CellularDude Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg har bestilt ny bil hos en av våre lokale forhandlere. Siden den da ikke er registrert tidligere, lurer jeg på om det går an å registrere den i et annet distrikt. For å gi bilen et mer personlig preg, finnes det et distrikt som har bokstavkominasjonen som tilsvarer mine initialer. Ved tidligere nybilkjøp har jeg spurt om dette, men svarene fra selgere har vært enten nei, eller tja eller noe i den duren, som mer tyder på at de ikke vil ta det eventuelle merarbeidet? Derfor henvender jeg meg her på forumet. Så derfor: Går det an, og i tilfelle, hva må jeg eller selger gjøre? Evt. link til forskrifter (myndighetene) ang dette? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Altså, du kan jo selv registrere bilen din hvor du vil. Vet at biltilsynet i Asker og Bærum har stor pågang av folk som vil ha litt mer fornemme skilt. Anbefaler deg å lese litt her: http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page...bSideInnholdMal MHT initialene dine, har du tenkt å bruke CD så går ikke det for de er kun forbeholdt ambassader, kjennetegnplasser kan du lese mer om her: http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page...bSideInnholdMal Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Altså, du kan jo selv registrere bilen din hvor du vil. Vet at biltilsynet i Asker og Bærum har stor pågang av folk som vil ha litt mer fornemme skilt. Anbefaler deg å lese litt her: http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page...bSideInnholdMal MHT initialene dine, har du tenkt å bruke CD så går ikke det for de er kun forbeholdt ambassader, kjennetegnplasser kan du lese mer om her: http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=Page...bSideInnholdMal Takk for svaret! Jeg har sjekket på Veivesenet, men fant ikke noe konkret. Det nærmeste jeg har kommet er: "Før kjøretøyet kan tas i bruk skal det godkjennes og registreres hos en av Statens vegvesens trafikkstasjoner " Jeg er hjemmehørende i Haugesund, og ønsker bilen registrert i Førde i Sunnfjord. Bilen kan muligens kjøres på prøveskilt dit, og få skilter der, men det er nesten 30 mil hver vei, pluss ferjer... Det enkleste er om det kan gjøres hjemmefra via litt papirarbeid. Det enkleste er vel at bilen meldes registrert i Førde distrikt, men at evt. kontroll sjekkes eller innmeldes til stasjonen i Haugesund. Så får forhandleren tilsendt skilter fra Førde. Eller kanskje det ikke er så enkelt. Tenkte at det ikke har så mye å si hvor bilen er registrert. Skiltet følger jo bilen, uansett hvor man senere velger å bo. I f.eks Tyskland skifter man skilt dersom man flytter. Bor man i Berlin, får man B-skilt. Flytter man til Hamburg, skal disse skiftes ut med HH-skilt. Endret 31. mai 2008 av CellularDude Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Førde har følgende kombinasjoner: TV TX TY TZ. Så du får bare tildelt en tilfeldig av disse, det er ingen garanti for at du får akkurat den du vil ha. Uansett tviler jeg veldig sterkt på at man kan "fjern-registrere" til annen stasjon, man må nok registrere på samme stasjon som man har kontroll av bilen på. Men skal ikke uttale meg 100% sikkert om det. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Førde har følgende kombinasjoner: TV TX TY TZ. Så du får bare tildelt en tilfeldig av disse, det er ingen garanti for at du får akkurat den du vil ha. Uansett tviler jeg veldig sterkt på at man kan "fjern-registrere" til annen stasjon, man må nok registrere på samme stasjon som man har kontroll av bilen på. Men skal ikke uttale meg 100% sikkert om det. Det stemmer at Førde har de kombinasjonene du oppgir, men de har ikke "brukt opp" TV ennå (dvs. til og med TV 99999). TX kommer først når TV er oppbrukt, for å si det på den måten. Så TY, osv. Jeg kunne f.eks ikke fått SE-kombinasjonen hjemme, før SD er oppbrukt, og det er en del år til. Vi er kommet til SD 42xxx (pr mai 08). Når det gjelder hvor man må registrere bilen, er sjansene store for at du har rett, men jeg får leve i håpet . Endret 31. mai 2008 av CellularDude Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Forresten, noen som vet hvor langt de er kommet med TV-skiltene? De nyeste bilene jeg fant på finn.no hadde TV 765xx, (2007/2008), så jeg regner med de er på ca 766xx eller 767xx nå. EDIT: Etter noe detektivvirksomhet har jeg funnet ut at de må være kommet til en plass i området TV 76920 - TV76940. Kanskje noen førdianere kan bekrefte dette? Endret 3. juni 2008 av CellularDude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå