1915 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 er det mulig å kjøre en server i windows xp pro sp3 ? med et program elns slik at jeg kan lage meg en hjemme side eller noe slikt ? takker for alle gode svar Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 En "server" kan være så mangt. Feks. et program på en vanlig PC som server andre maskiner, så ja, det går fint an å kjøre serverprogramvare på XP. XP Pro inneholder en serverprogramvare som heter "Internet Information Server" (forkortet IIS). Denne kan du bla. bruke til å serve websider til andre (du finner den under "Legg til/fjern programvare og "Legg til/fjern Windows komponenter"). Det finnes også en rekke forskjellige annen 3. parts serverprogramvare som kjører uten problemer på XP. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Du har ubuntu i avataren din.. bruk den Lenke til kommentar
1915 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) hehe. nå e det sånn at jeg har 3 pcer. 1: laptop med xp pro sp3 2: dell pc med xp pro sp3 3: selvbygd stasjonær pc med dualboot xp pro sp3/ubuntu 8.04 men jeg vil kjøre server på dell pcn. Endret 31. mai 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå