Gå til innhold

Lurt å velge Dell?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg skal kjøpe meg bærbar pc, og har hørt av noen venner at det kan være lurt å velge Dell, pga solid konstruksjon og stabile systemer. Stemmer det?

Har sett på Dell Inspiron 1525 med følgende spesifikasjoner:

• Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)
  • 15,4-tommers widescreen WXGA+-skjerm (1440 x 900) med TrueLife™
  • 4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]
  • 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk
  • Integrert Intel® Graphic Media Accelerator X3100
  • Blu-ray Disc-kombistasjon (DVD+/-RW + BD-ROM)
  • Primært 6-cellers litiumionbatteri på 56 W/t

Kommer på tilsammen 9,410.00 kr.

Er dette en bra bærbar? Betaler man for mer enn man får?

Kom gjerne med andre alternativer hvis dere ønsker :)

Takker for alle svar :)

Mojo ;)

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grei til alt som heter grafikk og spill.

Vil si at det er feil.. Det integrert skjermkortet er ikke noe som anbefales til et spill. Å velge feks dell XPS med 8600 GS/GT er nok et bedre valg. Og det blir ikke noe spesielt dyrere, tror ikke det blir dyrere heller.

Lenke til kommentar
Grei til alt som heter grafikk og spill.

Vil si at det er feil.. Det integrert skjermkortet er ikke noe som anbefales til et spill. Å velge feks dell XPS med 8600 GS/GT er nok et bedre valg. Og det blir ikke noe spesielt dyrere, tror ikke det blir dyrere heller.

Helt enig, bare meg som glemte et ord i den setningen uansett så er den rettet nå. Men må si at de andre spesifikasjonene er ganske bra.

Lenke til kommentar
Hei :)

Jeg skal kjøpe meg bærbar pc, og har hørt av noen venner at det kan være lurt å velge Dell, pga solid konstruksjon og stabile systemer. Stemmer det?

Har sett på Dell Inspiron 1525 med følgende spesifikasjoner:

• Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)
  • 15,4-tommers widescreen WXGA+-skjerm (1440 x 900) med TrueLife™
  • 4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]
  • 320 GB (5400 rpm) SATA-harddisk
  • Integrert Intel® Graphic Media Accelerator X3100
  • Blu-ray Disc-kombistasjon (DVD+/-RW + BD-ROM)
  • Primært 6-cellers litiumionbatteri på 56 W/t

Kommer på tilsammen 9,410.00 kr.

Er dette en bra bærbar? Betaler man for mer enn man får?

Kom gjerne med andre alternativer hvis dere ønsker :)

Takker for alle svar :)

Mojo ;)

spesifikasjonene er bra, men grafikkortet stinker i forhold til prosessoren og minnet..blir som å ha en ferrari uten dekk liksom, grafikkortet matcher ikke det andre i det hele tatt..se heller på dell xps m1530, der kan du få over 2 ghz (samme type prosessor), bra minne, det gt-kortet som er nevnt her + et kult design (smaken er som baken) til under 9,4k..sjekk det ut!

Endret av Skagen
Off-topic.
Lenke til kommentar

Hvorfor tror alle at ett bra skjermkort er viktig for trådstarter? Det kan se ut til at byggekvalitet og pålitelighet er å foretrekke jfr. det som blir sagt i første post, men det har ikke blitt nevnt noe krav til god 3D-ytelse, eller om maskinen skal brukes til spilling i det hele tatt.

Til trådstarter: Det hadde vært nyttig å høre hva maskinen skal brukes til, samt andre eventuelle krav du har til den PC-en du skal kjøpe deg, før vi kan komme med noen godt begrunnede forslag til hva som er best for deg?

Lenke til kommentar

Takk for alle svar :)

Jeg kommer nok til å bruke PC-en mest til skolearbeid, høre musikk, se tv-serier/film, nedlastning, og kanskje noe spilling. Kan være greit om det drar Half Life 2, hvis jeg skal finne på installere det igjen :) Jeg har jo ønsket at det skal være Blue ray spiller på den, slik at jeg kan koble den til hd tv'en. Men da bør kanskje skjermkortet være bedre?

Lenke til kommentar
spesifikasjonene er bra, men grafikkortet stinker i forhold til prosessoren og minnet..blir som å ha en ferrari uten dekk liksom, grafikkortet matcher ikke det andre i det hele tatt..se heller på dell xps m1530, der kan du få over 2 ghz (samme type prosessor), bra minne, det gt-kortet som er nevnt her + et kult design (smaken er som baken) til under 9,4k..sjekk det ut!

Ja, jeg vurderte den i starten, men det trekker ned for min del at det ikke er Blu-ray spiller på den, og jeg vil ikke opp i 13k for å få den med det =/

Lenke til kommentar
hvorfor må du på liv og død ha blu ray? er ikke akkurat tonnevis at utvalg blant filmer til det...

Vi snakker ikke om verken liv eller død :) Jeg synes bare det er kjekt å kunne ha en Blu-ray spiller når jeg allerede har hd-tv. I framtiden skal man vel heller ikke se bort fra at Blu-ray kan komme til å overta dvd markedet.

Lenke til kommentar

Et usaklig innlegg, samt kommentarene til dette innlegget, har blitt fjernet. Ikke kommenter eller diskuter regelbrudd i tråden. Benytt istedet p_report.gif-knappen. Les mer om rapportering her.

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en dell for litt over to år side, og på den tiden har både harddiske og batteriet blitt byttet.

Harddisken fikk sektorfeil, og jeg kjørte diagnoese CD-en som fulgte med. Ringte til dell og oppgav feilmeldingen.

Med batteriet falt levetiden drastisk, til ca 10 min.

Allikevel vil jeg anbefale dell, for begge gangen hadde jeg reservedeler på døren neste virkedag på garantien. Og det med den kjipeste servicepakken jeg kunne velge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...