ulv666 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) har en gammel bærebar pc. xp professionale sp1 kun 2 gb hd 432 mhz 64 ram dvd rom utrolig nok 1 usb port denne skal gis bort til ett eldre par i utlandet, for å brukes på nett, til messenger rett og slett. Holde samtaler med familien. har nå lagt inn programmer slik det skal være, trenger å lage en back up på cd/dvd som meget enkelt kan settes inn, og sette pc tilbake til utgangspunktet, om de får noen problemer. Som sagt, det bør være meget enkelt å bruke, etter jeg har laget backupen. programmet bør ta lite plass. Ps Jeg vurderer å slå av oppdateringer, da jeg tidligere har erfaring på att gammle maskiner ikke klarer alle tillegga, og blir trege. ps: er det noe problem å sette i en litt større hd, en billig brukt en på 10 gb f.eks? Endret 31. mai 2008 av ulv666 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg skjønner ikke helt hva du er på jakt etter... Du skal ha en "back up på cd/dvd som meget enkelt kan settes inn, og sette pc tilbake til utgangspunktet, om de får noen problemer." En backup er en samling av viktige filer/dukumenter/installasjonsfiler. Men dette har ingenting med "å sette pc tilbake til utgangspunktet" å gjøre. Må eventuelt lage en cd som inneholder installasjonsfilene og driverene som du har erfart at er nødvendig, og en annen cd for reformatering av harddisk (altså slette alt innhold, og innstallere pc-en til sånn den var da den var ny). Alternativt, dersom du er litt datakyndig, så vet jeg at det finnes et program som gjør at du selv kan lage en windows xp-cd. Dette vil gjøre at du kan velge hvilke programmer og filer du vil ha på maskinen, og hviske du ikke vil ha. Betowens symphony er kanskje ikke så veldig viktig å ha på maskinen, men på en 2gb harddisk tar en enkelt sang ganske mye plass i forhold. Kabaler og andre spill er heller ikke så nødvendig? Da kan du samtidig velge at msn messenger (hvis det var det du ville ha) skal bli installert samtidig som du installerer Msn (dette gjelder selvsagt andre programmer også). Hvis det er usb på maskinen din, ville jeg nok gått for å skaffe en extern harddisk som kan koples til, og ha alt av programmer på den. da slipper du unna en del styr med å lage nevnte "selvlagde" cd-er Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Du er nok på utkikk etter en løsning alla Norton Ghost. Det vil kunne gi deg muligheten til å la dem boote fra en cd og da restore hele maskinen tilbake fra en backup som du har tatt. Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Du er nok på utkikk etter en løsning alla Norton Ghost.Det vil kunne gi deg muligheten til å la dem boote fra en cd og da restore hele maskinen tilbake fra en backup som du har tatt. har ikke mye erfaring fra ghost,eller lage image på dvd, kun image direkte på hd. men da kan jeg med ghost lage en plate som jeg kan boota fra, og automatisk formaterer og legger tilbake alt på maskinen? kan jeg lage flere om jeg ønsker og da, en ren en, og en med alle programmer jeg ønsker å ha på? (antivirus osv) Kan jeg bruke dette programmet og da, om jeg vil bytte hd? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 DELL har et greit oppelegg med at du bare trykker noen knapper under boot for å starte tilbakestilling. noe sånt du tenker på antakelig. men noen andre får hjelpe deg med det for det kan ikke eg. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Gratis DriveImage XML http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm Hvordan bruke. lage boot cd for DriveImage XML Av beltal versjoner er Acronis True Image 11 Home bra. Veldig enkel og bruke. http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/ ps: er det noe problem å sette i en litt større hd, en billig brukt en på 10 gb f.eks? Det skal gå greit med begge. Endret 31. mai 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Gratis DriveImage XML http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm Hvordan bruke. lage boot cd for DriveImage XML Av beltal versjoner er Acronis True Image 11 Home bra. Veldig enkel og bruke. http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/ ps: er det noe problem å sette i en litt større hd, en billig brukt en på 10 gb f.eks? Det skal gå greit med begge. 1000 takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå