Gå til innhold

Noen som er lei AoC-ytelsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

launchen har vært smooth, men det er noe riv ruskende galt med ytelse på forskjellige hardware. jeg får 20fps uansett om jeg har 800x600 eller 1440x900, og ettersom jeg har lest er jeg ikke alene om dette. virker som det krever mye ressurser, annet enn å kun drive grafikken, for den krever ikke spes mye.

håper de får gjort en ordentlig opprydding i ytelsesaspektet når de implementerer dx10.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Nja, siktet til bugs generellt, men kanskje mest mot ytelsen.

Men jeg merka, jeg hadde 3 mobs på meg, så drepte jeg en, så tagga den automatisk et "prey", en kanin som sto bak meg, og det gjorde til at jeg døde. Sånne småting som er irriterende

Lenke til kommentar

Dualpost ihaa.

Men fra spøk til revolver. Jeg synes det er rart at ikke FunCom sier så mye om det med ytelsen da. Har ikke akkurat hørt noe, siden det er mange som er plaget så burde de jo komme med et skikkelig "statement"

Lenke til kommentar

Har vært med på launch av en del mmorpgs i min tid og jeg må bare ta av meg hatten for hvor lite det har vært av nevneverdig karakter så langt med Conan i forhold til hva annet jeg har prøvd.

Å dra det så langt som å si "lei av FunCom" etter knapt ei uke syntes jeg blir litt drøyt.

Lenke til kommentar

Jojo, men akkurat det med ytelsen er jo litt sykt da, når jeg (vet, dårlig sammenlikning) på WoW kjørte på samme oppløsning på samme speccs med allt på fullt på 200 fps, opp i 300 iblant, så er det litt sykt, for, ja det er god grafikk, men det finns grenser. Og leger uten... genser?

Og ja, med 10 fps på low, medium og high på alle oppløsninger fra 1024x768 opptil 1680x1050 så er det jo noe feil.

Endret av Seruka
Lenke til kommentar

For all del ikke lei Funcom, de har gjort en flott jobb med age of conan.

Så klart er det et par "barnesykdommer", men hvilke mmorpg release spill har ikke hatt det?

Å dette er nok den beste releasen jeg har vært med på.

Lenke til kommentar

Men igjen, ja, sier det hver post :p

Jeg har det som står i PC1

En kompis har:

AMD Athlon 64 4000+

2GB DDR RAM

NVidia GeForce 7950GT

Han kjører i 1280x960 60-90 fps der jeg kjører, og andre med samme problem, dvs mange, 10-20 på low, medium ELLER high :S

EDIT: Synes det bare er litt rart at grafikkmotoren gjør at folk med dårligere pcer får bedre fps, mens de med "cutting edge" får dårligere igjen...

Endret av Seruka
Lenke til kommentar
Jojo, men akkurat det med ytelsen er jo litt sykt da, når jeg (vet, dårlig sammenlikning) på WoW kjørte på samme oppløsning på samme speccs med allt på fullt på 200 fps, opp i 300 iblant, så er det litt sykt, for, ja det er god grafikk, men det finns grenser. Og leger uten... genser?

Og ja, med 10 fps på low, medium og high på alle oppløsninger fra 1024x768 opptil 1680x1050 så er det jo noe feil.

Det å sammenligne fps i WoW og AoC er rett og slett ikke rettferdig, fps forskjellen har kansje noe med den enorme grafikk forksjellen... Wow var jo ikke noe revolusjonerende på grafikk når det kom ut for 3-4år siden, mens AoC har ganske god grafikk på de fleste områder.

Det at du har 10fps på low sier mer om din pc enn om AoC! Ellers kan man trygt anta at funcom jobber på spreng med alle småbugs og ytelsesmessige problemer, så en kan anta at om vel 1-2mnd så er det meste fikset.

Er litt tidlig å begynne å syte på småting kun en uke etter utgivelsen, vent en måned eller to.

Lenke til kommentar

Ja men herregud, det har jo ikke en drit å si med min pc, når folk med crappy pcer kjører det bedre! Og ved tanke på hvor mange som har klaget over ytelsen, så tror jeg dine 1-2mnd blir for lenge å vente for mange...

Lenke til kommentar

Litt dårlig at forumaccounten min er mongo... har klaga på det en gang da jeg ikke kom inn i det heletatt. Hvis jeg logger på nå vises det ingen poster i det heletatt, og hvis noen linker fra forumet får jeg beskjed om at jeg ikke har tillatelse til å se siden :( Noen fler som sliter med dette?

Lenke til kommentar

Jeg spilte LotRO fra launch og har aldri hatt noen særlig problemer i det hele tatt. En og annen liten bug var det jo, men stort sett var det helt "ferdig" fra starten.

Til sammenligning har jeg nettopp sagt opp kontoen på Age of Conan fordi jeg rett og slett ikke orker mer. Jeg spilte necro med to minioner, men samme faen hva jeg gjør ignorerer fiendene dem. Minionene angriper først, og fiendene løper rett bort til meg. Jeg angriper først, og fiendene angriper meg. Jeg lar minionene angripe og løper som faen, men neida. Fiendene følger etter meg og ignorerer de to minionene som denger løs på dem. Hva er da poenget med minions i første omgang?

Inventoriet er ganske lite, så da blir det ofte å løpe tilbake til en butikk for å selge saker. Problemet er bare at jeg løper bort dit butikken er og må vente i minst et halvt minutt (og har måtten ventet lengre i enkelte tilfeller) på at idioten skal dukke opp. Det samme gjelder veldig mange quester. Sjekk hvor den er på kartet, gå dit og vent. Og vent. Og vent.

AIen til fiendene er også relativ. Noen bare står i ro uten å gjøre noe som helst. Andre er eksperter i nærkamp, så komboer er meningsløse. Deng løs på venstre side helt til de blokker som besatt der og fyr av en kombo til høyre. Det burde være svært effektiv, men i samme øyeblikk som jeg aktiverer komboen (og før jeg angriper) legger de all beskyttelsen der komboen kommer til å lande. Hvordan kan de vite hva jeg har tenkt å gjøre? Er de tankelesere? Når jeg i tillegg har blitt drept av relativt enkle fiender som ignorerer magien min gadd jeg ikke mer.

Nei, dette var en stor skuffelse. Var forberedt på en relativt bruktbart spill med instancer i stedet for en åpen verden, små soner og alt det der, men det kan jeg leve med. Bugs og slikt tull har jeg derimot fått mer enn nok av.

For å stille et enkelt spørsmål. Om Age of Conan hadde foregått i et ukjent univers (gjerne lagd kun for dette spillet) og utviklet av noen fra et annet land, ville dere da ha likt det like mye? Selv syntes jeg det ble altfor fjortis til å skulle ha 18-års aldersgrense. Ja, om man tar klærne av damen man spiller som stiller hun kun i en minimal, gjennomsiktig tangatruse. Og ja, dreper man en fiende på brutalt vis dekkes skjermen med blod. Men hva så? Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Spiller man en dame i de fleste andre spill og kler av henne står hun i en skjorte og bukse (shorts i enkelte tilfeller), og det er svært få som har blod i det hele tatt. Men igjen, hva så? Det blir jo ikke et bedre spill av å legge til slikt.

Lenke til kommentar

er det så mange som klager over ytelsen da? har nesten ingen problemer selv, og min maskin er ca 2 år gammel. Tror som de fleste her sier at du ikke kan en dritt om hvordan dette funker. spesielt når man ser på førsteposten din..

edit: og thecrow, problemene dine (utenom ytelse) virker rent bagatell messig. Om du ikke liker necro klassen så prøv en annen, og du kan kjøpe ekstra bag til Inventoriet. Om du legger sammen quest+ items+ ressurser+ ekstra bag er det ganske mye større plass en i feks lotro.

18 års grense er det pga det voldlige innholdet, blod og gørr, halshuginger, stygt språk og handling i mange quests og noe nakenhet. selv om du ikke bryr deg så driter vel de som setter aldersgrenser i det. siden jeg ikke bryr meg om volden og blodet i bravehart burde den få 12 års grense da?

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Angående ytsele vet jeg nøyaktiv hva jeg snakker om når jeg sier det er elendig ytselse. Mange tilter helt om spill hakker og skrur ned det aller meste og håper det blir bedre. Jeg vet bedre og skrur ned flaskehalser jeg vet kommer til å trekke ned (AA, skygger, lyseffekter, partikler og så videre). Det gjør at jeg spiller Crysis på High på en PC som teoretisk sett skulle ha slitt noe sinnsykt med Low. Da Doom III kom hadde jeg store problemer med å kjøre det på Low og Medium, men med å justere flaskehalsene litt fikk jeg det til å kjøre helt fint på High til Ultra High. Det sier jo sitt. :)

Problemet er at det ikke hjelper en dritt i Age of Conan. Alle flaskehalsene er innbakt i systemet og lar seg ikke skru ned noe særlig uten å dra ned alt mulig.

Eller for å ta et annet eksempel fra en god del år tilbake. Et spill kalt Nocturne var veldig populært, men krevde enormt mye ytselse hos de fleste. Problemet er at en stor del av spillet foregår i en skog der tåken ligger tett hele veien, og folk flest forstod ikke helt sammenhengen mellom mye tåke og lav framerate. Skru ned eller av tåken, og spillet fløt helt fint på et relativt lavt system med alt annet skrudd opp betraktelig. Vet du flaskehalsene kan du få svært mye ut av nesten et hvilket som helst spill. ;)

Edit: Da jeg installerte AoC fant jeg det ikke noe sted annet enn i Spill-mappen sammen med kabal, mahjong og de der. Det sier jo sitt. Er det så forbannet vanskelig å lage en liten mappe i startmenyen som i alle andre spill? Jeg hater å måtte gå til kontrollpanelet for å få "lov" til å avinstallere ting.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Folk liker å sammenligne AoC med WoW så da tar jeg friheten til å sammenligne selv...

Er ikke mye jeg husker fra WoW launch, men AoC sin launch var betydelig(!) bedre og klienten var mer stabil.

Spillet hadde ikke tatt skadet ved å utsette launchen med en måned (polishing osv), men aksjene hadde nok ikke klart det. Folk flest må bare akseptere at slike spill trenger tid til å "modnes."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...