Theludders Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hei! Skal gå til innkjøp av ny pc når lommeboka er klar for det Men har blitt helt vilt tatt av det nye norske spillet AoC som sikkert alle andre. Så spørsmålet er; Sitter på et Geforce 6600 i dag(ja jeg veit - UTDATERT) anyways .. Har litt troa på PC-en ellers, men kjører Conan på veldig lav framerate på standard innstillinger på LOW og det er både kjedelig og svært irriterende. Jeg vurderte og kjøpe et nytt skjermkort så lenge(bruke i mellomtiden), for så å kjøpe ny pc senere. Men fant jo ut at jeg ikke har noen PCIex port. Det vil si at et midlertidig skjermkort må støtte AGP. Er det noe poeng å kjøpe et skjerkort å ha i mellomtiden, eller er det like greit å vente? Hva vil eventuell pris være for et okei kort som kan dra opp frameraten litt? ps.. Sorry for et surrete innlegg, håper dere forstår hva jeg mener.. På forhand takk! Lenke til kommentar
Redalon Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hvor mye er du villig til å bruke? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Jeg kjøpte akkurat et 9600GT (foxconn) til under tusenlappen, veldig fornøyd jeg altså. Skal vare til det kommer noen fler spennende kort på markede senere i år (48xx til ati og de GT2xx til nvidia er det vel de heter) Edit: store forbokstaver Endret 30. mai 2008 av Tussegutten Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 HD3850 AGP skal nok hjelpe litt på frameraten din. Hvordan er resten av systemet ditt? Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Takker for kjappe svar! Jeg linker til en annen tråd hvor jeg har tatt opp det med PC-en min, hvis dere gidder å sjekke der i stedet så slipper jeg skrive alt på nytt:P Mitt system Jeg har egentlig ikke tenkte over hvor mye jeg vil bruke, men må nesten bli en liten vurderingssak der.. Hmm.. Kom gjerne med forslag. Hvis dere hadde giddet å sett på system mitt i linken hadde det vært veldig snilt Lenke til kommentar
Redalon Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Du aner ikke hvor heldig du er som får kjappe svar... Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Alltid vanskelig å avgjøre om man skal bruke mer penger på et system som ikke kan oppgraderes stort mer. For å si det slik. Det er ikke vits å oppgradere til noe annet skjermkort enn det jeg linket til. Dårligere skjermkort vil være mer som ditt nåværende skjermkort i ytelse. På den annen side vil ikke det skjermkortet jeg linket til være brukendes når du oppgraderer resten av systemet senere. Det spørs egentlig når du har tenkt å oppgradere systemet ditt neste gang. Minnehastigheten har ikke så mye å si, det er heller mengden som er viktig. Hvis du hadde fått tak i to gb minne til av den typen du trenger til en billig penge (bruktmarked ellerno), ville det sammen med skjermkortet gitt en ok maskin. Men da snakker vi fort 1500 kroner.. Ellers vil du merke god forskjell bare med det skjermkortet. Det ville jeg gjort selv, det er jo den klart billigste løsningen, tross alt. 1000kr klarer man å skrape sammen uten å gå bankrupt (selv om man er student), det er værre med 3000 - 5000 kroner... Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Ja, skjønner hva du mener.. Når du sier minnehastigheten, tenker du på ram'en på selve maskinen da? PC2300 ? Den er svært lav, er klar over det, men tror du det har noe å si og "døtte" inn 2 GB til? Når klokke-hastigheten er så lav fra før? Er det i det hele tatt mulig å få tak i slik "rævva" minne nå i disse ram-dager? Tror du det vil bli en merkbar / stor forskjell hvis jeg går for disse oppgraderingene? Eller er det bortkastet penger, da jeg heller kan legge ca 1500,- kroner i ny PC når den tid kommer? Mange spørsmål, men takker for svar EDIT: Et spørsmål til:p AGP8x vs AGP4x ? Så lenge jeg har AGP, kan jeg bruke begge kortene? Endret 30. mai 2008 av Theludders Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Ja mener minnehastigheten på maskinen. (133MHz, eller DDR 266MHz, eller 3200MT/s) Mengde ram er nesten alltid mer viktig enn hastigheten. Hvis du har flaks kan du få slikt minne billig, se qxl etc. Ville dog ikke lagt for mye penger i det. Maks 500. Du vil merke minnemengden litt, du har allerede 2gb, så det er nok ikke den største flaskehalsen i systemet ditt. Skjermkortet vil jeg tro yter to til tre ganger bedre enn det du har i dag, det vil du merke godt. Hk'et ditt støtter 8x AGP, så det er ikke noe å tenke på. Som sagt, skal du allikevel oppgradere systemet ditt om ett år, ville jeg ikke oppgradert nå. På den annen side vil systemet ditt holde en god stund lengre med nytt skjermkort. EDIT: Du får opp fire kjerner i oppgavebehandlingen din? Endret 30. mai 2008 av -LIKMARK- Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Takk for svar her LIKMARK.. Hvis det du sier stemmer(som jeg må gå ut fra siden jeg ikke har like dyp innsikt som deg *smile*) høres jo dette ganske bra ut. Spørsmålet er jo om jeg skal gidde å legge ut 1500,- kroner for det.. Når det gjelder prosessoren skal det i teorien være fire kjerner ja. Men etter hva jeg har hørt så er det vel, 2 Physical Proscessors ala One Core - 4 Logical Procsessors.. Noe du tenkte på vedrørende dette? Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Takk for svar her LIKMARK.. Hvis det du sier stemmer(som jeg må gå ut fra siden jeg ikke har like dyp innsikt som deg *smile*) høres jo dette ganske bra ut. Spørsmålet er jo om jeg skal gidde å legge ut 1500,- kroner for det.. Når det gjelder prosessoren skal det i teorien være fire kjerner ja. Men etter hva jeg har hørt så er det vel, 2 Physical Proscessors ala One Core - 4 Logical Procsessors.. Noe du tenkte på vedrørende dette? Bare hyggelig Jeg ville gått for skjermkortet og droppet minnet Hyperthreading teknologien til Intel har fått kjørt seg, den yter ikke så bra som de ville ha det til, men allikevel så har du jo i teorien fire kjerner. Det skal man ikke kimse av Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Takk takk Blei litt rørt når du sa det om kjernene mine Det var hyggelig. Er liksom så oppgitt over PC-en min nå, trodde liksom når jeg kjøpte den at den ville vare noen år:P Men, sånn er det jo ikke i denne teknologiske verden.. Men du tror det vil holde med de 2 GB jeg har nå altså? Trenger ikke stresse med å få tak i flere brikker? Vurderer da om jeg skal fyre på med det Radeon kortet du anbefalte. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Takk takk Blei litt rørt når du sa det om kjernene mine Det var hyggelig. Er liksom så oppgitt over PC-en min nå, trodde liksom når jeg kjøpte den at den ville vare noen år:P Men, sånn er det jo ikke i denne teknologiske verden.. Men du tror det vil holde med de 2 GB jeg har nå altså? Trenger ikke stresse med å få tak i flere brikker? Vurderer da om jeg skal fyre på med det Radeon kortet du anbefalte. Hvis du mot formodning får 2gb slengt etter deg er det jo ikke dumt å slå til, men det spørs om det skjer.. I Vista merker du størst forskjell fra 1 til 2 gb, men også en del fra 2 - 4gb, vista spiser det som serveres Det er nok ikke umulig at det skjermkortet er blant de siste som lanseres for agp grensesnittet. Artikkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå