Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til å kjøpe ny Strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Hei, som tittelen sier så trenger jeg hjelp til å velge strøm forsyning. Nå har jeg en 400W, men jeg skal kjøpe noen nye deler som krever mye mer. Så hovedsaklig ser jeg på 750W eller 850W. Vet noen ca. hvor mye watt jeg trenger til dette:

AMD Athlon 64 X2 6400+, 3,2 GHz

4GB Ram(Cruzer Ballistix)

Geforce GTX260 eller 9800GTX

2 Samsung SpinPoint Hardisker

Endret av Linkage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker mer som om tittelen spør oss om vi trenger hjelp til å velge strømforsyning :p

fjern spørsmålstegnet du :p

sorry for at jeg ikke hadde noe mer konstruktivt å komme med :innocent:

He he, har endret litt på den nå.

600 Watt holder :) . Du kan se på DENNE som er veldig rimelig :) .

Er ikke 600W litt lite? Krever ikke 9800GTX 500W? Betyr det da at den bruker 500W eller at den bare trenger en 500W Strømforsyning?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Viss 600W holder, så burde du sjekka ut Corsair 620 HX. Svært god modulær PSU til 1000-lappen.

Lenke til kommentar
Ok, skjønner. Det blir nok 750W tror jeg. Noen som vet om noen bra 750W PSUer?

DENNE er veldig bra :) .

Yups, den er bra, men nesten umulig å få tak i for tida... :hm: (Den modulære versionen)

Eg bestilte den frå mamoz.no (fordi det stod at dei hadde den inne på lager, noko dei ikkje hadde...) den 14. mai, men den er ikkje komen i butikkane eingong... :cry:

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Virker mer som om tittelen spør oss om vi trenger hjelp til å velge strømforsyning :p

fjern spørsmålstegnet du :p

sorry for at jeg ikke hadde noe mer konstruktivt å komme med :innocent:

He he, har endret litt på den nå.

600 Watt holder :) . Du kan se på DENNE som er veldig rimelig :) .

Er ikke 600W litt lite? Krever ikke 9800GTX 500W? Betyr det da at den bruker 500W eller at den bare trenger en 500W Strømforsyning?

Ifølge målingene på Anandtech så trenger et system med 1 stk 9800 GTX 350 W og et system med to 9800 GTX i SLI 503 W. TOTALT for hele systemet.

En 600W fra en kvalitetsprodusent burde da holde fint.

Jeg ville si Corsair 620W hvis du skal kjøre SLI og Corsair 450 W hvis du klarer deg uten SLI.

Skal du i tillegg overklokke maks så gå opp ett hakk, dvs 550W alene og 750W SLI.

Lenke til kommentar

He he, jeg tror jeg skal kjøpe en GTX 260. Det er vel ikke nødvendig med mer en 600W, men jeg tror jeg "safer" å kjøper en 750W eller 850W.

Antec Truepower 850W og Corsair Corsair TX750 ser interressante ut.

Noen som har erfaringer med noen av disse? Eller noen andre bra 750W eller 850W PSUer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...