morningstar665 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Har en fyr i klassen som jeg syns kom godt overens ganske godt siden skolestart. Han var snill og hyggelig og vi pratet en del. For å oppsummere tida fra da vi ble kjent til i dag: jeg har alltid tatt initiativ til å finne på no. Han har tatt nada initativ. Bare sitter på ræva og venter på at jeg skal gjøre det hele tida. Noen ganger når jeg sier noe lignende "si fra til meg så fort du vet om du kan eller ikke" på et eller annet opplegg så glemmer han å svare meg, og jeg må alltid spørre etter svaret selv. Men jeg er så jævlig snill og tålmodig at jeg har holdt ut i 1 år nå. Det eneste han har gitt meg var parfyme og parfymert hudkrem i forbindelse med bursdagen min. I går fikk jeg vite fra en annen i klassen at den fyren har bursdag neste uke. Han har ikke sagt en dritt til meg, og hvertfall ikke invitert meg. Jeg sendte SMS til ham sånn ca. "Heisann! Hørte at du hadde bursdag den 6. Hva ønsker du deg?". Kanskje jeg ikke burde gi ham gave men jeg tenkte å bare gi noe tilbake for parfymen sånn at vi er "skuls". Da han svarte meg så var det heller ikke en jævla invitasjon å se. Han sa bare "det stemmer jeg har bursdag da". Som gaveønske sa han bare "ta no enkelt", greit nok, men uansett: Hva tenker sånne personer som han? Hvorfor blir jeg behandlet slik? Har vurdert å bare gi faen i ham etter jeg har gitt gaven. Jeg har gjort mer enn nok på å prøve å være grei mot ham. Jeg er ikke no dilte-etter person hvis det kanskje høres sånn ut her. Når jeg inviterer ham på ting så er det så å si alltid i forbindelse med at jeg allerede har no opplegg med flere folk, hvor han ble invitert også siden jeg tenkte "hvorfor ikke? Er jo hyggelig det". Men når jeg spør ham om han har no planer for helgen så sier han som regel "være hjemme" elns. Jeg skulle trodd at han har mange venner siden han aldri inviterer meg på tingene hans, men når jeg spør ham om han drar ofte ut eller gjør ting med folk så svarer han "jeg kjenner ikke no særlig folk så nei". Da sitter jeg bare clueless om hva den fyren tenker på. Her prøver jeg å inkludere ham i vennekretsen, men han takker nei selv om han kjenner lite folk? Er det noe galt med meg som jeg ikke ser? Synspunkter og tips mottas med takk Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Fun. That guy sounds just like me Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Kanskje han ønsker seg sosiale antenner til bursdagen? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Fun. That guy sounds just like me Heh. Som sagt, jeg kommer til å drite fullt i ham etter jeg har gitt fra meg gaven. Så kan han ha det så godt. Men jeg liker å prøve å finne ut om det har vært noe årsaker jeg ikke har sett. Altså etter jeg har fått opp øynene/våknet opp om denne saken i det siste så ser jeg hvor jævlig taper han er, altså han er regelrett stygg i utseendet, eier null humor (ingen av folka mine skjønte humoren hans og vi kødder dritmasse). Han har bare bodd 5 år i landet, og kjenner dermed ikke mange (i følge ham), så dette burde ha vært en kjempesjanse på å få vennekrets. Men han takket visst nei på en jævlig feigt måte. Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg hadde sluttet en periode å være med han. Hvis han ikke legger merke til det, eller hvis han bare forsetter å være for seg selv, så hadde jeg ikke brydd meg om han mer. Vil han være kamerat med deg, så får han pigede vise lit interesse! Lenke til kommentar
Gjest jente15 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg ville faktisk gjettet at han har angst eller noe i den duren. Selv er jeg deprimert, og det der hørtes litt ut som meg. Eller så er han bare utakknemlig. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 - Eier ikke sossiale antenner. - Vandt til å være allene, har ikke de helt store sossiale behovene. - Beskjeden, vil ikke være til bry. - Sjenert. Etfuckingcetera. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg kjenner en fyr med de samme tendensene, men han er allerede godt integrert i vennekretsen, men tar sjelde initiativ til ting, i alle fall ikke ting som kan gå på bekostning av han. Han har vel ikke de største sosiale antennene, tok han senest i går for å plassere beina på bordet inne i en bank. Prat med han, gjør han involvert, legg opp til at han skal ta kontakt med deg. Kan hende han har en slags sperre for å ta kontakt? Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Altså etter jeg har fått opp øynene/våknet opp om denne saken i det siste så ser jeg hvor jævlig taper han er, altså han er regelrett stygg i utseendet, eier null humor Kanskje han har skjønt hva du tenker om han? Jeg hadde heller ikke giddet å være kompis med en fyr som hadde ment noe slikt om meg. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Altså etter jeg har fått opp øynene/våknet opp om denne saken i det siste så ser jeg hvor jævlig taper han er, altså han er regelrett stygg i utseendet, eier null humor Kanskje han har skjønt hva du tenker om han? Jeg hadde heller ikke giddet å være kompis med en fyr som hadde ment noe slikt om meg. Enig. Kanskje denne fyren bare sliter sosialt eller har en bakgrunn som gjør at han har lite sosial erfaring? Kan du ikke bare spørre han høflig om hvorfor han tar så lite initiativ til ting? Endret 30. mai 2008 av RogueAlien Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Altså etter jeg har fått opp øynene/våknet opp om denne saken i det siste så ser jeg hvor jævlig taper han er, altså han er regelrett stygg i utseendet, eier null humor Kanskje han har skjønt hva du tenker om han? Jeg hadde heller ikke giddet å være kompis med en fyr som hadde ment noe slikt om meg. Jeg tok han 100% for den han var før han gjorde meg lei som i dag. Det jeg skrev var fordi jeg ble lei og trist og skuffa over ham. Hvorfor prøvde jeg i 1 år å få ham til å være venn? Se i betraktning hvor mye jeg har gjort for ham. Og jeg har spurt ham hvorfor han ikke tok initiativ. Da svarer han alltid med at han er opptatt med skolearbeid. Men likevel har han som regel tid når jeg inviterer ham. Endret 31. mai 2008 av morningstar665 Lenke til kommentar
marterenee Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg hadde sluttet en periode å være med han. Hvis han ikke legger merke til det, eller hvis han bare forsetter å være for seg selv, så hadde jeg ikke brydd meg om han mer. Vil han være kamerat med deg, så får han pigede vise lit interesse! Helt enig, om han ikke viser noe initiativ iløper av en periode da er det null vits å fortsette å bry seg om denne karen. Han høres ut som en lat kar, som ikke har sosiale antenner. Jeg synes du burde snakke med han om det, om han ikke forstår det. Bare gå, og gi det litt tid. Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hvorfor spør du ham ikke bare direkte? Ingen her inne kan vite hva det er. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hvorfor kan du ikke bare være litt grei mot et annet menneske uten å forlange noe tilbake for det. Har du et slags regnskap over alle du kjenner for se å hvem som går i pluss og minus hos deg når det gjelder initiativ , utseende , IQ osv. En annen ting er at det virker som du har litt dårlig samvittighet for at du planlegger å dumpe han som venn, så du er tydeligvis ikke helt uten følelser. Ser ikke noen grunn til at du ikke kan fortsette å være venn med han men du kan sikkert slutte med å stresse for å involvere han så mye , hvis du inviterer han til noe og ikke får svar så tolk det som et nei og ikke bry deg mer om det. Det er slik livet er som du sikkert vil erfare når du blir litt eldre at ikke alle er like involvert og ikke alle yter like mye, men ikke bli sur for det og prøv uansett å ha det gøy Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Alle er vi forskjellige, og det er ikke sikkert han ikke bryr seg om deg selv om det ikke viser så godt. Hvis du trives i hans selskap kan det vel være verdt å svelge en kamel og være den som stort sett tar initiativ, for hvis fyren skjønner så lite som det høres ut er det ikke sånn at han får noe sosialt overtak på deg av den grunn. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Hvorfor kan du ikke bare være litt grei mot et annet menneske uten å forlange noe tilbake for det. Har du et slags regnskap over alle du kjenner for se å hvem som går i pluss og minus hos deg når det gjelder initiativ , utseende , IQ osv. En annen ting er at det virker som du har litt dårlig samvittighet for at du planlegger å dumpe han som venn, så du er tydeligvis ikke helt uten følelser. Ser ikke noen grunn til at du ikke kan fortsette å være venn med han men du kan sikkert slutte med å stresse for å involvere han så mye , hvis du inviterer han til noe og ikke får svar så tolk det som et nei og ikke bry deg mer om det. Det er slik livet er som du sikkert vil erfare når du blir litt eldre at ikke alle er like involvert og ikke alle yter like mye, men ikke bli sur for det og prøv uansett å ha det gøy Jeg har ikke forlanget noe, jeg forlanger ikke at han skal invitere meg på noe (ellers ville jeg presset meg på og ringt ham og mast) - MEN jeg syns det er uhøflig av ham å være så passiv og til tider ignorerende. Jeg mener det er grei folkeskikk å være litt aktiv tilbake hvis noen er venn med meg. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Han synes vel du er kjedelig som person og svært innpåsliten så han gir faen? Alltid en mulighet det. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Har vært litt sånn som han fyren der i år jeg og, bare at det var mot ei jente. (Jeg er gutt) Rett og slett fordi hu er klengete og irriterende til tider. Og jeg orker å ha en person som henger over skuldern min og spør om jeg er sur på hu hver gang jeg er litt mer stille enn vanlig. Det blir bare latterlig, og slitsomt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Jo, hver gang hu spurte om jeg var sur og jeg sa nei så sa hun bevisst; Jo! Du er sur på meg! Orka ikke det, så jeg bare kutta ut å væra venn med hu. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hvorfor kan du ikke bare være litt grei mot et annet menneske uten å forlange noe tilbake for det. Har du et slags regnskap over alle du kjenner for se å hvem som går i pluss og minus hos deg når det gjelder initiativ , utseende , IQ osv. En annen ting er at det virker som du har litt dårlig samvittighet for at du planlegger å dumpe han som venn, så du er tydeligvis ikke helt uten følelser. Ser ikke noen grunn til at du ikke kan fortsette å være venn med han men du kan sikkert slutte med å stresse for å involvere han så mye , hvis du inviterer han til noe og ikke får svar så tolk det som et nei og ikke bry deg mer om det. Det er slik livet er som du sikkert vil erfare når du blir litt eldre at ikke alle er like involvert og ikke alle yter like mye, men ikke bli sur for det og prøv uansett å ha det gøy Jeg har ikke forlanget noe, jeg forlanger ikke at han skal invitere meg på noe (ellers ville jeg presset meg på og ringt ham og mast) - MEN jeg syns det er uhøflig av ham å være så passiv og til tider ignorerende. Jeg mener det er grei folkeskikk å være litt aktiv tilbake hvis noen er venn med meg. Har du ikke forlanget noe?? , det er jo nettopp det du gjør. Du forlanger at han skal oppføre seg slik som deg at han skal være en annen enn han egentlig er. Grei folkeskikk for meg er å godta folk slik som de er noen er passive , noen er aktive , noen er smarte og noen mørke i huden osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå