Knott^ Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Hei. Jeg lager en liten videomontasje for klassa som vi skal bruke på den stor avsluttningsfesten. Jeg har laga hele filmen, og har lagra den som avi format. Det store problemet mitt, er det at det blir så stor pixsker. Er det noen måte jeg kan gjøre de mindre, sånn at bildene blir skarpere? Trenger svar kjappt Endret 30. mai 2008 av Sumptroll Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Du kan ikke få bedre kvalitet enn det kameraet ditt gir, så kort sagt; nei. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Så det er ingen formater som gir bedre kvalitet? Først lagra jeg det som AVI fil aka drittformat, så lagra jeg det som WMV noe som ble mye bedre. Men er det noen som vet om et videoformat som gir enda bedre kvalitet enn det? Har et Nikon D40 Speilreflekskamera, så bilde kvaliteten skal være kjempe bra Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 AVI seier ingenting om korleis videoen er komprimert, det er berre eit kontainerformat. Du kan få betre kvalitet med ei AVI-fil ved å endre innstillingane for videokomprimeringa, noko du gjer i Video-fana i eksportvindauget. Eit spørsmål: Kva oppløysning er det på prosjektet ditt? Dette står under monitoren (altso der du ser videoen). Ettersom du har bilete på omlag 3000x2000 pikslar er det ikkje noko i vegen for å bruke eit prosjekt i HD-storleik (med mindre du skal vise filmen på ein DVD). Du kan endre oppløysninga til prosjektet ved å klikke på knappen ved øvre, venstre hjørne av monitoren, den som har ei pil ved sida av tre vassrette strekar. Bruk ein av malane for HD-video. Tenk litt over korleis du skal vise videoen, om det er på ein prosjektor med oppløysning på 1280x800 har det ingen hensikt å bruke eit prosjekt på 1920x1080. Bruk då heller 1280x720. Når du no eksporterer kan du eksportere i HD. Det er vel nokre malar for eksport ogso, som du kan velge i det fyrste vindauget som kjem opp når du vel File --> Render as. Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Jeg tror vi skal vise det på prosjektor. Så nå tok jeg alt på best å sattser på at det fungerer Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) AVI seier ingenting om korleis videoen er komprimert, det er berre eit kontainerformat. Du kan få betre kvalitet med ei AVI-fil ved å endre innstillingane for videokomprimeringa, noko du gjer i Video-fana i eksportvindauget. Eit spørsmål: Kva oppløysning er det på prosjektet ditt? Dette står under monitoren (altso der du ser videoen). Ettersom du har bilete på omlag 3000x2000 pikslar er det ikkje noko i vegen for å bruke eit prosjekt i HD-storleik (med mindre du skal vise filmen på ein DVD). Du kan endre oppløysninga til prosjektet ved å klikke på knappen ved øvre, venstre hjørne av monitoren, den som har ei pil ved sida av tre vassrette strekar. Bruk ein av malane for HD-video. Tenk litt over korleis du skal vise videoen, om det er på ein prosjektor med oppløysning på 1280x800 har det ingen hensikt å bruke eit prosjekt på 1920x1080. Bruk då heller 1280x720. Når du no eksporterer kan du eksportere i HD. Det er vel nokre malar for eksport ogso, som du kan velge i det fyrste vindauget som kjem opp når du vel File --> Render as. Tools - Render to New track Deretter som foreslått med å tilpasse størrelse utfra oppløsning på projektor, - Template - f.eks. HD 1080/50i (1440x1080:...) Endret 31. mai 2008 av oddmanil Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Har et annet problem også, som jeg har hatt hele veien: Når jeg åpner filen for avspilling i VLC så forsvinner introen Men om jeg bruker Media Player Classic så funker det fint. Hvordan får jeg vist hele filmen i VLC uten tull? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Hvis den vises fint MP Classic, da er det vel ingen grunn til å bruke VLC? Lenke til kommentar
Knott^ Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 Hvis den vises fint MP Classic, da er det vel ingen grunn til å bruke VLC? Jeg vet det, men skal ha det med på en annen data som bare har VLC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå