Gå til innhold

HTC Diamond eller Samsung i780..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja ok. Jeg Googlet litt nå, og kom fram til at det ikke går an å låse opp nyere Nokia telefoner med såkalte "hacks". Det finnes dog ett par alternativer, som koster noen hundrelapper. For mer info om det, kan du ta en titt her

Han kan jo altids bare ringe telenor å få koden til å låse den opp, vet ikke om eg har vert heldig, men det funker altid hos meg. Siste telefon eg kjøpte, var låst til telenor, + en 12 mnd binding (elkjøp pakke), ringte telenor når eg kom hjem fra butikken, hørte om eg kunne få koden, siden eg trengte muligheten til å sette inn et sim kort nr2 i jobb sammenheng, den kom i email 2 minutter senere, vips, ikke lenger låst til telenor.

Kan hende det har vert meg som har vert heldig med mannen i andre enden, eller så driter telenor litt i hele greia, dem har jo trossalt fått deg bunden i 12 mnd uansett, så tenker dem er fornøyde :p

Slap me hard, and bend me over..

Hvorfor i huleste har jeg ikke tenkt på dette før? Dette var jo smart..! Altså "hørte om eg kunne få koden, siden eg trengte muligheten til å sette inn et sim kort nr2 i jobb sammenheng" delen. :new_woot:

Lenke til kommentar

Generelt tips: Når du kjøper operatørlåst telefon med binding, lønner det seg å ringe operatør å få opplåsningskoden med en gang, siden den gis ut gratis og uten spørsmål i bindingsperioden. Hvis man av en eller annen grunn skulle ønske å skifte operatør en gang i fremtiden, må mange stresse med å få koden etter at man har brutt binding/sagt opp abonnementet hos opprinnelig operatør, noe som noen ganger gjør det litt vanskeligere å få ut koden ;)

Det er forøvrig denne tråden Amobil antageligvis mente å linke til på forsiden: G700 vs. G900.

Så det så.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at man kan da ikke sammenligne storebror med lillebror. https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...ids%5B%5D=90183

Man kan jo kort og godt konkludere med at G900 er best, da den har flest funksjoner. Men koster noen kr mer.

regner med at du trykket direkte fra framsiden? vel, den linken er feil. så du kommer til en tråd om htc diamond eller samsung i780. har tipset om dette for noen timer siden. men de har ikke ordnet det enda

Lenke til kommentar
Generelt tips: Når du kjøper operatørlåst telefon med binding, lønner det seg å ringe operatør å få opplåsningskoden med en gang, siden den gis ut gratis og uten spørsmål i bindingsperioden. Hvis man av en eller annen grunn skulle ønske å skifte operatør en gang i fremtiden, må mange stresse med å få koden etter at man har brutt binding/sagt opp abonnementet hos opprinnelig operatør, noe som noen ganger gjør det litt vanskeligere å få ut koden ;)

Det er forøvrig denne tråden Amobil antageligvis mente å linke til på forsiden: G700 vs. G900.

Så det så.

Meg kjent er det bare Telenor (av de "store") som gir ut koden uten at man må bryte avtaletiden. Om ikke jeg husker feil går avtaletid og operatørlås hånd-i-hånd hos NetCom, Chess og Tele2, kanskje også flere.

Jeg tror du skal ha rett til å ta vekk operatørlåsen så lenge du er bundet til operatør. Dette for å kunne bruke telefonen med andre SIM-kort for eksempel i utlandet. Men det er godt mulig du har rett - jeg har først og fremst erfaring fra Telenor, selv om jeg har fått kode fra Netcom et par ganger.

Mvh Pål Berge

Lenke til kommentar
Nei, du har ikke rett på dette. Grunnen til at Telenor velger å gjøre det kan ha med at de generelt har større totalpris i løpet av avtaletiden og derfor taper mindre/ingenting på å tillate det.

Nei, du har ikke rett heller. Det er på grunn av Forbrukerombudet at Telenor gir ut låsekoder så lenge en mobil er kjøpt med bindingstid.

Les brevet som satte i gang praksisen her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...