fulgte med hovedkortet som viser forskjellige stadier i bootprossessen, og det ser ut som PCen booter opp uten problemet. Alle vifter går som normalt, all strøm er plugga i korrekt osv. Noen som vet hva som kan være problemet? Mistenker at CPU kanskje har tatt kveld, men siden PCen forsåvidt starter opp helt OK så tenker jeg at problemet ligger en annen plass. Mine hardware speccs: Asus Maximus Formula SE Sapphire Radeon HD3870 4x 1gb Corsair Ballistix minne Core 2 Duo E6300 Samsung Syncmaster 226BW (Windows Vista Home Premium 64-bit) Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Om CPU hadde vært konket så skulle maskinen starte men uten bilde. Du kan prøve å resette CMOS , ta ut batteriet i en 30 sekunder så sette det inn igjen så du er sikker på å tømt CMOS minnet. Ellers prøve å ta ut den siste ram brikken så bare sette den i igjen kanskje bytte plass. Hender RAM brikker er litt kranglete av seg. Men prøv dette først du. Chief_R-W Lenke til kommentar
SondreM Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Kan jo også være at du har for lite watt på strømmforsyningen! Leste nå lingnende på komplett.no! Annbefaler en Corsair 750watt's strømmforsyning! Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det kan det jo også være. Hvis ikke PSUen er defekt. Skjedde med min Hiper 580 watt den bare fusket og pcen startet med alle vifter men ikke med bilde. Chief_R-W Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Har 580W PSU. Hiper Type-R. PCen har funka fint før, så er nok ikke at det er for lite strøm. Har også resetta CMOS, men ingen forbedring. har fått lånt et til skjermkort å prøve, og skal prøve å få tak i CPU også, evt. også en PSU å prøve. Er på jobb nå så får ikke testa før senere i kveld. Takk for all respons Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Det er vist skjedd med fler også det med HIPER 580'en. Var på Netshop i Oslo og bestilte ett eller annet så han foran i køen hadde vist også samme problem at den sluttet å levere strøm som den skulle. Så da kan hende du har synderen der. Men om du får lånt CPU og litt forskjellig så får du kanskje funnet ut hva det kan være. Mvh Chief_R-W Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Får låne maskinen til en kompis i kveld så skal teste del for del å finne ut hvem synderen er. Da har jeg hvertfall en unnskyldning til å oppgradere litt av hardwaret mitt om noe skulle være røket Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hehe du kan så si det at det er noe å skylde på da ja Hadde selv problemet at jeg trodde det var mitt gamle AMD 939 sett som hadde gått dukken. Synderen var Hiper strømforskyningen. Kjøpte da nytt HK,CPU og RAM siden jeg trodde kanskje at hovedkortet eller cpu hadde gått så viste det seg at da jeg hadde fått kjøpt meg MIST 500w at det var ATX ledningen jeg ikke hadde koplet til. Problemet var at jeg ikke fant noen 4pins atx kontakt men en 8 pins. Da jeg fant ut av det at 8 pins kontakta var til å dele i to og problem løst . Siden jeg allerde hadde brukt 3000 på ny HW så føltes det jo litt fint å bytte ut eldre hw selv om den ikke var et år gammelt en gang men fikk da solgt det gamle til vennepris til en kompis, sak løst og begge fornøyd Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Dette skjer også med meg! Har noe lignende utstyr, men høyere OC osv. Må bare lirke og lirke på plass Dvi-kabelen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå