Gå til innhold

Problemer med A7A266

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg installerte for en dag siden Microsoft office 97 pro, så office 2000.

Det var eneste jeg gjorde med datamaskinen den dagen.

og i dag begynte maskinen å pipe utstoppelig når maskinen var kommet til win98 oppstarts bilde. Jeg skrudde av maskinen, fant fram manualen (da jeg ikke var -helt- sikker på hva gjentatt piping betydde) og fant fram til at dette betydde at enten CPU var overopphetet, eller at systemet kjører på lavere frequency.

Tingen er at ingenting har blitt modifisert... Formaterte, installerte OS på nytt, men etter filkopieringen, og en restart, fikk jeg en error på sikkerhetsfeil eller noe i VKS, og maskinen nektet å starte opp.

Specs kommer vel nedenfor. Har ikke virus, ikke noe som NORTON ANTIVIRUS 2003 fant fram til ihvertfall. Jelma kjipt dette må jeg si. Vil ikke unødvendig punge ut til nytt hovedkort.

Takker og bukker for alle hjelpsomme svar :-) sjekker forum mandag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå mere info, hadde hastverk på søndag :-)

maskinen klikker etter første omstart etter start av installering av OS, kommer en error som tyder slik :

"Under initialisering av VKD:

Windows ''''feil, start maskinen på nytt"

Jeg plugget ut min nyere HD, en Maxtor 120GB.

Og skrudde av "wuick boot" funksjonen i BIOS, og problemet var løst.

Etter installering av OS, koblet jeg bare på harddisken igjen, og alt funker helt fint. jeeevla merkelige saker dere :woot:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...