hjemmepcfan Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Hver eneste dag jeg spiller data enten det er å surfe på nettet eller å spille spill så lager viften på cpuen(tror jeg) en utrolig dirrelyd som er litt plagsom. Lurer på om det er farlig for selve cpuen (dataen) at den bråker sånn. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Ja du må nok bytte cpu viften om det er den som støyer, kan være utslitt. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Du bør finne ut hvilke vifte det er og så burde du se om det henger noen ledninger ol. inntil vifta...hvis det ikke gjør det så er den nok utslitt og du må kjøpe ny Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Jeg hadde samme problemet før, det som var problemet var at dekselet over luftinntaket i kabinettet satt litt løst. Åpn pcn din og se at alle deler er skrudd godt fast og festet. Mvh. Erik Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 hadde samme probb jeg og.... jeg trokke den hva ødelagt men f**n den bråkte noe sinnsykt men en kjapp tur innom microplex så fikk jeg meg en silent twin.. Er meget fornøyd men nå bråker hardisken Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Du burde absolutt åpne kabinettet ditt og finne ut hvilken vifte det er. Det kan typisk være en av følgende: 1. Chipset vifte. Ikke alle hovedkort har denne, men den er liten og sitter helt nede på hovedkortet. Hvis den stopper helt vil chipsettet går for varm og hele hovedkortet kan du dukken. 2. CPU vite. Denne sitter på selve CPU kjøleren. 3. Grafikkkort vifte. Noen grafikkort har egen vifte. 4. Kabinettvifter. Ikke alle kabinett har dette heller, men det kan være typisk en eller to slike. 5. Vifte på PSU (strømforsyning). PSU har en eller flere vifter. Som du ser er mulighetene mange. Skru av maskinen, åpne kabinettets sidedør, skru så på strømmen og hør etter hvor lyden kommer fra. Hvis du har mistanke, så kan du ta fingeren forsiktig borti viften og sjekke om lyden endrer seg. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hvis du har glidelager på vifta, kan det hende det er tørket ut, og da bråker :-? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 skru opp pc'n din å se etter. henger det ikke noe inntil eller i veien for viften er den antagelig vis på randen til å dø. Da er det bare å kjøpe enten å kjøpe ny cpu kjøler, eller så kan du bare nøye deg med å kjøpe selve vifta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå