Gå til innhold

www.ocshoot.no = End Of Era

JonV

Anbefalte innlegg

Grunnet alt for mange usaklige innlegg så trekker jeg meg fra denne diskusjonen. Jeg anbefaler alle til å gjøre det samme, for så å låse tråden. Det er mange her som ønsker å disse ok.no fordi de "har skylda" for at OCshoot er lagt ned. SLUTT Å WHINE OG BLI VOKSNE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

na_X: du er visst en av dem som kommer hit bare for å spre dritt eller?

Og på overklokking.no finnes det knapt med seriøse tester, hva har disse med overclocking å gjøre?

Syns nå overklokking.no er ganske seriøse med arbeidet de gjør jeg, de driver ikke bare med overklokking, de driver osgå med Casemods f.eks.

Syns du kansje ikke artikkelen kyro kjølt geforce 3 har no med overklokking å gjøre?

eller hva med vappochil + p4 1.6??

Skikkelig synd at ocshoot.no blir lagt ned. Det er den eneste seriøse og brukervennlige siden man har (garantert i Norge).

Syns du den sida var brukervennlig :lol:, engelsk, sider som poppa opp i hytt å gevær...

Og hva menes med at her på bruket jobber man gratis? Hva er da de bannerne overalt på sidene i hw.no-bruket.

De tjener ikk epenger for arbeidet de gjør, men de får penger til projekter og sånn ville jeg tru...

forresten, hvorfor er det fullt av reklame på ocshoot da? de var jo lei av å jobbe gratis, hva gjør de da? annonserer gratis? hmm...

Lenke til kommentar

forresten, hvorfor er det fullt av reklame på ocshoot da? de var jo lei av å jobbe gratis, hva gjør de da? annonserer gratis? hmm...

Dette bare for å være litt kverulant.

Hmm fult av Reklame sier du ?

1X Banner @ 468*60 som knapt synes på toppen

5X Ikoner @ 98*22 i en egen liten boks på V.Side

synes ikke det var så mye jeg da ?

Holdt på å Glemme TG sin :) @ 69*71 pixler

Hw.no orker ikke remse opp :(

er vel rundt 5-6 Store reklamer der. ikke snakk om den midt imellom nyhetene.

Og ja det koster desverre å drifte netsider på en god og stabil måte :(

Lenke til kommentar

bjaa: na_x later ikke til å være en som kommer hit for å spre dritt. Vel er meningene hans i hovedsak negative til oss kontra OCShoot, men de legges fram saklig og rolig. Det kalles konstruktiv kritikk.

na_x: Foreløpig mangler vi noe av erfaringen OCShoot-gutta har, det er det bare å innrømme. Mer korrekt er det kanskje å si at vi ikke har skrevet om den, noe som er enda mer beklagelig. Personlig er jeg nettopp ferdig med ei ukes Barton burn-in.

Forumet er rotete og har alltid vært det. Det er noe vi er fullt klar over, men ikke har hatt tid til å rydde skikkelig opp i enda. Det vil komme når vi får bedre tid, forhåpentligvis når våre nye medarbeidere er oppe og går.

1. Vi har siden i sommer fått utrolig respons på vår idé om å lage egne T-skjorter. Etter mye om og men er de endelig klare, så nå kan du se bra ut og støtte Overklokking.no samtidig!

2. Nå i vinterkulda er det viktig å utnytte den varmeenergien man har, og vår selvoppnevnte vannkjølingsekspert Hr. Bolling har som alltid en original løsning.

nr.1, kunne vært litt mer diskre. nr.2, Resultater?

1: Ja, ingressen kunne vært mer moderat, men jeg var gira når jeg skrev den. Jeg syns uansett den passer fint med den stemningen og ventingen som har vært på forumet.

2: Maskina ble kald uten støy, på en original måte. Mer er det ikke.

Du har rett i at dette og mye annet på Overklokking.no ikke går under kategorien "seriøs overklokking", men vi liker å være varierte og til tider humoristiske. Jeg er dog enig i at det har blitt litt vel lite prosjekter i det siste, noe har jobbet i lengre tid for å bøte på. Vent og se.

Beskyldningen om at vi knabber idéer fra OCShoot er gammel, og fortsatt like usann. OCShoot har vært tidlig ute med mye, men ettersom vi har vært svært lite inne på deres sider faller det på sin egen urimelighet.

Og ja, vi jobber så og si gratis. Sponsorpengene går til drift og investering i testutstyr, ikke til oss som jobber med det. Vi ser heller på det som en givende hobby enn en ubetalt jobb.

Lenke til kommentar

Kan bare svare for Overklokking.no. Jeg sitter daglig i >5 timer, i tillegg til skolearbeid, og arbeider relativt konstant. For dette får jeg ikke et rødt øre. Det eneste jeg har fått ut av til nå 7 måneder, er maskinvare for ca. 30.000. Det tilsvarer en månedslønn på ca. 2800,- Det er ikke særlig mye akkurat! Hvis vi regner i timelønn, har jeg vel rundt 20,- i timen. Og ette er i form av en datamaskin.

Så å være lei av å arbeide gratis er forståelig. Men skal man drive en side som vår, må man regne med det. Slik jeg ser det, får jeg holde på med hobbyen min uten at det koster meg så mye. Det meste får jeg leke meg med gratis - og det er jo det som er den store fordelen.

Når det gjelder Hardware, dekker Hardware Online AS alle felles utgifter fra hele nettverket. Den eneste inntektskilden er annonsene. Utgifter som løper er f.eks.:

- linjeleie

- serverdrift

- porto

- erstatning når testvarer går i stykker

- andre driftskostnader

- lønn til fast ansatte

Når det gjelder lønn, er vi nødt til å ha noen som arbeider full tid med driften av nettverket. Og jeg kan garantere at de som har fast ansettelse, ikke tjener så _veldig_ mye for å si det slik.

For øvrig mener jeg at Ocshoot for en stor del har ødelagt for seg selv. Å legge skylden på HW.no og/eller ok.no er direkte tåpelig. Og det er heller ikke det folkene bak Ocshoot har gjort. Det er helst brukerne der som er like seriøse som alltid. Vel - noen av dem i alle fall.

Så sånn er nå den saken. :yes:

Lenke til kommentar

...mandagsnytt!

Lagt inn mandag,10.mars, 2003 - 23.38 CET av Sevrin

Der det er liv er det håp, er det ikke så? :)

:yes:

Jo, det er jeg enig i!

Håper for min del ocshoot består. Håper det er noen i systemet der som fortsetter med interessante løsninger/tester.

DrErling

Lenke til kommentar

Tror ikke akkurat at ocshoot.no trenger noe gratis-reklame, de er faktisk store i utlandet (var ihvertfall), ettersom de har oversatt alt til norsk så er det vel ikke så alt for mye besøk fra utlandet lenger.

Og bjaa:

Syns du kansje ikke artikkelen kyro kjølt geforce 3 har no med overklokking å gjøre?

eller hva med vappochil + p4 1.6??

Joda, dette er da overklokking, men syns heller det ble litt labre resultater kan man si. Ikke så rart da "kyro" (som du skrev), kryotech er litt overkill på en gf3-kjerne da denne bruker knapt 20-40W max? Og da får man ikke så mye forskjell i forskjell med vannavkjøling, kanskje en liten peltier i tillegg?

Hva overklokking.no fikk den p4 CPUen oppe i husker jeg ikke, men det fristet ikke alt for mye å kjøpe en VapoChill etter den testen. Heldigvis hadde jeg en fra før så jeg visste hva den var god for :)

Testene på minnet fra Corsair syns jeg dere kan ta om igjen, og maxe ut minnet på et skikkelig hovedkort som støtter høy buss. Har en Corsair XMS 3200cl2 som forøvrig har kjørt på ca. 460MHz stabilt på cl2. Og hva XMS3500 er god for? tja si det?

Når dette er sagt så skulle jeg ha hatt et bedre minne for å kjøre optimalt på CPU/minne.

Lenke til kommentar

Siste nytt

Takket være den ENORME støtten vi har opplevd så har vi bestemt oss for å fortsette.

I tillegg har vi fått en økonomisk avtale som gjør at vi ikke føler oss som raka fant hver gang regningene for OcShoot skal betales ; vi går nå på en ny avtale med webhotellet som innebærer blant annet hele 1GB lagringsplass noe som ikke akkurat er billig.

:woot::woot::woot::woot:

Lenke til kommentar

Artig.. da får jeg sett meg litt rundt på ocshoot.no allikevel da. Håper i midlertidig at denne striden mellom ok/hw.no og ocshoot.no i fremtiden kan takles på en voksen måte. Nå vet ikke jeg hva som har skjedd "bak kulissene", men har da lest en del tråder om dette. Lavmålt krangling på begge forumene..

Håper at vi i fremtiden kan prate med hverandre uten å slenge dritt og ekle kommentarer i hytte og gevær. Selv favoriserer jeg i hvert fall ingen, selv om jeg så langt i livet har holdt meg her i HWN-nettverket. Jeg vet ikke hvilke av ryktene som er sanne, og tviler uansett på at vi får se noe slikt igjen.

Overklokking.no og ocshoot.no er forskjellige på flere områder. Uten å gå nærmere inn på det, så ønsker jeg begge sidene lykke til. Måtte hardwareguden være med oss alle slik at overklokkingen når nye høyder.

Selv skal jeg herpe en XP2100+ TbredB med luftkjøling, men det er bare meg! Ha en fortsatt fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Og havegg hever herved nivået i denne 'diskusjonen' om HW/OK 'vs.' OcS opp et par hakk (til det meget positive).

Slike innlegg er bra for alle :)

Selv skal jeg herpe en XP2100+ TbredB med luftkjøling, men det er bare meg! Ha en fortsatt fin kveld

Hehe... knock yourself out... se sig for mine OC resultater med den prosessoren, med en Alpha PAL 8045 kjøler og en Enermax 80mm vifte på toppen

Lenke til kommentar

Håper at vi i fremtiden kan prate med hverandre uten å slenge dritt og ekle kommentarer i hytte og gevær. Selv favoriserer jeg i hvert fall ingen, selv om jeg så langt i livet har holdt meg her i HWN-nettverket. Jeg vet ikke hvilke av ryktene som er sanne, og tviler uansett på at vi får se noe slikt igjen.

Overklokking.no og ocshoot.no er forskjellige på flere områder. Uten å gå nærmere inn på det, så ønsker jeg begge sidene lykke til. Måtte hardwareguden være med oss alle slik at overklokkingen når nye høyder.

Skål for den! Måtte de som trenger det bli mer voksne i sine kommetarer og uttalelser! Det er viktig å forstå at ok.no og OCshoot er konkurrenter på et proffesjonelt nivå, og ikke på det private. Dette innbærer at når folka er på "jobb" på ok.no eller OCshoot, så kan de være konkurrenter for så å legge striden på hylla når de er ferdig på jobben. Ta det ikke personlig!

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke vært mer enig i de ovenstående innleggene, det har jeg vært siden jeg først hørte om OCShoot. I praksis har det beklagelig nok vært vanskeligere enn man skulle tro. Håpet er dog sterkere enn tidligere, da jeg tror denne diskusjonen har gjort både medarbeidere i begge leire og dere lesere obs på situasjonen, og ikke minst konsekvensene.

Jeg ser fram til tiden som kommer, og ønsker OCShoot velkommen tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...