Gå til innhold

Herregårdspus hviler ved Sølvsteinen

Anbefalte innlegg

Var på et oppdrag der pusen Gerda var den mest poseringsvillige av alle. Hun slengte seg ned på yndlingsplassen sin - mellom labbene på en stor hageløve. Strekte og strakk seg i alle mulige retninger. Dette bildet synes jeg ble best, også fordi Sølvsteinen er med i bakgrunnen.

tunet på Kårevik ligg det ein stor, men noko flatlagd kampestein. På denne steinen la futen sylvet som vart samla inn or bygdene her i 1816 til grunnfond for Norges Bank -sylvskatten - og slo det sund. Gamle kanner, staup, skeier, spenner o.l. vart øydelagde på den måten. Det var berre vekti som talde. Det var ein kostbar måte å skaffa seg verde på. Men steinen heiter Sylvsteinen den dag i dag.

På en måte er bildet dønn kjedelig, på en annen side perfekt. Jeg likte den katten :cool: Noen som har meninger om bildet, bra eller dårlig? Selvsagt dumt at det kom et hus med i venstre hjørne, men det var ikke lett å flytte på :ermm:

edit: endret tittelen litt :)

post-59075-1212217770_thumb.jpg

post-59075-1212217772_thumb.jpg

Endret av ponnihest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, vet ikke jeg. Bildet merker jeg ingenting på, det gir meg ikke stort (kjedelig som du skrev), litt uklar synes jeg pusen er, og jeg skulle egentlig kanskje sett det bildet forfra, med katta og løven fokusert kanskje. Steinen spiller ingen rolle, for det er jo ikke den som er motivet, om det ikke var meninga:)

SUPER ide, men det ble med det for min del... :) Men er det favorittplassen til katten, finnes det flere mulighet!! :D

Lenke til kommentar
Steinen spiller ingen rolle, for det er jo ikke den som er motivet, om det ikke var meninga:)

Egentlig så er det på en måte motivet, det er et reportasjebilde fra Skrivargarden - et hus fra 16XX :) Kjekt å fremstille en stein med to pusekatter istedet for å ta et bilde av bare steinen :fun: Takk for tilbakemelding ;)

Endret av ponnihest
Lenke til kommentar
Steinen spiller ingen rolle, for det er jo ikke den som er motivet, om det ikke var meninga:)

Egentlig så er det på en måte motivet, det er et reportasjebilde fra Skrivargarden - et hus fra 16XX :) Kjekt å fremstille en stein med to pusekatter istedet for å ta et bilde av bare steinen :fun: Takk for tilbakemelding ;)

Åhhhh, hehe.. Ble litt for opphengt i den fantastiske tittelen din!! For den var konge, så jeg glemte steinen helt!:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...