orjanos3.16 Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg oppgraderte nylig til 4 gig minne. I bios står det at jeg kun har 3 gig. Betyr det da at det er nødt til å være en defekt minnebrikke, eller kan det være noen innstillinger i BIOS som må forandres? Noen som har noen tips? Har et ASUS P5b hovedkort og kjører Vista 64 bit. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 husker ikke helt, men jeg mener det var et ASUS kort som man burde oppdatere bios på. har du sjekket om minnet vises i et prog. når du er inne i windows? Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 I windows står det også at jeg kun har 3 gig ram. Eller 2,93 gig for å være nøyaktig. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) I windows står det også at jeg kun har 3 gig ram. Eller 2,93 gig for å være nøyaktig. du har sjekket alt det åpenbare? (at det er skikkelig inni o.l) edit: du har 4gb? problemet er bare det at du ikke finner den siste gb? Endret 31. mai 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Har trippelsjekket det. Har til og med byttet plass på de to nye brikkene, men viser også da 3 gig i bios og Windows. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Har du nyeste bios da? (Er nevnt før, men ikke svart på?) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Aktiver memory remapping i bios. Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Takkar for svar. Skal aktivere memory remapping og teste det. Har nyeste Bios. Det rare nå, er at det vises 4 gig ram i windows (etter at jeg instalerte service pack 1), men fortsatt kun 3 i Bios. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Er jo ikkje vanskelig å sjekke om ei brikke er defekt da.. er jo berre å køyre med ei og ei minne brikke, så ser du om det går eller ikkje,,, Lenke til kommentar
branick Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Er jo ikkje vanskelig å sjekke om ei brikke er defekt da.. er jo berre å køyre med ei og ei minne brikke, så ser du om det går eller ikkje,,, Hadde den vært defekt hadde han da vitterlig ikke fått bootet opp? Lenke til kommentar
T5 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Hvordan aktiverer man "memory remapping" på Asus hk da? finner ikke funksjonen i bios. Finnes det i en skjult undermeny? Lenke til kommentar
Biff Malibu Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Vel, husker ikke nøyaktig hvor men det er der en plass, nærmeste overmeny er den med North og South Bridge Configuration. Ligger under North. Da vil du sannsynligvis finne all RAM, men da får du også sannsynligvis et annet problem - nemlig at Vista booter utrolig tregt,tar over 5 minutter. Akkurat dét vet jeg ikke hvordan man løser enda. Lenke til kommentar
T5 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Vel, husker ikke nøyaktig hvor men det er der en plass, nærmeste overmeny er den med North og South Bridge Configuration. Ligger under North. Da vil du sannsynligvis finne all RAM, men da får du også sannsynligvis et annet problem - nemlig at Vista booter utrolig tregt,tar over 5 minutter. Akkurat dét vet jeg ikke hvordan man løser enda. Nei, finnes ikke der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå