Gå til innhold

Noen som er lei AoC-ytelsen

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er folks EGEN feil at de har så dårlig frames , de har vel enabla "Bloom" og slikt tenker jeg .

Mye kåling som ikke Funcom kan lastes for.

Jeg har 40-85 frames med min 2 år gamle PC , 16Xaniso og 4XAA , 1280X1024

Leste du posten min? Jeg har drevet med data siden tidlig 80-tall og gidder svært sjelden kjøpe en ferdig PC da jeg får bedre og billigere system med å kun kjøpe komponenter. Det er liten vits for meg å oppgradere alt på en gang, så jeg oppgraderer kun det jeg regner som flaskehalser når det trengs. Det betyr i korte trekk at uansett hvor bra systemet mitt er vil det bestandig være noe som trekker ned. Selv en quad-core CPU og fem, seks GB RAM vil ikke hjelpe som selve harddisken er for treg. Selv noe så enkelt som hvilken ledning du har mellom hovedkortet og harddisken kan faktisk ha en del å si, fordi nyeree ledninger bruker en annen måte for å sende signaler fra hovedkortet til harddisken enn de gjorde før. Eller for å ta det på en måte alle burde forstå. Hva hjelper det om du kjøper en helt ny Ferrari rett fra fabrikken med de beste hjulene, enormt bra aerodynamikk (dvs du får svært lite luftmotstand) og alt det der om du kun har fire gir? ;) (ja, du kan i teorien kjøre like fort som om du hadde fem gir, men motoren må jobbe mye mer).

Systemet mitt ser slikt ut pr i dag:

CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ 3GHz

RAM: 2GB

Grafikk kort: nVidia GeForce 8500 GT

Skjerm: 23" widescreen, oppløsning (kan ha det høyere om jeg gidder, men ser ikke vitsen da skriften ofte blir for liten.) (kjører samme oppløsning som deg i AoC)

CPUen er det ingenting i veien med, og RAM burde holde i massevis. Problemet er at grafikk kortet begynner å dra på årene, så i teorien skulle jeg ikke kunne spille noe som helst av nyere spill. Likevel spiller jeg Crysis på High til Very High uten problem, Age of Conan går helt jevnt selv når jeg og tre, fire andre (pluss en og annen minion) sloss mot fem, seks fiender på en gang med magi og hele pakken og så videre. LotRO kjører med alle detaljene så høyt de går, og jeg merker svært sjelden noe lag selv på lørdags formiddag i Bree med over hundre andre spillere til stede.

Hvordan tror du det er mulig jeg får til å spille slik? Enkelt. Flaskehalser. Jeg vet nøyaktig hva som kommer til å trekke ned ytselsen, så jeg slår av de tingene. Dette er for eksempel AA som jeg nevnte, partikler, lys og slikt.

Det går som sagt fint i alle spill, unntatt AoC. Selv AoC går helt fint hele tiden uten noe problem, og selv Tortage er uten noe slags hakking eller noe annet tull. Men hvorfor må jeg da vente i minst et halvt minutt før npc'ene dukker opp? Et halvt minutt høres kanskje ikke så ille ut, men det gjelder alle av interesse. Quester, butikker, vanlige folk, hvem som helst. Det hjelper ikke engang å gå inn noe sted, som i den Tavern vi starter med. Det er et svært lite rom som i tillegg er instanced, så hvorfor å sinnsykt lang loading der? Det er helt meningsløst.

Ta LotRO som et eksempel på hvordan det skal gjøres. Jeg er ikke fanboy eller noe, men det er stort sett det eneste jeg spiller om dagen og har spilt det mer eller mindre siden launch. Det er svært få instancer, og de få vi har må vi velge selv ved å gå gjennom en lukket dør, inn i et teit lys foran en hule og så videre. Det betyr at resten av verden er 100% åpen for oss, så selv om vi har individuelle kart over de forskjellige områdene er det null loading mellom dem. Det vanlige er å skille dem med en bro eller slikt (for eksempel en bro mellom The Shire og Bree-land, en mellom Lone-lands og Trollshaws osv), men vi kan gå utenom broen om vi vil. Dessuten er det ikke noe problem å stå på kanten av The Shire og se hva som skjer i Bree-land, selv om de teknisk sett er to forskjellige områder. Hvordan er det mulig å ha en slik åpen verden med alle npc'ene allerede lastet inn om AoC ikke engang kan ha en liten by? Ikke ser AoC noe særlig bedre ut en alle andre MMORPG'er heller med tanke på prisen vi må betale.

Herregud , før eller siden må det sugne skjermkortet ditt gi tapt for et spill , det er jo et middelmådig skjermkort egentlig kun beregnet til kontor-bruk .

Conan ser ADSKILLIG bedre ut en alt annet av MMO som er ute , serlig shaders , her tar du veldig feil .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, skjermkortet mitt er i dårligste laget, men ikke så dårlig at spillet ikke kan kjøres engang. Men samme det, har avinstallert spillet og sagt opp kontoen. Jeg gidder kanskje prøve igjen om fem, seks måneder, men ikke før det. Hvorfor skal jeg slite med å kjøre et brukbart spill når det er mange bedre spill der ute som i tillegg kjører mye bedre? :)

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen ytelse problemer i det hele tatt. Opplevde lanseringen som veldig smertefri med lite problemer. Hele Tortage øya opplevde jeg vel ikke en bug. Har jo vært en og annen etter det, men ingenting som forvolder smerte og frustrasjon å medfører tap av ytelse.

Ligger på mellom 35-50fps med 1900x1200 på 24wide.

Alt er da på fult med (4xaa)

Maskinvare:

2,4quad core

4gb minne

8800GTX 768mb

Age of Conan :love:

Lenke til kommentar
Har ikke hatt noen ytelse problemer i det hele tatt. Opplevde lanseringen som veldig smertefri med lite problemer. Hele Tortage øya opplevde jeg vel ikke en bug. Har jo vært en og annen etter det, men ingenting som forvolder smerte og frustrasjon å medfører tap av ytelse.

Ligger på mellom 35-50fps med 1900x1200 på 24wide.

Alt er da på fult med (4xaa)

Maskinvare:

2,4quad core

4gb minne

8800GTX 768mb

Age of Conan :love:

Jeg har omtrent samme oppsett som deg, men da med dual core 2.66 Ghz cpu og bare 2 GB minne. Vista 32 bit.

Og det kan virke som det at jeg bare har 2 gig minne kan ha mye å si. Jeg opplever til stadig "out of memory" hvorpå spillet klikker. Min fps er på 10-60 fps, men stort sett ligger det på rundt 30. Jeg kjører i 1650 x 1050 oppløsning på high setting, men uten AA og AF.

Jeg har bestilt 2 gig til som kommer på fredag, og håper på stor fremgang da:) Tror spes vista brukere sliter med AoC med bare 2 gig ram. Jeg har helelr ikek gjort noe for å spare ram med å gjøre noe med innstillingene med programmer i bakgrunn osv, men jeg er dårlig på slikt og håper at 4 gig ram gjør at jeg helelr ikke trenger gjøre dette.

I tillegg skal jeg sørge for å sette skygger til AV, da jeg har hørt at dette har mye å si.

Lenke til kommentar

Sorry thecrow men det du sier nå er bare piss. Du har dårlig hardware og da nytter det ikke å grine over dårlig ytelse. At du var nerd på 80 tallet er dessverre meget irrelevant.

Spillet ga deg dårlig ytelse - da har du to valg: oppgradere eller slutte. Du slutta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...