Gå til innhold

Noen som er lei AoC-ytelsen

Anbefalte innlegg

Lukter brukerfeil jeg :D

Hvordan kan det være brukerfeil når jeg har riktig passord og brukernavn, og jeg kommer inn, jeg har bare ikke tilgang noe sted. Og ja, alt er på EU. Jeg har aldri beveget meg over på noe som helst vad US angår :p

har du ordnet forum tillgang på konto innformasjonen din?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes forventninger til launch av MMO er får store. Bare sjekk europeiske AoC forumet alle ungene gråter som spedbarn og forventer at alt skal være perfekt. Jeg husker hvor mye jævelskap det var når WoW kom ut. Samma skjedde der alle ungene begynte å grine over at det var så mange buggs og at questene var får dårlig osv. Det er deilig og se at folk ikke er så trangsynte her som der :)

Endret av Lubben
Lenke til kommentar
er det så mange som klager over ytelsen da? har nesten ingen problemer selv, og min maskin er ca 2 år gammel. Tror som de fleste her sier at du ikke kan en dritt om hvordan dette funker. spesielt når man ser på førsteposten din..

edit: og thecrow, problemene dine (utenom ytelse) virker rent bagatell messig. Om du ikke liker necro klassen så prøv en annen, og du kan kjøpe ekstra bag til Inventoriet. Om du legger sammen quest+ items+ ressurser+ ekstra bag er det ganske mye større plass en i feks lotro.

Ved tanke på at jeg har holdt på med pc i 12 år, har holdt på med alt fra programmering til overklokking, bygging og gaming, så vet jeg lett at det er noe galt. Som theCrow sa, det er problemer på mange pcer. Du sier at du har en 2 år gammel pc, les poster, jeg at at en venn av meg har en gammel pc, og han kjører det glatt, mens jeg har gammel prosessor, alt annet er nytt, hvorfor?

Det virker som om grafikkmotoren sliter med nyere hardware, da en annen venn, som sitter på blant annet et 8800Ultra pg 4gig ram, anno høsten 2007 får iblant ned til 2fps.

Så, jeg ber deg, ikke kritiser meg for at jeg har så ny hardware at ikke grafikkmotoren skjønner helt hva som skjer. Om FunCom kommer med en uttalelse om at "Ja, vi vet det er problemer med ytelsen, vi holder på med en patch" så er jeg fornøyd, men når man ikke hører stort om det, selv om mange på AoC-forumet klager på ytelsen, da må jo noe være feil en eller annen plass i AoC-teamet til FunCom.

EDIT: Ja, jeg suger å formulere meg!

Endret av Seruka
Lenke til kommentar

Funcom har gjort ein strålande jobb med Age of Conan. Klart det er eit lite problem at spelet tar så mykje utan at grafikken er SÅÅÅ fin i forhold til kva ein skal tru.

Eg elsker spelet, og eg kjem sikkert til å gjere det i lang tid framover.

Lenke til kommentar

Funcom har gitt ut et uferdig spill, ferdig. Releasen har vært stabil i forhold til uptime men det mangler massevis av content. De lova massevis av unike armor pieces. Hvor ? Har sett dønn lik ut fra 15 til 50. Noble Tarantia er en endeløs bug zone. Travel innen zones er pain in the ass.

Syns det det var ille å komme seg frem innen for Conall valley i starten, så måtte jeg til Fields of the dead. Det betyr at å komme seg fra OT til FOTD tar 20 min ca med gåing.. Er det morsomt gameplay ? Det er blitt så ille allerede at jeg kvier meg for å dra til OT eller noen annen zone langt unna fordi jeg VET at det er en evig lang tur å komme seg hjem. Når den vanligste travel metoden er å instance switche, eller kaste seg utfor nærmeste stup for å bestemme hvor du skal spawne, vet du at systemet er broken.

I tillegg synes jeg det er for lite zones... Kunne gjort seg med i allefall 2 zones for hver "level limit" type 20-30 40-50 etc.. Nå er det field of the dead som gjelder fra 42-50, kanskje Noble Tarantia litt og. Det blir for lite..

Alt i alt har Aoc en del å spille på, men den helhjertede skrytet som spillet har fått i visse (norske) medier er ubegrunnet. Noterer meg at det er en del fanbois her inne og, det får stå på deres kappe. Jeg antar at det er en del som er enige i det jeg sier, de som ikke er det vil nok aldri bli det heller..

Lenke til kommentar
Funcom har gitt ut et uferdig spill, ferdig. Releasen har vært stabil i forhold til uptime men det mangler massevis av content. De lova massevis av unike armor pieces. Hvor ? Har sett dønn lik ut fra 15 til 50. Noble Tarantia er en endeløs bug zone. Travel innen zones er pain in the ass.

Syns det det var ille å komme seg frem innen for Conall valley i starten, så måtte jeg til Fields of the dead. Det betyr at å komme seg fra OT til FOTD tar 20 min ca med gåing.. Er det morsomt gameplay ? Det er blitt så ille allerede at jeg kvier meg for å dra til OT eller noen annen zone langt unna fordi jeg VET at det er en evig lang tur å komme seg hjem. Når den vanligste travel metoden er å instance switche, eller kaste seg utfor nærmeste stup for å bestemme hvor du skal spawne, vet du at systemet er broken.

I tillegg synes jeg det er for lite zones... Kunne gjort seg med i allefall 2 zones for hver "level limit" type 20-30 40-50 etc.. Nå er det field of the dead som gjelder fra 42-50, kanskje Noble Tarantia litt og. Det blir for lite..

Alt i alt har Aoc en del å spille på, men den helhjertede skrytet som spillet har fått i visse (norske) medier er ubegrunnet. Noterer meg at det er en del fanbois her inne og, det får stå på deres kappe. Jeg antar at det er en del som er enige i det jeg sier, de som ikke er det vil nok aldri bli det heller..

Eg vil sei meg einig i det med rustningane. Her synst eg det kunne vært mykje større variasjon sidan det er heilt likt. Her synst eg WoW har scora ganske bra.

Lenke til kommentar

Jeg har så og si samme problem som thecrow77, nå skal det sies at pc,n begynner å dra på åra, men jeg skulle da tro at 3500+, 4 gig ram og gforce 7800 skulle klare å dra AoC på det laveste.

Men der tok jeg kraftig feil, på en god dag med lite spillere og gjerne nedi ei gruve så kan fps,en være på hele 20-25. Men hvis jeg derimot er i en by med en del spillere og npc,s så virrer den fra 0-10 fps og alt fryser i 2sec med jevne mellomrom.

Det virker også som at aoc driter i hva jeg ordner i video options, skygger og gress er skrudd av til ingen nytte.

Hadde jeg vært sikker på at dette var et knallspill for meg, ville jeg lett ha oppgradert pc,en. Men jeg er enda ikke overbevist.

Spiller som necro og dauer som faen, 2 mobs om gangen går såvidt, 3 derimot er helt for jævlig. Synd at minions ikke kan holde agro noe spes bra, selv med den buffen.

Lenke til kommentar
Jeg har så og si samme problem som thecrow77, nå skal det sies at pc,n begynner å dra på åra, men jeg skulle da tro at 3500+, 4 gig ram og gforce 7800 skulle klare å dra AoC på det laveste.

Men der tok jeg kraftig feil, på en god dag med lite spillere og gjerne nedi ei gruve så kan fps,en være på hele 20-25. Men hvis jeg derimot er i en by med en del spillere og npc,s så virrer den fra 0-10 fps og alt fryser i 2sec med jevne mellomrom.

Det virker også som at aoc driter i hva jeg ordner i video options, skygger og gress er skrudd av til ingen nytte.

Hadde jeg vært sikker på at dette var et knallspill for meg, ville jeg lett ha oppgradert pc,en. Men jeg er enda ikke overbevist.

Spiller som necro og dauer som faen, 2 mobs om gangen går såvidt, 3 derimot er helt for jævlig. Synd at minions ikke kan holde agro noe spes bra, selv med den buffen.

Rart selv jeg med

Pentium 4 3Ghz

2 Gig DDR1 RAM

Geforce 6600GT

drar AoC nokså fint på lavest grafikk.

Lagger når jeg løper i byer da kan jeg komme ned i 2-6 FPS. Har max 20 fps, men kan fint sloss mot 2-5 mobs uten lag. Det er værre når en player kommer med lynnedslag eller noe lignende i kamp med 2-3 mobs.

Lenke til kommentar
Eg vil sei meg einig i det med rustningane. Her synst eg det kunne vært mykje større variasjon sidan det er heilt likt. Her synst eg WoW har scora ganske bra.

Nå skal det sies at WoW kun hadde random søppelarmor helt opp til 60 der man kunne få tak i et sett til hver klasse som så bra ut. Tier 1 fikk ordentlig skin ca halvt år(?) etter release. AoC vil jeg ikke kommentere da jeg ikke har fått ordentlig intrykk i forskjellige modeller etc. :)

Lenke til kommentar

Er enig med det som sies her, jeg digger dette spillet noe sinnsykt... Men det er uferdig...

Guild citys, er bare tomme skall, på 50+ mangler det seriøst content, field of the dead var jo et rent helvete for ikke lenge side, men det har de jo fiksa nå...

Jeg kommer nok til å pause min 57 barbar litt og mekke en alt for jeg er litt lei av å grinde aper :)

Men som sagt, spillet er helt konge, og når FunCom endelig får lagt til alt vi har blitt lovt, da blir det fantastisk :)

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere så er det mange som sammenligner med WoW.

FunCom er en liten bedrift, og det at den er norsk sier vel mye. Tror at den pågangen FunCom har hatt det siste halvåret var høyst uforventet, og de har nok jobbet på spreng for å få spillet optimalisert til alle.

Cut them some slaCKkz!

Lenke til kommentar

Folk sammenligner Age of Conan release med WoW som det er i dag.. Noe som blir totalt feil.

WoW hadde 200k spillere ved release(har jeg lest en plass her på forumet tror jeg). Age of Conan hadde 400k ved release(eller var det early access?), dette er en fordobling fra WoW.. Og serverne hadde aldri noe uventet nedetid, all nedetid var planlagte oppdateringer etc.

WoW har vært ustabilt siden jeg kjøpte det, til jeg sluttet. Startet i 2005, sluttet i 2007.

Ragnaros, som var serveren jeg spilte på, var nede nesten hver dag og spessielt på patchdager, da kunne vi bare glemme å spille(den kom ikke opp før sent på kvelden).. Lagspikes oppstod ofte og serveren kunne like godt bli kastet ut av lokalet. Men aldri skulle vi få gratis migrering fra drittserveren.. Penger til transfer hadde jeg heller ikke.

Det eneste som holdt meg til WoW var mangel på et annet spill, som nå har ankommet.

<Jeg elsker Age of Conan, og casual gameplay>

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Vel siden AoC er såppass stort burde man nesten forvente at det er problemer i starten, ett MMO launcher ikke helt perfekt og jeg må si at hittill er jeg fornøyd med hva de har gjort hittill. Og man burde nok vente litt med å klage på Funcom etter en uke, vent en måned eller noe sånt og se hva som har skjedd da =)

Lenke til kommentar
Nja, siktet til bugs generellt, men kanskje mest mot ytelsen.

Men jeg merka, jeg hadde 3 mobs på meg, så drepte jeg en, så tagga den automatisk et "prey", en kanin som sto bak meg, og det gjorde til at jeg døde. Sånne småting som er irriterende

Vel, det der er ikke en bug, det er en setting du ikke har skrudd av i options..

Trykk F10 -> Interface options -> scroll litt ned på siden og fjern krysset på "Autoface target" :)

Endret av Snoft
Lenke til kommentar

Orket ikke lese hele tråden.

Er positivt overrasket over den smoothe launchen, jeg var med i early access og slapp kanskje unna noe ekstra lagg/grief. Eneste problemer jeg har irritert meg over er hardware problemene de fleste av oss har og mangel på content lvl 45+.

Har fått ny hardware, så mine hardware problemer har forsvunnet nå.

Har vært med på mange MMO launcher og dette vil jeg si er den beste så langt, DAOC var ganske bra den også.

Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere så er det mange som sammenligner med WoW.

FunCom er en liten bedrift, og det at den er norsk sier vel mye. Tror at den pågangen FunCom har hatt det siste halvåret var høyst uforventet, og de har nok jobbet på spreng for å få spillet optimalisert til alle.

Cut them some slaCKkz!

Vel, hvorfor "give them some slaCKkz" når de slipper en av de største titlene dette året, om ikke de siste 5 årene. Da får de værs'god å jobbe på spreng videre!

Vel, det der er ikke en bug, det er en setting du ikke har skrudd av i options..

Trykk F10 -> Interface options -> scroll litt ned på siden og fjern krysset på "Autoface target"

Nei, for sier seg selv at jeg måtte ha sett på kaninen når den ble tagga, men jeg så jo på mobsene som var framfor meg, mens kaninen var bak

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...