morgan_kane Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 har en noob som påstår han får full ytelse av fiber nættet. 6mb synkront. han sir han kan laste ned 750kb/s både opp og ned samtidig. kan noen forklare det på en grei måte? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 det er jo faktisk mulig. utnytter selv 10mbit opp og ned samtidig når jeg bruker diverse torrenter. synkrone linjer reagerer bra under hard belastning, og det skal til mye for å merke noe negativt. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) ADSL er asynkront.Det vil si at signaler til nedlastning bruker et større spekter av hertz i båndbredden i forhold til opplastning som er tildelt en mindre bredde hertz. Så det går på tildelingen av signaler gjennom kobberet i linjen.Nedlastning er prioritert større plass i forhold til en forbuker som vanligvis vil ha behov for større nedlastnings båndbredde. Fiber har ikke den begrensingen da det er en annen teknologi. Som gir mulighet for full duplex(lik fart begge veier). Endret 30. mai 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 750KB/s begge veier med fiber er helt realistisk, og der lå jeg når jeg hadde 6/6. Dog, det er vanskelig å skjønne nøyaktig hva trådstarter spør om - men på meg virker det som om han ikke tror denne nooben som faktisk har helt reell ytelse til å være tilkoblet med fiber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå