Gå til innhold

Maling/Spraying på lakken, Antec 900.

Anbefalte innlegg

Hey,

Har lyst til å male/spraye litt på siden av min antec 900 som har svart standard lakk fra før av. Jeg vil ikke bytte ut hele lakken men jeg vil spraye oppå uten å måtte fjerne lakken som er i bakgrunnen. JEg skal liksom male/helst spraye på ting på toppen som band logoer etc, feks: http://www.piercingmetal.com/graphics/logo_slayer.jpg (uten grå bakgrunn).

Så hva anbefaler dere å bruke for at det skal sette seg skikkelig og beholde sin egen farge uten å bli påvirket av bakgrunnen? Vil liksom at det røde i slayer logoen virkelig står fram med klar rød farge og helt rett som den er på bilde. Bør helst være en spray ettersom jeg tviler jeg kommer til å freehande noe så det å spraye med en "stensil" jeg printer ut er nok det enkleste.

Kan ikke en dritt om dette så flott om noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe godt at vi ikke er alene da :p

Noen med forslag eller?

Jeg kan absolutt 0 om dette =)

Viktigste er at den sitter skikkelig fast på lakken (ikke kan rives av) og at den holder en egen klar farge og ikke blir påvirket av den svarte bakgrunnen osv.

Lenke til kommentar
forslag? Please? Tenker å dra til byen imorra og kjøpe det da :)

jeg tror det kan gå an å maskere opp med lerretsteip (mcgyver) og deretter bruke p1000 sandpapir forsiktig og matte ned lakken der du skal lakkere. av med teipen og vask vekk alt støv, tørk, teip på nytt, og lakker. tørker best i varme, og tørk det et sted med lite støv.

Lenke til kommentar

så lenge du ikke pusser vekk all lakken som er der fra før, så trenger du ikke grunning. Grunnen til at du pusser det ned med fint sandpapir er for at den nye lakken skal sitte. lakken vil sitte som støpt hvis du pusser bra først!

Men! syltynne lag av lakk! bare een tynn tåke omtrent, og gjennta dette til fargen dekker den gamle. lakker du to tykke lag, så får du en stygg kant.

Lenke til kommentar

aha ok takk for veldig gode råd! Hvordan vet jeg når jeg har pusset vekk nok?

men du mener da at skal tørke mellom hvert lag da? Eller bare spraye ett og ett lag etterhverandre uten tørkepause mellom hver?

og har du forslag til hvor jeg best kan kjøpe billig rød eller blå spraymaling?

Tror jeg drar innom jernia + en eller annen byggekjede som ligger nærme imorra eller ioverimorra

har sjekket på nettsidene til jernia men finner ikke rødmaling på sprayboks. Finner bare svart, hvit, gull og sølv...

Men hva er forskjellen mellom maling og lakk, hva bør jeg ha? OG skal jeg ha oljebasert eller vannbasert?

hmzz

Endret av sureup
Lenke til kommentar

men du mener da at skal tørke mellom hvert lag da? Eller bare spraye ett og ett lag etterhverandre uten tørkepause mellom hver?

Tror jeg drar innom jernia + en eller annen byggekjede som ligger nærme imorra eller ioverimorra

har sjekket på nettsidene til jernia men finner ikke rødmaling på sprayboks. Finner bare svart, hvit, gull og sølv...

Men hva er forskjellen mellom maling og lakk, hva bør jeg ha? OG skal jeg ha oljebasert eller vannbasert?

hmzz

etter å ha pusset litt så blåser du bort støvet og ser om det er samme farge over hele feltet. i begynnelsen vil det være prikker som ikke er pusset, så bare puss til de er vekk. når du har gjort det har du laget en overflate som er ru nok til at lakken sitter, og fin nok til at lakken du sprayer på ser strøken ut.

vent 4-5 minutter mellom hvert lag lakk du legger på:) ikke glem at jo tykkere lag du legger, jo dårligere blir resultatet.

det er mange som selger spraylakk, blandt annet biltema og alle fargehandlere. Maling skal du ikke ha, du skal ha spraylakk:) tror ikke du får vannbasert lakk på sprayboks engang.

Lenke til kommentar

hmzz

biltema

Edit: det hadde visst blitt sagt

Endret av robert166
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...