Gå til innhold

Spørsmål og problem med Nikon D70

Anbefalte innlegg

Har en Nikon D70, og har i det siste hatt litt problemer med kameraet. Noen av bildene som blir tatt blir helt fucka (unnskyld språket). Dette er ufattelig irriterende. Bildene blir brutt opp i biter og flyttet rundt på og endret farge. Sender med eksempler på fire bilder jeg tok.

Men dette skjer bare av og til, så er det noe galt med kameraet eller er det minnekortet som har blitt skadet?

En annen ting, har vært inne på menyinnstillingene noen ganger og der er det et valg som heter "Video Mode" med valgene PAL eller NTSC. Jeg tolker dette som om at kameraet har filmfunksjon. Men hvor finner jeg den? Finner ingen knapper som minner om et opptaks-symbol :S

Edit: PS. Bildene er IKKE redigert mer enn at de er lagt inn på samme bilde. De ser slik ut når jeg åpner dem på maskinen.

Edit2: Har sjekka ved å overføre et av de ødelagte bildene tilbake til kameraet. I fremvisningsmodus på kameraet blir bildet helt fint, selv om jeg har sett det på maskinen i ødelagt tilstand.

Edit3: Var selvsagt Nikon og ikke Canon jeg mente :p

post-69388-1212168769_thumb.jpg

Endret av VTW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon D70? Eller Nikon D70? Eller Canon Ixus 70? Du har postet i Speilrefleks kategorien ...

Jeg ville tro det er minnekortet. Prøv med et annet, hvis det er feil på det også; da er det nok kameraet.

Video mode har vel med hvilket format som sendes til TV'en og det har ingenting med disse bildene å gjøre.

Tom

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Siden han ikke finner videofunksjonen på kameraet, rekner jeg med at det er speilrefleks han har. Mest sannsynlig Nikon D70. Prøv med et annet minnekort, som tomsi42 sier.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
(Artig effekt, for øvrig.)

Ja, effekten er litt kul :p

Kreativt kamera jeg har, sant?!

Men som dere sikkert skjønner så er det greiere om jeg får bildene i originalform og så, i senere tid kan legge artige effekter på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...