Gå til innhold

"out of memory" i både AoC og LotRO.

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en venn som sliter med minne i spill, spesielt MMO-spill, utrolig nok. Når han spiller Age of Conan så er det først veldig mye hakking, pga. minne feil. Deretter kommer feilmeldingen "out of memory" i feilskjerm (ikke i blåskjerm vel og merke).

Han har disse brikkene: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's og de ble kjøpt hos Komplett.no.

Er det noe som kan være feil, spesielt hos visse MMO-spill? Høres veldig spesielt ut, med tanke på at spill som UT3, Tiberium Wars, CSS osv. fungerer uten minnefeil. Det er hovedsakelig snakk om Lord of the Rings Online og Age of Conan. World of Warcraft fungerte faktisk helt fint, men WoW kjører med et paaaar hakks dårligere grafikkmotor?

Please, shed some light on it :-) Det er neppe artig for ham å sitte på AoC-leveling LAN uten at AoC fungerer?

Mvh,

Edgar A. Holm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Har dykk sjekka om dykk har på sidevekslingsfil? Kan vere noko der.

Vista:

-Kontrollpanel

-System (klassisk visning)

-Avanserte systeminstillinger (oppe til venstre)

-Under avansert-fana så trykk på instillinger

-Avansert, og trykk på endre

Eg ville setje han på 3 GB (kanskje litt overkill, men så har eg ikkje plassmangel :cool: )

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hei!

Etter å ha klagd et par timer på problemet, så måtte jeg hjelpe han til slutt. Jeg sjekke BIOS konfigurasjonen til brikkene, vekslingsfila osv.. Etter noen timer så kommer jeg på at AoC har slitt litt med Vista, og at SP1 hadde fikset mye av det (langt i fra halvparten dog), så jeg la inn Vista SP1 å BAM! AoC fungerte helt fint :-)

Litt flaut å tenke på dette etter et par timer med feiling og prøving, men jeg kom på det etter vært:-P

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei!

Etter å ha klagd et par timer på problemet, så måtte jeg hjelpe han til slutt. Jeg sjekke BIOS konfigurasjonen til brikkene, vekslingsfila osv.. Etter noen timer så kommer jeg på at AoC har slitt litt med Vista, og at SP1 hadde fikset mye av det (langt i fra halvparten dog), så jeg la inn Vista SP1 å BAM! AoC fungerte helt fint :-)

Litt flaut å tenke på dette etter et par timer med feiling og prøving, men jeg kom på det etter vært:-P

Har tilsvarendes problem selv med at sidevekslingsfilen blir brukt opp, og jeg har tatt 10x overkill på sidevekslingsfilen => 12 GB, fremdeles brukes den opp av msn og firefox :s I AoC har jeg ikke hatt problemer med sidevekslingsfilen :s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...