tvegard Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg kjøpte for noen uker siden nye høyttalere og nytt eksternt lydkort, etter å ha koblet opp og forsikret meg om at alt fungerte la jeg merke til en lav (men hørbar og irriterende) "rumling" eller during fra høyttalerne. Den varierer litt i takt med at CPU eller harddisker jobber... Jeg har en liten mistanke om at lydkortet forstyrres av andre USB-enheter men jeg er langt fra sikker Kan noen gi gode råd? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Husk at slike anlegg aldri er i "toppkvalitet" og during kan forekomme i liten eller større grad. Men hvis det er så høyt at det er dirkete plagsomt, bør det sjekkes grundigere. Et eksternt lydkort betyr mange kabler og overganger. Dette, sammen med generell OEM-kvalitet på kablene, kan være med på å lage during og/eller støy. Lenke til kommentar
tvegard Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Husk at slike anlegg aldri er i "toppkvalitet" og during kan forekomme i liten eller større grad. Men hvis det er så høyt at det er dirkete plagsomt, bør det sjekkes grundigere. Et eksternt lydkort betyr mange kabler og overganger. Dette, sammen med generell OEM-kvalitet på kablene, kan være med på å lage during og/eller støy. Jo... takk for å forklare meg årsaken, men det var altså LØSNINGEN jeg var ute etter. Og løsningen var enkel; jeg flyttet USB-kontakten fra den hub'en den var tilkoblet til en ledig plass i fronten av maskinen og problemet var løst... ingen during mer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Glimrende at du fant løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå